Tomcat_
MF veteraan
Dan is het de vraag wat is er kapot, de dynamo, de spanningsregelaar of een draad. Hiervoor is een hele how to geschreven. Kort komt het op het volgende neer: Ga alle stekker verbindingen van de dynamo, de reg/rec en het hele laadcircuit goed na op losse of verbrande of gesmolten aansluitingen. Meet met alles aangesloten en lopende motor de accuspanning, ook bij een beetje toeren. Dit moet al vlot richting de 14 V gaan. Is dit duidelijk flink minder? Dan is het oplaadcircuit niet in orde. Neem de bedrading van de dynamo los. Meet op het AC bereik wat de sapnning tussen de 3 draden onderling is, dit is bij een beetje teoren al gauw meer dan 50V. Heb je grote onderlinge verschillen dan is de dynamo kapot. Ook mag een van de dynamo draden verbinding met de massa hebben. Dat meet je met de motor uit. Ik verwacht dat de GPz 900 een gecombineerde regulator/rectifier heeft. Maar dat weten de specialisten hier wel.
Succes.
Succes.