GPZ 750/900/1000/1100 liquid cooled topic

Lakset was van slechte kwaliteit. Veel scheuren in de kappen/kuip, roest op de tank, uitlaat verrot en nog meer onvolkomenheden. In combinatie met de hoge kilometerstand dus niet interessant.
Hmmm....... jammer. Zie dat de verkoper zijn advertentie heeft aangepast.
Lees nu ook dat er een leuk Corbin zadel op zit. Maar ja, als de (4 in 1) uitlaat ook als verrot is en dus geen rvs is, dan zitten er wel erg weinig bruikbare onderdelen aan.
 
Hmmm....... jammer. Zie dat de verkoper zijn advertentie heeft aangepast.
Lees nu ook dat er een leuk Corbin zadel op zit. Maar ja, als de (4 in 1) uitlaat ook als verrot is en dus geen rvs is, dan zitten er wel erg weinig bruikbare onderdelen aan.


Yep, en dat zadel zat vol met scheuren van het uitdrogen. Idd misschien een winterfiets en alleen draaiend houden. Om op te knappen erg veel werk...maar niet getreurd, we komen er wel weer een tegen ;)
 
ff spammen. . . . :)

GPZ900_Yoshimura.jpg
 
Zelfde voor de vorkpoten en remklauwen, weer optimaal werkend, nieuwe blokjes en netjes.
full
 
Blijft het nog een beetje zitten als je gaat rijden?
Met name op de velgen en onderpoten spatten nogal wat steentjes, daarom heb ik gekozen voor poedercoating.
Duurder en meer werk maar (hopelijk ) ook beter bestand tegen steenslag etc

Maar het ziet er wel beter uit dan die rode wielen :Y
 
Blijft het nog een beetje zitten als je gaat rijden?
Met name op de velgen en onderpoten spatten nogal wat steentjes, daarom heb ik gekozen voor poedercoating.
Duurder en meer werk maar (hopelijk ) ook beter bestand tegen steenslag etc

Maar het ziet er wel beter uit dan die rode wielen :Y


Steentjes tegen poedercoating beschadigd de verf ook en met spuitwerk is het wat makkelijker bij te werken. Ben ook niet zo'n liefhebber van dat stralen voor het coaten. En als er een keer en ander kleurtje op moet gaat het ook wat makkelijker. Bovendien ik rij niet dagelijks op de motor :]
 
Indien mogelijk doe ik zelfs stralen (glasparel) voor het spuiten, ik gebruik dan rustoleum hard-hat.
na het stralen goed ontvetten en zonder grondlaag, rustoleum ook enigzins bestand tegen olie en vetten etc.
Tot zover lijkt het goed te houden.... :+
 
Indien mogelijk doe ik zelfs stralen (glasparel) voor het spuiten, ik gebruik dan rustoleum hard-hat.
na het stralen goed ontvetten en zonder grondlaag, rustoleum ook enigzins bestand tegen olie en vetten etc.
Tot zover lijkt het goed te houden.... :+


Ik kijk wel hoe het houdt en zie later wel. Het is iig weer allemaal schoon en goed. Klauwen blokken en schijven waren echt beroerd en zijn nu weer ok.

Het is ook geen projectmotor. Wil hem gewoon als rijmotor erbij houden en weer netjes maken. Kan nu weer eens iemand achterop nemen.. ;)
 
Steentjes tegen poedercoating beschadigd de verf ook en met spuitwerk is het wat makkelijker bij te werken. Ben ook niet zo'n liefhebber van dat stralen voor het coaten. En als er een keer en ander kleurtje op moet gaat het ook wat makkelijker. Bovendien ik rij niet dagelijks op de motor :]

Ik heb met dezelfde verf gespoten. Echter heb ik erna nog een laag doorzichtig kunststoffolie (van louis) erop geplakt. Je zit er (bijna) niets van. Maar het beschermd heel goed.

027_zps5185160e.jpg


Na 110.000km de folie erafgehaald en de veerpoten zagen er nog uit als nieuw *O*

Marc
 
Ik heb met dezelfde verf gespoten. Echter heb ik erna nog een laag doorzichtig kunststoffolie (van louis) erop geplakt. Je zit er (bijna) niets van. Maar het beschermd heel goed.

[afbeelding]

Na 110.000km de folie erafgehaald en de veerpoten zagen er nog uit als nieuw *O*

Marc

Ziet er goed uit :)

Zag nog een (klein) plaatje van een Gpz met een standaard achterbrug waarin een ZRX1100 achterwiel is geplaatst. Zelfs dat kan dus ook :Y
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan