Gpz 750 carterpan probleem

Born2bewild

Die hard MF'er
5 jun 2006
282
1
Beste Mensen,

Aangezien mijn carterpan eraf moet voor een andere was ik lekker bezig om alles los te krijgen. Ik heb alle bouten los van de carterpan en ook het oliefilter is eraf. Maar jullie raden het al... ik krijg hem niet los. De enige bout die ik nog zie zitten is een imbusbout aan de achterkant maar ik weet niet of die los moet. Ik kan er niks over vinden in het werkplaatshandboek. Zie ik iets over het hoofd of moet ik gewoon flink gaan tikken met een rubber hamertje? Of een blok hout met een normale hamer bij gebrek aan een rubber hamer?

Graag hoor ik of jullie kunnen helpen. *O* :}
 
Of je iets over het hoofd ziet is niet echt te beoordelen vanaf dit toetsenbord, maar als je zeker weet dat je alles los hebt, dan moet je even opzoek naar een 'wip-plekkie'.

Een carterpan zal altijd lekker vast blijven zitten, de pakking zit of vast tegen beide kanten (blok en pan), of het is/was vloeibare pakking die werkt als siliconenkit.

Dus, alles los? Dan zitten er op 2 of meerdere plekken stukjes gereserveerd waar je een schroevendraaier tussen kunt steken om met zachte dwang de pan los te maken.
Hier kun je een stevige schroevendraaier tussen steken en daarna te wippen/draaien totdat de gehele carterpan los komt.

Let wel op: Met beleid en rust hou je een hele pan over, met een hamer en spoed heb je meerdere carterpannen en moet je gaan puzzelen.

VOORDAT je gaat sleutelen, en dan zeker als je de carterpan moet lossen, kun je beter een goed werkplaatsboek kopen.
Haynes of andere boeken kunnen de kosten van zelfsleutelen zeker naar beneden halen. (en veel tijd besparen).
Zonder boek weet je ook niet met hoeveel NM'ers de boutjes vastgezet moeten worden.

Dus: Koop eerst een boek of download er ergens een, beter "Safe than Sorry"...

Hieronder een link naar de Partlist van een GPZ750r, ik weet niet of je daar iets aan hebt, probeer maar:
Kawasaki GPX750r
 
Het is geen Gpx750r het is een Gpz 750 UT uit 1984. Ik heb dus Peters Kawasaki 750/1100 viercilinders werkplaatshandboek. En ik weet hoeveel nm de bouten weer vast moeten. Maar waar ik dus niet achter ben is hoe ik de pan eronderuit krijg. Ik ga morgen nog maar eens op zoek naar een "wip-plekkie" hoewel de pan seamless lijkt over te gaan. Ben op zich best huiverig als het gaat om een schroevendraaier ertussen te zetten i.v.m. eventuele beschadigingen. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken. Nog meer suggesties? Ik sta open voor alles :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan