GPZ 500 loopt stationair 4500 toeren

Polpower1

Rookie
24 jul 2022
6
1
Hallo,

Na ultrasone bad en revisie set aangebracht te hebben in carburateur blijft motor bij het starten erg hoog in de toeren hangen. 4500 toeren.
Wat heb ik zoal gedaan:

- toerentalknop dicht gedraaid. butterfly zo goed als gesloten.
- bougies gecontroleerd, beetje wit. stelschroef stond op 2 slagen en een beetje open.
- gas kabel nagekeken lijkt goed te functioneren, hapert niet.
- choke kabel zit ook goed hapert niet.
- nieuw spruitstuk op beide inlaten gemonteerd.

Mijn vragen: - kan via de achterkant van carb waar lucht aangezogen wordt van invloed zijn op een te hoog toerental.
- kan de de schroef mengverhouding er voor zorgen dat het toerental lager wordt door hem rijker in te stellen. zelf dacht ik minder zuurstof meer benzine, lager toerental.
- hoe kan ik zonder tank checken hoe alles goed werkt of alle kabels goed zitten. omdat carb en naar choke een brandstofslang loopt zonder dat er valse lucht aan gezogen wordt?
ik ben sinds dit jaar begonnen met sleutelen vind het zeer boeiend en leuk om het 1 en ander uitte zoeken. tevens ook al verschillende bronnen hier hulp van gehad wat ik zeer waardeer. mijn vraag is hoe kan ik verder oplossen. ben even einde raad.

Groet DJ
 
de messing ronde pennetjes in de carburateur van de choke zitten helemaal terug, veertjes werken prima, heb choke aangetrokken.
waar kan ik nog meer op valse lucht controleren buiten het inlaat en rond het spruitstuk. kopppakking? of rondom carburateur? Volgens mij gaat de vlinder klep helemaal dicht. Als ik in het donker sta zie ik er nauwelijks licht door heen lopen. maar kan het nog een keer controleren.
 
hallo

Toch maar efkjes op een dood vervelende zondag wat moed bij mekaar verzameld en weer aan de slag gegaan.
Op het aanraden van een aantal tips, onder andere alle kabels los gehaald. carb ertussen weg gehaald. eerst gaskleppen gecontroleerd, deze stonden niet helemaal synchroon en opnieuw bijgesteld. gasklep helemaal dicht gedraaid. daarna met een klein tankje carb bevestigd en starten maar. paar kwarts slagen de luchtschroef aangedraaid en hij liep prachtig mooi laag toeren. bij deze, bedankt voor de tips en het mee denken.

groet pol
 
  • Leuk
Waarderingen: MSW
Terug
Bovenaan Onderaan