GPZ 750/900/1000/1100 liquid cooled topic

Ziet eruit alsof het niet echt in het midden geboort is....
Tja, normaal ben ik wel van het zelf proberen maar wetende wat eruit voort kan komen..

Als de tap afbreekt, ben je verder van huis, spul is knetterhard materiaal.
Linkse tap is zowieso waardeloos omdat op moment van indraaien de bout alleen maar uitzet en verder vastklemt in de kop.
Opboren naar 7 en m8 tappen is dus tricky, als je half in de oude bout zit en half in aluminium kop bestaat de kans dat de metalen spaanders zich vastvreten in de alu kop en gaat de tap niet meer in of uit.....
En da's bij mij gebeurt....

Als je de kop demonteerd en iemand kan hem in de juiste hoek inklemmen in een freesbank en uitfrezen......
 
oei, draad is al vernageld, want het gat zit uit het midden nu ....blok er uit en op de bank...

been there done that ((and got the T shirt)) :(


Tja, is nou laatste waar ik zin in heb , weer alles uit elkaar...klusje voor de winter misschien.
 
hahaha...fietsen bouw je minimaal 2 keer remember...?


(sleutel heb ik nog niet gevonden... wat voor een label zat er eigenlijk aan...?)

:X
 
hahaha...fietsen bouw je minimaal 2 keer remember...?


(sleutel heb ik nog niet gevonden... wat voor een label zat er eigenlijk aan...?)

:X


Zo maar even een rondje met de ZX9R Even het hoofd leegmaken (voor zover die al leeg is) en wachten op nieuwe inzichten.. .
Het is buiten heerlijk weer :] :] .
 
mooi :)
full
 
KwaSuz,

Nog even over dat afgebroken tapeind... Ik heb laatst succes gehad met het uithalen van een tapeind door met een "kale"elektrode (dus zonder mantel) het uitgeboorde tapeind vast te smelten aan de elektrode ( dus in het uitgeboorde tapeind, staal op staal).
en daarna met een griptang uit te draaien. Mijn theorie was dat door het lassen en verwarmen het tapeind zou krimpen en dus los zou laten uit het het schroefdraad. bijkomend voordeel is dat je met gelijkstroom niet direct het aluminium smelt. Na een poging of 5 toch gelukt en ik kon de draad weer zuiveren met een tap. Succes met uithalen en laat even weten hoe je het gedaan hebt.

Groet, Petrolhead
 
heb nog even vraagje over gpz 900r ben bezig de velgen aan het spuiten voorwiel bijna klaar maar er zit tussen de voorvork op de as een vulbus tussen maar moet nu de hoge kant of lage kant aan de kant van het wiel. kan het in het wph niet vinden
 
KwaSuz Dasimo, ;)

Nog even over dat afgebroken tapeind... Ik heb laatst succes gehad met het uithalen van een tapeind door met een "kale"elektrode (dus zonder mantel) het uitgeboorde tapeind vast te smelten aan de elektrode ( dus in het uitgeboorde tapeind, staal op staal).
en daarna met een griptang uit te draaien. Mijn theorie was dat door het lassen en verwarmen het tapeind zou krimpen en dus los zou laten uit het het schroefdraad. bijkomend voordeel is dat je met gelijkstroom niet direct het aluminium smelt. Na een poging of 5 toch gelukt en ik kon de draad weer zuiveren met een tap. Succes met uithalen en laat even weten hoe je het gedaan hebt.

Groet, Petrolhead
 
heb nog even vraagje over gpz 900r ben bezig de velgen aan het spuiten voorwiel bijna klaar maar er zit tussen de voorvork op de as een vulbus tussen maar moet nu de hoge kant of lage kant aan de kant van het wiel. kan het in het wph niet vinden


Uit mijn hoofd ; past toch maar op één manier, lage kant in keerring? Anders zou ik starks ff gaan kijken....
 
Uit mijn hoofd ; past toch maar op één manier, lage kant in keerring? Anders zou ik starks ff gaan kijken....


dacht ik ook al met de hoge kant aan de kering drukt ie erin dus gewoon maar met hoge kant naar buiten monteren dankje
 
Ook niet verkeerd :)

[afbeelding]

ik zoek nog een voor spatbord zelfde als op foto weet iemand waar ik die kan vinden, of van welk type motor er ook op past ?

en zit nog te twijfelen of ik het binnenste van de remschijven ook zwart moet spuiten of niet,, velgen zijn inmiddels al wel zwart
 
ik zoek nog een voor spatbord zelfde als op foto weet iemand waar ik die kan vinden, of van welk type motor er ook op past ?

en zit nog te twijfelen of ik het binnenste van de remschijven ook zwart moet spuiten of niet,, velgen zijn inmiddels al wel zwart



Ik heb nog een verbouwd ZXR750 H-type voorspatbord liggen wat er op lijkt. Even schuren/spuiten.

Mag je zo ophalen hoef er niets voor.

Grtz
full
 


Nou, draadeind zit er weer in. Gat is uitgeboord en opgevuld met een bus welke inwending M8 draad heeft en uitwending M10 snijdraad (dus geen helicol), wist niet dat deze bestonden maar een uitkomst voor dit probleem. Gat zit weer in het midden en parallel aan de andere draadeinden.
Best tevreden :)
full
 
Ziet er netjes uit! Wat is het voordeel t.o.v helicoil? Je moet toch draad tappen.
Kan me wel voorstellen dat de draadbus minder kwetsbaar is dan een helicoil, deze wil nog wel een verspringen bij het indraaien
 
Ziet er netjes uit! Wat is het voordeel t.o.v helicoil? Je moet toch draad tappen.
Kan me wel voorstellen dat de draadbus minder kwetsbaar is dan een helicoil, deze wil nog wel een verspringen bij het indraaien


Tapsetje M10 en alleen de eerste tap gebruikt. Dan draaid de bus er perfect in. Was best wel een klus om de oude tap eruit te prutsen maar resultaat is prima.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan