GPZ 750/900/1000/1100 liquid cooled topic

Ik heb "vroeger" ook een GPZ900R gehad en volg dit topic met veel interesse omdat ik er in de toekomst misschien ook wel weer een wil om enigszins te verbouwen. Nu heb ik inmiddels al heel wat foto's gezien van verbouwde GPZ's maar het valt me op dat er bijna nooit een upsidedown vork ingezet wordt. Is daar een speciale reden voor of puur omdat de ZZR spullen makkelijker in te bouwen zijn ?
 
Hoi,

Gpz'tjes zijn relatief makkelijk te verbouwen maar hangt erg van je budget af. ZZR spullen (vork/wielen/achterbrug) zijn met wat kleine aanpassingen in te bouwen. Moderner is al wat lastiger. Voorvork van bv. een ZXR750 H-type is bijna 1 op 1 uitwisselbaar maar achterbrug weer niet..
Ligt er dus aan welke kant je opwilt; voor simpel/goedkoop ga voor ZZR.

Andere optie is als je model '84-'89 aanschaft, hier later spul in te bouwen met de betere vork/wielen/remmen.

En als je classic demo's wilt gaan rijden moet je wel met je banden keuze rekening houden. Oude ('84-'89)modellen hebben een 16" voorwiel waarvoor niet echt goede racebanden meer verkrijgbaar zijn.

Ik heb een verbouwde Gpz750R staan (de rode op eerder foto's in dit topic) welke klaar is om races te rijden. Budget heb ik zeer binnen de perken weten te houden en je kan op deze basis behoorlijk uit de voeten.

Grtz :)
Robert

bedankt voor de info!
ik heb je GPZ al regelmatig voorbij zien komen, op de verkoopsite en in Noordeloos.
is we inspiratie voor mij. Is de vering voor doorgestoken en achter erg veel verhoogd?
Dat lijkt de looks behoorlijk te verbeteren.
Het ziet er meteen meer "racy" en agressiever uit.
En, superbike stuur of clip-ons??

Dus met enkel 17" ZZR velgen en brug zou het al aardig snel aan te passen zijn?
 
Ik heb "vroeger" ook een GPZ900R gehad en volg dit topic met veel interesse omdat ik er in de toekomst misschien ook wel weer een wil om enigszins te verbouwen. Nu heb ik inmiddels al heel wat foto's gezien van verbouwde GPZ's maar het valt me op dat er bijna nooit een upsidedown vork ingezet wordt. Is daar een speciale reden voor of puur omdat de ZZR spullen makkelijker in te bouwen zijn ?


Hoi,

UPS vorken kunnen ook gewoon ingebouwd worden maar denk dat het vaak een kwestie van smaak is. Om de oude ''look'' te behouden.

Wel is het zo dat deze vaak erg kort zijn en de Gpz behoorlijk voorover valt. Maar de vork van een oudere GSXR1100 Suzuki en ZX9R Kawa zijn wat langer en ook vrij makkelijk in te bouwen. Ander punt is ook dat deze allemaal clip-ons hebben welke laag uitkomen waardoor je kuip aangepast/verzaagd moet worden. Of een superbike/hoog stuur maar dan weer de kroonplaat aanpassen. Alles kan, maar kost even wat moeite en natuurlijk geld...

Op de foto een voorbeeld met een ZX9R voorvork en ZZR1100 achterbrug.

Grtz

Robert
full
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de info!
ik heb je GPZ al regelmatig voorbij zien komen, op de verkoopsite en in Noordeloos.
is we inspiratie voor mij. Is de vering voor doorgestoken en achter erg veel verhoogd?
Dat lijkt de looks behoorlijk te verbeteren.
Het ziet er meteen meer "racy" en agressiever uit.
En, superbike stuur of clip-ons??

Dus met enkel 17" ZZR velgen en brug zou het al aardig snel aan te passen zijn?


Hi,

De achtervering is van een ZZR1100 type D. Daardoor komt de kont behoorlijk omhoog, maar is ook beter geschikt voor mijn "gestalte" van 100kg en 1.96 mtr... type C kan ook, is met een aparte gaspomp en iets korter. Is beiden met kleine aanpassing zo in te bouwen. Let ook op dat je jiffy dan te kort is. Deze moet dan langer maar kan bv met een van een Gpz750 unitrak.

Ik ga altijd voor clip-ons. Zit beter achter de kuip en vind insturen dan fijner. Heb zelf in een ver verleden jaren op niveau aan wegrace gedaan en dat denk ik aangeleerd.

Je kan zelfs de standard achterbrug gebruiken met een ZZR600 wiel. Band is dan max. 160 breed maar kan met de standaard ketting/tandwiel uitlijn. Met een breder ZZR1100 wiel moet je naar een off-set voortandwiel gaan. Beste is die dan van een standaard ZZR1100 te
gebruiken. Is standaard zo'n 7mm off-set en 17 tands en past op de Gpz750/900.

Grtz :)
 
Hi,

De achtervering is van een ZZR1100 type D. Daardoor komt de kont behoorlijk omhoog, maar is ook beter geschikt voor mijn "gestalte" van 100kg en 1.96 mtr... type C kan ook, is met een aparte gaspomp en iets korter. Is beiden met kleine aanpassing zo in te bouwen. Let ook op dat je jiffy dan te kort is. Deze moet dan langer maar kan bv met een van een Gpz750 unitrak.

Ik ga altijd voor clip-ons. Zit beter achter de kuip en vind insturen dan fijner. Heb zelf in een ver verleden jaren op niveau aan wegrace gedaan en dat denk ik aangeleerd.

Je kan zelfs de standard achterbrug gebruiken met een ZZR600 wiel. Band is dan max. 160 breed maar kan met de standaard ketting/tandwiel uitlijn. Met een breder ZZR1100 wiel moet je naar een off-set voortandwiel gaan. Beste is die dan van een standaard ZZR1100 te
gebruiken. Is standaard zo'n 7mm off-set en 17 tands en past op de Gpz750/900.

Grtz :)

"Kwazu" in dit topic heft het met ZZR spul gedaan. Hij kan denk ik ook wat tips geven?

Grtz
 
Ik heb voor- en achtervork compleet van een cbr900r erin. Is pas gemaakt door hele handige kennis. Heb ook upsd erin gehad maar vind de dikke rsd vork mooier. Als je achter breder gaat kun je voortandwiel van zzr1100 gebruiken om ketting weer uit te lijnen. Heb ik bij de mijne ok gedaan.
 
Je kunt er ook een paioli vork in zetten is 75 cm van asgat tot bovenkant poot en zowaar balhoofdpen paste ook in mijn aircooled gpz 1100.
De veerspanning kun je niet verstellen maar wel de ingaande en uitgaande demping.
Vork zit orgineel in een 650 laverda.
En er passen ook mooi brembo klauwen met 40mm passing op en dan 320mm schijven.
full

full
 
Vraagje aan allen;

Ik kan deze fiets voor 400 Euro overnemen van iemand maar heb geen plaats/interesse voor de complete motor.

Blok/buddy/uitlaat wil ik wel hebben maar de rest is me even te veel.

Heeft een van jullie (of ook meer) interesse in de andere onderdelen? Misschien kunnen we dan iets afspreken?

Thx! :}

Robert[afbeelding]
Hmmmm........ ben al druk aan het mailen met diverse "GPZ onderdelen verkopers".
Heb eventueel wel interesse in de wielen en voorvork/remmen.
 
-O- hept ik net ergens een topkuip opgehaald, aangeezien die van mij wat schade bij de knippers had...

Ter info; ik heb een voortandwiel gebruikt van een zx10 530conversieset, ik meende dat een zzr1100 wat ver naar buiten komt.
180 band in gpz900 brug past maar een zzr1100c brug is ook redelijk eenvoudig aan te passen

Let wel dat je van type c neemt, wiel en brug van d type zijn lastiger
 
mannen,
wat een info!

maar een ZZR wiel (met 180 achterband) zou dus moeten passen in de standaard brug?? daar sta ik van te kijken...

persoonlijk vindt ik de Kawa bruggen met excentrische verstellers het mooist.
 
-O- hept ik net ergens een topkuip opgehaald, aangeezien die van mij wat schade bij de knippers had...

Ter info; ik heb een voortandwiel gebruikt van een zx10 530conversieset, ik meende dat een zzr1100 wat ver naar buiten komt.
180 band in gpz900 brug past maar een zzr1100c brug is ook redelijk eenvoudig aan te passen

Let wel dat je van type c neemt, wiel en brug van d type zijn lastiger


Bedankt voor de geode info! Heb je interesse in de tank? Stuur anders even een Pb ;)
 
Laatst bewerkt:
mannen,
wat een info!

maar een ZZR wiel (met 180 achterband) zou dus moeten passen in de standaard brug?? daar sta ik van te kijken...

persoonlijk vindt ik de Kawa bruggen met excentrische verstellers het mooist.



Ik heb een ZXR750 5.5 inch wiel met 180 band in de standaard brug geplaatst.

Past best maar moet wel eea van het wiel afgedraaid worden en een nieuwe remtang ophanging.
full
 
Laatst bewerkt:
Nog even een oproepje aan alle Gpz fans *D

Ik haal dit ding van het weekend op als er genoeg animo is om onderdelen onderling te verdelen.
Lakset incl. tank/kuip enz. en complete voor- en achterpartij (wielen,remmerij vork, brug enz.) hou ik over. Mijn interesse gaat uit naar 4in1, buddy, blok, frame.

Hoor het graag of geef anders een Pb of belletje.

Thx!!

Rob
 
Terug
Bovenaan Onderaan