GPZ 500special tussenstand

500 special

Rookie
4 jan 2004
16
0
Doetinchem
Project loopt uiteraard langzamer dan gedacht maar het wordt wel leuk.
Heb het subframe eraf geslepen en vervangen door een (ronde) buisframe en pas gemaakt voor een Nico Bakker Supermonozit. Het frame is gepoedercoat en de wielen zitten erin. Alles goed schoonmaken, ontroesten, schuren en spuiten (klerewerk) anders lijkt het nergens naar. Ik heb ongeveer 7-8 kg aan overbodig staal en polyester verwijderd, dus het fietsje moet straks wat lichter worden.
Aan de voorkant komt een kuipje van een Aprilia RS250 met 2 lenslampen boven elkaar.
Hou jullie op de hoogte.

Bijlage: juni.jpg

ziet er goed uit
full

Zo kijkt even makkelijker

Zeker een mooi project :} . Maar of dit nu tot zijn recht komt bij de brikkenafdeling?

Zou het eerder bij "sport" plaatsen.

Hey Robin,

Ziet er zeker goed uit... :}
En ik krijg nog steeds complimentjes over jou afdekkapje.... 8-)
Iedereen wil weten waar je zo'n ding haalt, want ze zijn natuurlijk nergens meer te krijgen.

ziet er gaaf uit,
heb zelf ook een gpzje gahad,en er altijd heel veelplezier aan gehad,
Na een crash heb ik ook een tijdje met de gedachte gespeeld om m naar streetfighter om te bouwen,
maar heb toen toch maar de lang naar verlangde hd gekocht, overigens de gpz wel opgeknapt, en nog een jaartje erbij gehouden voor de fun.
en toen noodgedwongen verkocht, om een shadow voor mn vriendin te kopen!

Maar dit belooft een heerlijk fietsje te worden

ziet er gaaf uit,
heb zelf ook een gpzje gahad,en er altijd heel veelplezier aan gehad,
Na een crash heb ik ook een tijdje met de gedachte gespeeld om m naar streetfighter om te bouwen,
maar heb toen toch maar de lang naar verlangde hd gekocht, overigens de gpz wel opgeknapt, en nog een jaartje erbij gehouden voor de fun.
en toen noodgedwongen verkocht, om een shadow voor mn vriendin te kopen!

Maar dit belooft een heerlijk fietsje te worden
---------------------

Bedankt voor jullie fijne reacties. Ik ben nog opzoek naar een passende kleur voor mijn fiets. Ik heb een inspiratiebron gevonden op www.ghezzi-brian.com, waarvan ik een foto heb bijgevoegd. Ik denk zelf aan deze kleur, ook omdat ik een groen geanodiseerde demper van Micron ga monteren.

We helpt mij met een passende naam of logo (hoeft niet persé met Kawasaki in verband gebracht te worden)!!!

p.s. het afdekkapje is volgens mij nog wel verkrijgbaar!

Bijlage: greenalu.jpg

Ziet er goed uit. Ga binnenkort (eind augustus)zelf ook met een dergelijk projectje beginnen. Ben nu nog bezig alle spullen te verzamelen en ideen op te doen. Ik hou je topic dus nauwletend in de gaten

13-06-2004:
Vandaag het blok in vuurvast zwart gespoten en in het frame gehangen. Het begint al iets te worden. Inmiddels wat onderdelen (rempedaal, standaard + houder geschuurd en gespoten (ook met flinke laag blanke lak= spaart verf). Morgen kunnen deze onderdelen gemonteerd worden. Ik heb via marktplaats 2 clipons op de kop getikt. Deze komen in de plaats van de hoger geplaatste stuurhelften (zijn dus te koop), zodat ik het bovenkuipje van de Aprilia RS250 kan monteren op het nog aan te passen subframe. Ik loop met het idee om onder het blok een uitlaat te plaatsen, zoals het prototype RC8 van KTM. Ik heb namelijk al 4 ophangpunten gelast onder het frame. Ik moet de uitlaat nog wel ontwerpen en rekening houden met drukverlies. En anders komt op deze plaats een zelf te maken onderkuip van RVS ofzo.

Ik hou jullie verder op de hoogte als ik iets te melden heb.

Groeten Robin

Bijlage: juni2.jpg

Van de week Alu clipons binnen gekregen. Waren oorspronkelijk goud-oranje geanodiseerd, maar zijn zwart overgespoten. Gelukkig heeft de vorige eigenaar niet geschuurd vóór het spuiten. Na een beetje krabben met een bot mes blijkt dat alles nog erg gaaf is. Gelukkig maar, want de kleur past goed bij mijn project.

Vandaag krijg ik per post een tellerset van een GPz550 binnen. Ronde klokken zijn mooier dan het "dashboard" van de 500s. Dus wie nog interesse heeft kan mailen naar rm30@hetnet.nl

Groeten,
500 Special

hé Special

alles goed ?

Wordt wel wat zo te horen, als hij dan óók nog zo klinkt als de mijne ?

groeten

Tja Motor-Forum OMA vind ook dat het te lang duurt!
Ben bezig met de bedrading aan te leggen en heb inmiddels een heel mooi passend achterlicht gekocht bij www.louis.de. Ook 2 lenslampen en losse luchtfilter voor de carbs. Hoop binnenkort de startknop in de drukken en misschien doet hij dan ook wat.

Groetjes,
Robin

Tussenstand 25.7.2004:
Het koelsysteem is gevuld en dicht. De bedrading is (bijna) geheel aangesloten en de accu moet nog bevestigd worden. Aan de voorzijde moet de nieuwe kuip bevestigd worden. Hierin komen 2 lenslampen (zie foto) die boven elkaar geplaatst worden. Hiervoor moet ik een houder ontwerpen, waarmee de lampen ook nog afstelbaar zijn in verticale en eventueel horizontale richting.
De uitlaat wil ik onder het motorblok plaatsen, zoals bij het prototype RC8 van KTM. Ik heb van karton een probeersel gemaakt en kan daarna in RVS of staal worden nagemaakt. Ziet er wel goed uit en de geplande uitlaat onder de monozit bleek achteraf niet lekker te passen. De originele 2 in 1 moet hierop aangesloten worden. Ben nog aan de schotten en de geluidsdemping aan het rekenen.

Groetjes 500Special

Bijlage: uitlaat.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan