GPZ 750/900/1000/1100 liquid cooled topic

1384980



Hij rijdt weer, op de foto nog zonder radiator maar alles zit er weer op en aan.
 
Goedenavond allen

Ik had een specialist benaderd voor het inbouwen van een ZZR1100C velg in mijn GPZ900r . Helaas heeft deze specialist wat meer werk aangenomen dan hij kan verzetten en wat een klus van twee dagen hoort te zijn duurt nu al drie maanden zonder enig vooruitzicht dat dit op korte termijn wordt afgerond. Ik vroeg me af of jullie iemand kennen die hierbij kan helpen ? Het gaat om het afdraaien van de tandwielhouder, busjes maken zodat de aandrijving passend is en uitlijnen.

Ik ben bekend met Jerryt en Nico Bakker framebouw maar zou graag het liefst gaan naar een adres in de buurt van Zuid-Holland aangezien dat dicht(er) bij huis is.

Heeft iemand tips ?

Alvast dank !
 
ik spam hem hier ook eventjes...

iemand die nog een opknapper zoekt? of voor onderdelen?
ik kan er helaas niet meer aan werken '(
 
Dit is mijn Beestje *D, Heeft 11 jaar stilgestaan en slecht 17.xxx km's op de teller. Motorisch nog niet helemaal in orde te lage compressie op Cil. 1&2.. mooi winterproject dus!!

Blijft Origineel :}:9~
 

Bijlagen

  • GPZ900r.jpg
    GPZ900r.jpg
    316,4 KB · Weergaven: 15
ik spam hem hier ook eventjes...

iemand die nog een opknapper zoekt? of voor onderdelen?
ik kan er helaas niet meer aan werken '(
Hij is welkom hier. Stuur maar pb
 
Beste GPZ rijders en sleutelaars, nu het zonnetje weer gaat schijnen en de GPZ al weer een aantal km er op heeft zitten. Ben ik bezig geweest met wat extra aandacht en niet zo noodzakelijk onderhoud. Ik heb mijzelf dus een DNA luchtfilter gekocht in de originele setup dus gewoon in de luchtbox. Nu ben ik al vorig jaar bezig geweest met de carburateurs maar vroeg me eigenlijk af of er hier mensen zijn die ook een vergelijkbare setup hebben. Ik heb dus een 93' met sebering 4 -2 -1 uitlaat en een originele carburateur setup en een DNA filter. Nu gaat die dus zwaar arm lopen... Wie weet welke sproeier maten ik nodig heb en is de Pilot ook van belang?

Ik weet dat de eerdere generaties zeg 85' ers zo een 115PK hebben en de 93" ers zo een 107 dit ligt volgens mij alleen aan de naald hoofd sproeier en pilot. iemand ervaring hier mee?

PS zijn hier nog meer GPZ"jes het leven weer ingeblazen? en komt er nog een keer een meetup ergens?

IMG_1855.jpeg
 
Beste GPZ rijders en sleutelaars, nu het zonnetje weer gaat schijnen en de GPZ al weer een aantal km er op heeft zitten. Ben ik bezig geweest met wat extra aandacht en niet zo noodzakelijk onderhoud. Ik heb mijzelf dus een DNA luchtfilter gekocht in de originele setup dus gewoon in de luchtbox. Nu ben ik al vorig jaar bezig geweest met de carburateurs maar vroeg me eigenlijk af of er hier mensen zijn die ook een vergelijkbare setup hebben. Ik heb dus een 93' met sebering 4 -2 -1 uitlaat en een originele carburateur setup en een DNA filter. Nu gaat die dus zwaar arm lopen... Wie weet welke sproeier maten ik nodig heb en is de Pilot ook van belang?

Ik weet dat de eerdere generaties zeg 85' ers zo een 115PK hebben en de 93" ers zo een 107 dit ligt volgens mij alleen aan de naald hoofd sproeier en pilot. iemand ervaring hier mee?

PS zijn hier nog meer GPZ"jes het leven weer ingeblazen? en komt er nog een keer een meetup ergens?

Bekijk bijlage 1483628

Gaaf ding zeg!! ziet er strak uit mijn buurman heeft precies de zelfde staat in keurige staat ik zit te wachten tot hij hem wil verkopen haha
 
Wat ben je niet met mij eens?
Als een motor goed loopt met nagenoeg originele setup kun je de mengselschroeven iets rijker zetten meer hoef je er dan niet aan te doen.
Moet het perfect? Zet hem dan op een dynabank zoals ik al schreef, wellicht verbetering.
Als de motor beroerd loopt kun je ook zelf gaan experimenteren met verschillende sproeiers tot het gewenste resultaat. (Of alsnog op een testbank maar dan kun je het beter gelijk doen)
Voorop gesteld dat het standaard onderhoud gedaan is (klepstellen, bougie carbs schoon etc)
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB
Mooie motor kwasuz, die van jouw was mij afkijk motor, hoe ik het ook kan doen zeg maar.

Volgens mij is een DNA filter net even wat meer flow dus nog meer lucht. Vandaar dat ik het ook vroeg over die sproeiers. Ik ga nog wel even struinen hier en daar wat ik eventueel kan doen.

Iemand hier ervaring met zo een dyna setje van Tovami??? Zit te twijfelen om zoiets dan te kopen.

@KwaSuz de remklauwen komen van een honda CBR600F 99/00 ze passen met een beetje werk: rvs 10mm busjes nieuwe m8 bouten, ringetje tussen de vork en remklauw en een beetje weg vijlen van de remklauw. Zit wel gemonteerd op een zzr 1100 vork, velg en schijven.
 
Ik heb nog een cockpitsteun en koplamp van een GPz900 liggen, gratis op te halen mocht er iemand interesse hebben. Anders gaat ie naar de stort :(.
 

Bijlagen

  • 331468CA-B25D-4E7F-89E1-A63ABCAD869F.jpeg
    331468CA-B25D-4E7F-89E1-A63ABCAD869F.jpeg
    271,9 KB · Weergaven: 8
  • 00017BA4-4818-4C31-B2CB-E7723B55CDCA.jpeg
    00017BA4-4818-4C31-B2CB-E7723B55CDCA.jpeg
    286,7 KB · Weergaven: 7
Ik zal me eerst even voorstellen. Ben niels 31 jaar en gek van kawasaki (zx10r straat, zx6r circuit ) en nu in bezit eindelijk van een gpz900r 1984. Deze wil ik uiteindelijk aanpassen, ligt al uit elkaar. Met starten hoor je de startkoppeling heel erg, is hier een revisie set voor? Of van een ander type te gebruiken? Dat geluid stoort ik me aan.
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20200503_204723.jpg
    20200503_204723.jpg
    976,8 KB · Weergaven: 10
Ik zal me eerst even voorstellen. Ben niels 31 jaar en gek van kawasaki (zx10r straat, zx6r circuit ) en nu in bezit eindelijk van een gpz900r 1984. Deze wil ik uiteindelijk aanpassen, ligt al uit elkaar. Met starten hoor je de startkoppeling heel erg, is hier een revisie set voor? Of van een ander type te gebruiken? Dat geluid stoort ik me aan.
Alvast bedankt!
Als je de veertjes 92081 ,pennetjes 92043en rolletjes 92122 vervangt gaat de herrie meestal wel weg,tenminste als de herrie het doorschieten van
de startkoppeling is,bestellen kan bij de dealer of via CMSNL.
kawasaki-zx900a1-1984-europe-uk-fr-gr-it-nr-sd-balancer_bigkae0579b14_7288.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan