GPZ 750/900/1000/1100 liquid cooled topic

Hey Marcel,
Ben ik net gearriveerd op dit forum zie ik de Gpz die ik 2 weken geleden gekocht had.???
wat is het verhaal: Ik zoek me al maanden een slag in de rondte voor Gpz900 met weinig km en originele staat. Komt dit ding ineens voorbij mp. Ik bel op. Met Ton, bla bla bla Enz, en Mijn vrouw Greetje blablablabla, en ik mag er van haar niet meer op rijden. Ok dacht ik nog. De vrouw heeft het daar voor het zeggen. Maar goed. Ton zou mij binnen 2 dagen bellen, want dan zou de motor lopen/rijklaar zijn. Ik zei nog, maakt niet uit ik huur een motoraanhanger en haal hém zowiezo op. Prijs bepaald deal gesloten. Ik blij. Hehe eindelijk heb ik mijn Gpz90........dacht ik. Meneer Ton belde niet meer terug. Dus ik bel maar even op. Met Greetje........de motor is verkocht en weg, en Ton mocht er niet meer aankomen. Weg moest de motor klaar ! Huh, maar wij hadden een deal mevrouw Greetje.Niks mee te maken, dan is dat maar mijn schuld. Die motor is weg. BAM ! Ik dacht nog, oh gaat dat tegenwoordig zo. Koste me ook nog 60 euro voor die kar.
zo Kan het gaan.......

groet; John

....Dat is nu nog eens een k*#$tverhaal....daar wist ik echt niks van. Niks van gehoord van hen....
Groeten, Marcel
 
....Dat is nu nog eens een k*#$tverhaal....daar wist ik echt niks van. Niks van gehoord van hen....
Groeten, Marcel
Tja inderdaad. puur toeval dat ik die Gpz zo tegenkom. Kun jij ook niets aan doen. Maar wilde jou dit laten weten. veel plezier ermee.
 
....Dat is nu nog eens een k*#$tverhaal....daar wist ik echt niks van. Niks van gehoord van hen....
Groeten, Marcel
Ik denk dat Ton geen zin had die motor rijdend te maken en daarom de motor aan een ander verkocht heeft,
maar blijft vervelend.
 
8d5faafe2c9db57f802ed648dfa2f381.jpg


zo een :P
 
beste mensen, heb eindelijk mijn Gpz900r in de garage staan. een nog net exemplaar met 45 k op teller. Moet volgens mij nog wel een hoop km bij kunnen.
maar heb een vraag voor techneuten of technische hobby-sleutelaars die dit soort dingen al eens uitgevoerd hebben.
wat is de meest makkelijke voorvork om in een Gpz te plaatsen ? Wil graag upsd, of vettere vork monteren.
en wat is het beste/makkelijkste om het 18 “ achterwiel te verruilen voor 17” en natuurlijk bredere band ?
heb in dit forum al rondgekeken, maar wellicht zijn er mensen die een goed antwoord hebben waar ik iets mee kan.
grt,
John
 
Voor wat leesvoer :+

Kort samengevat zzr600D wiel= 160 band past redelijk eenvoudig.
Zzr1100C wiel past ook, is 180 band maar is wat lastiger.
Icm zzr1100D achtershocker zodat hij wat hoger komt.

Voorvork van een latere gpz erin of een zzr1100C voorkant
 
beste mensen, heb eindelijk mijn Gpz900r in de garage staan. een nog net exemplaar met 45 k op teller. Moet volgens mij nog wel een hoop km bij kunnen.
maar heb een vraag voor techneuten of technische hobby-sleutelaars die dit soort dingen al eens uitgevoerd hebben.
wat is de meest makkelijke voorvork om in een Gpz te plaatsen ? Wil graag upsd, of vettere vork monteren.
en wat is het beste/makkelijkste om het 18 “ achterwiel te verruilen voor 17” en natuurlijk bredere band ?
heb in dit forum al rondgekeken, maar wellicht zijn er mensen die een goed antwoord hebben waar ik iets mee kan.
grt,
John

Hallo John.
Ik heb een 900 a1 met als ik het goed zeg spullen van een zzr1100. Achterwiel, voorvork, voorwiel, schijven, clip ons. Die gaan er namelijk uit. mocht je geïnteresseerd zijn wil ik je wel een foto sturen
 
Hallo John.
Ik heb een 900 a1 met als ik het goed zeg spullen van een zzr1100. Achterwiel, voorvork, voorwiel, schijven, clip ons. Die gaan er namelijk uit. mocht je geïnteresseerd zijn wil ik je wel een foto sturen
Hey Niels,
jazeker geïnteresseerd. Mijn eerste project is dat 18” achterwiel eruit.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

grt,
John
 
beste mensen, heb eindelijk mijn Gpz900r in de garage staan. een nog net exemplaar met 45 k op teller. Moet volgens mij nog wel een hoop km bij kunnen.
maar heb een vraag voor techneuten of technische hobby-sleutelaars die dit soort dingen al eens uitgevoerd hebben.
wat is de meest makkelijke voorvork om in een Gpz te plaatsen ? Wil graag upsd, of vettere vork monteren.
en wat is het beste/makkelijkste om het 18 “ achterwiel te verruilen voor 17” en natuurlijk bredere band ?
heb in dit forum al rondgekeken, maar wellicht zijn er mensen die een goed antwoord hebben waar ik iets mee kan.
grt,
John

Hoi John,

Ik heb het ook allemaal gedaan best een leuke klus, ik had een beetje de meest prijs efficiente methode toegepast. Mocht je nog een recht stuur willen op een redelijke nette kroonplaat dan kan je er een van een GSxr1100 bj1989 kopen die past op de ZZr voorvork met kleine aanpassingen zoals een opvulbusje laten draaien en het gat van je contactslot opgruimen, vond het zelf een gelukt projectje. mocht je meer info willen of een keer kijken hoe de rest er in zit kan ook.

IMG_2553.jpg


Succes met je project!
 
Hoi John,

Ik heb het ook allemaal gedaan best een leuke klus, ik had een beetje de meest prijs efficiente methode toegepast. Mocht je nog een recht stuur willen op een redelijke nette kroonplaat dan kan je er een van een GSxr1100 bj1989 kopen die past op de ZZr voorvork met kleine aanpassingen zoals een opvulbusje laten draaien en het gat van je contactslot opgruimen, vond het zelf een gelukt projectje. mocht je meer info willen of een keer kijken hoe de rest er in zit kan ook.

Bekijk bijlage 1511913

Succes met je project!

Netjes :t, ik heb een voorvork van het latere type gpz900 en deze voorzien van een zephyr750 kroonplaat.
Zit nu ook een recht stuur op.
E8F0BEA6-7F29-470F-87A6-9A352A3A6D27.jpeg
 
Niels, begrijp ik goed dat je het zzr1100 wiel verkoopt ? Laat maar weten, wil het graag van je overnemen.
Als het goed is heb je een privé bericht van mij. Klopt zoals je zegt wielen, voorrem, voorvork compleet, clipons, voorwielas, Tandwiel houder

Groet niels
 
Dag iedereen. In the land of the rising sun zie je regelmatig dat een zrx1200 blok is ingebouwd. Misschien een long shot, maar heeft iemand hier ervaring mee ? In de meeste gevallen zetten ze er een heel nieuw subframe onder, omdat de midden/bovenste ophangpunt van de zrx1200 niet overeenkomt met die van de gpz. Maar met zo'n subframe passen de uitlaat en het kuipwerk niet meer, wat nou juist zo mooi is.
 
Ja Japanners doen wel meer rare dingen,zou dan gewoon een ZRX kopen,in plaats dat blok in een oude GPZ te hangen. ;)
Of als je zonodig een snelle GPZ wil een 750Turbo kopen ,heb je ook nog iets wat alleen maar meer waard word.
 
Terug
Bovenaan Onderaan