GPZ 750/900/1000/1100 liquid cooled topic

Dasimo

MF veteraan
5 nov 2006
1.145
48
Hilversum
Ik zie de laatste tijd veel Gpz'tjes langskomen in allerlei verschillende topics en dacht misschien is het handig en vooral leuk al deze informatie wat samen te voegen naar 1 overzichtelijk topic?

De Gpz900 was in 1984 per slot van rekening de allereerste echte superbike waar ze het allemaal van afgekeken hebben! ;)

Indien belangstelling, laten we hier dan beginnen;...

Thx!! :)
 
De oer 1984 Gpz900R waar het allemaal mee begon. In Japan en USA overigens toen nog de 750 uitvoering, wat later ook de 900 werd.
full
 
Ik zie de laatste tijd veel Gpz'tjes langskomen in allerlei verschillende topics en dacht misschien is het handig en vooral leuk al deze informatie wat samen te voegen naar 1 overzichtelijk topic?

De Gpz900 was in 1984 per slot van rekening de allereerste echte superbike waar ze het allemaal van afgekeken hebben! ;)

Indien belangstelling, laten we hier dan beginnen;...

Thx!! :)


Nieuw aanwinst sinds gisteren en weer een van de ondergang gered..staat nu broederlijk naast de 750R racer.
full
 
Laatst bewerkt:
Yep, maar nog erg in de fase. . . .


Hey, leuk zeg dat jullie reageren op dit forum. Hopelijk kunnen we het wat "levend" houden :}

Pedroso; een Gpz site, wauw, erg leuk, wist idd niet dat het al bestond hier Als je info nodig hebt laat het me maar weten. Ik heb aardig wat Gpz''tjes (zo'n 15x...) gehad, heb veel opgeslagen.

Dasher; Gaaf ding zeg! Hebben wij elkaar niet gesproken in Noordeloos Zaterdag?

Kwasuz; Nee, toch besloten met de Gpz's verder te gaan. Het is gewoon mijn favoriete motor en heb er nog steeds erg veel lol in er aan knutselen en te rijden. Met name op de weg wat ik eigenlijk amper heb gedaan laatste paar jaar. Vandaar de rode '93er. Kon hem voor een prikkie kopen en ziet er best goed uit. Lakset is nog zeer fraai en motor loopt lekker rond. Nu alleen mezelf inhouden om deze niet al te veel te gaan verbouwen ;)

Muffy; Mooie fiets zo helemaal in het zwart! Stoer ding geworden :)


Misschien een idee een keer met een aantal Gpz's wat te organiseren? In andere landen gebeurd het regelmatig maar in Nederland nooit gezien eigenlijk. Hoor graag jullie mening :)


full
 
En, oh ja, vanavond nog een andere Brembo achter remtang op de Gpz750R gemonteerd. Bij de oude (zwarte Bremboi))was de ontluchtingsnippel afgebroken. Ziet er nu best goed *D
full
 
Vraagje aan allen;

Ik kan deze fiets voor 400 Euro overnemen van iemand maar heb geen plaats/interesse voor de complete motor.

Blok/buddy/uitlaat wil ik wel hebben maar de rest is me even te veel.

Heeft een van jullie (of ook meer) interesse in de andere onderdelen? Misschien kunnen we dan iets afspreken?

Thx! :}

Robert
full
 
Laatst bewerkt:
leuk topic!

ik heb laatste tijd ook bovengemiddelde interesse in de GPZ900R.
wil er wel weer een project bij, een classic superbike.

maar even de vraag,
is de GPZ makkelijk te verbouwen?
welke 17"wielen passen zonder al te veel aan te passen?
wat te doen met vering? compleet andere voorvork?

ik wil in de toekomst wat classic demo's gaan rijden.
(met minimaal budget uiteraard)
 
Vraagje aan allen;

Ik kan deze fiets voor 400 Euro overnemen van iemand maar heb geen plaats/interesse voor de complete motor.

Blok/buddy/uitlaat wil ik wel hebben maar de rest is me even te veel.

Heeft een van jullie (of ook meer) interesse in de andere onderdelen? Misschien kunnen we dan iets afspreken?

Thx! :}

Robert[afbeelding]

wel behoorlijke km stand..
 
leuk topic!

ik heb laatste tijd ook bovengemiddelde interesse in de GPZ900R.
wil er wel weer een project bij, een classic superbike.

maar even de vraag,
is de GPZ makkelijk te verbouwen?
welke 17"wielen passen zonder al te veel aan te passen?
wat te doen met vering? compleet andere voorvork?

ik wil in de toekomst wat classic demo's gaan rijden.
(met minimaal budget uiteraard)


Hoi,

Gpz'tjes zijn relatief makkelijk te verbouwen maar hangt erg van je budget af. ZZR spullen (vork/wielen/achterbrug) zijn met wat kleine aanpassingen in te bouwen. Moderner is al wat lastiger. Voorvork van bv. een ZXR750 H-type is bijna 1 op 1 uitwisselbaar maar achterbrug weer niet..
Ligt er dus aan welke kant je opwilt; voor simpel/goedkoop ga voor ZZR.

Andere optie is als je model '84-'89 aanschaft, hier later spul in te bouwen met de betere vork/wielen/remmen.

En als je classic demo's wilt gaan rijden moet je wel met je banden keuze rekening houden. Oude ('84-'89)modellen hebben een 16" voorwiel waarvoor niet echt goede racebanden meer verkrijgbaar zijn.

Ik heb een verbouwde Gpz750R staan (de rode op eerder foto's in dit topic) welke klaar is om races te rijden. Budget heb ik zeer binnen de perken weten te houden en je kan op deze basis behoorlijk uit de voeten.

Grtz :)
Robert
 
leuk topic!

ik heb laatste tijd ook bovengemiddelde interesse in de GPZ900R.
wil er wel weer een project bij, een classic superbike.

maar even de vraag,
is de GPZ makkelijk te verbouwen?
welke 17"wielen passen zonder al te veel aan te passen?
wat te doen met vering? compleet andere voorvork?

ik wil in de toekomst wat classic demo's gaan rijden.
(met minimaal budget uiteraard)


Of zoals deze; gewoon standaard voorvork en achterbrug en alleen de wielen wat aangepast. En zie, je kan er best plat mee gaan ;)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan