Friesequad
Rookie
- 14 jun 2016
- 16
- 0
Ja. Een vervangend luchtfilter of OEM luchtfilter.Goedendag
Ik heb een Kawasaki gpz 500 gekocht uit 97
Nou heb ik gehoord dat de koppeling veren te licht zijn.
Heb ze dit met het 97 model al verbeterd..? Zo ook het vliegwiel? De 92 model had daar last van dat vliegwiel het niet vol hield ..
En met een k.n filters.. moet er dan als nog andere sproeiers in?
Of is er een filter die het origineel zo kan vervangen?
Gr siebe
Ja, dat is wat ik zeg: standaard vervangingsfilter of een OEM filter.Bedoel met filter meer plug en play dus geen ander sproeiers erin zeg maar...
Ooh wist niet dat er en speciale gpz Forum was..die komen vast hier ook wel kijken....hoop ik haha
....jammer.. geen hulp.. zoek wel ergis anders....ajuu
Dat met het vliegwiel had ik gelezen maar dat was mijn vraag niet en met luchtfilter was de vraag is er een luchtfilter die er zo op kan... zo te lezen dus niet en met koppeling was de vraag ook of er in de 97 al betere in zitten... dus nog geen antwoorden gekregen anders stond er wel thnx
De veren zijn gelijk over al die bouwjaren.Dat met het vliegwiel had ik gelezen maar dat was mijn vraag niet en met luchtfilter was de vraag is er een luchtfilter die er zo op kan... zo te lezen dus niet en met koppeling was de vraag ook of er in de 97 al betere in zitten... dus nog geen antwoorden gekregen anders stond er wel thnx
Die zijn er nagenoeg niet.Op Google gevonden gpz 500 en wat er verbeterd en klachten waren... vliegwiel voor 94 waren magneten en in stuk in geplakt na 94 was magneet 1 geheel.. zo ook de koppeling
Die veren waren te licht....dus vandaar de vraag hebben ze die veren na 94 ook gelijk aan gepast..het vliegwiel namelijk wel...en ik kan de standaard luchtfilters niet meer gebruiken te groot dus zoek Power filter of zoiets waar ik niet hoef te rommelen met sproeiers....plug en play
Dat geldt idd voor die blokjes, die ook in andere modellen werden gebruikt.Binnen 2 seconden gevonden....
Aangezien er nogal eens vragen over de rotormagneten gesteld worden, de volgende quote:
Rammelende Bak schreef op 12 juni 2016 @ 14:52:
De magneten zijn van een redelijk bros metaal gemaakt. Als ze los komen, worden ze vermalen en komen de magnetische (!!!) metaaldeeltjes overal in je blok terecht. Als je je blok daarna probeert te spoelen, dan zal er opvallend weinig gruis uit je blok komen. Niet gek, want dat gruis is nog steeds magnetisch en blijft overal in je blok hangen. Sommigen hebben na het verliezen van hun magneten en spoelen nog lang door kunnen rijden. Anderen hebben na spoelen en het plaatsen van een nieuw vliegwiel alsnog binnen korte tijd een vastloper gehad.
Een ander blok heb ik uiteindelijk voor 150 euro kunnen kopen. Voor aanschaf had ik gevraagd of de verkoper het dynamodeksel wilde los halen en een foto wilde maken zodat ik zeker wist dat ik niet voor niets kwam. Dat was me al eerder overkomen. Een verkoper heeft vaak zelf niet door dat er al een paar magneten door het blok zwerven..
De link van Bergeri is een goeie! Betaalbaar! En het geeft je meteen extra info. Kijk maar op welke modellen dat vliegwiel volgens die site moet passen. Dat vergroot meteen de zoekmogelijkheden naar een tweedehands exemplaar... Ssst niet verder vertellen! Een fabrikant gebruikt veel vaker diverse onderdelen op diverse modellen. We moeten alleen zelf uitzoeken waar ze dat allemaal verstopt hebben
Het makkelijkst en veiligste is natuurlijk een nieuwe rotor kopen, of op zoek naar een geschikte 2ehandse, ik zelf ben (nog) niet zo snugger
Wie zegt dat het vliegwiel niet is veranderdMooi thnx... dus in 97 geen ander vliegwiel dus...met andere woorden ff checken dus... is niet veel te vinden over gpz 500 .. word echt een Old timer....