GPz-je doet t niet!

Ben dit

MF'er
9 sep 2004
76
0
Beste medemotor-forumers,

Heb ooit mn GPz 750 verkocht aan n vriend.
Nu loopt dat ding niet meer en ik heb m beloofd om m te helpen.

Hmmmm, tjek...
Hij vonkt.
Er komt benzine in de vlotterkamers.
Heeft compressie.
Benzine is n maand oud.
Hij slaat niet aan. (Dat wisten we al.) :(

Hmmm, ben nog steeds bij t beginpunt. Fuck!

Tijdens t starten gekeken naar de gasschijven en als je t gas opendraait, gaan ze niet echt omhoog, dus als de motor ronddraait op de startmotor, is er dan genoeg vacuum om de gasschijven omhoog te zuigen?

Weet iemand wat t zou kunnen zijn? :}

Thanks!

Ben Dit
 
staat hij nog wel `op tijd`
ik weet niet of je wet wat dat betekent, dus zal het maar uitleggen

het kan zijn dat de vonk te vroeg of te laat is, waardoor de benzine dus niet word verbrand
dit kan gewoon gebeuren, ook al heb je nergens aan gezeten

de gasschuiven; is de kabel strak genoeg??
zit er rommel tussen wat hem tegenhoud?

mike
 
Hoi Mike,

Of ie optijd staat weet ik niet, ga er wel vanuit.

Gaskabel is nix mis mee. Je hebt zegmaar twee gedeeltes, per carb 1 plat, rond koperen schijfje wat bewogen wordt door de gaskabel dit werkt dus goed en een cylindrische bus (de gasschijf) die omhoog gaat omdat t vacuum gezogen wordt en dit gedeelte ging niet omhoog met t gas helemaal open (deed wel iets) bij het ronddraaien op de startmotor.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het eens met starthulp, grote kans dart de accu net te zwak is. Ook vaak gehad in het verleden met m'n vorige motoren. Accu is krachtig genoeg om de boel rond te krijgen maar niet om de motor aan te laten slaan.
 
Bougies zijn nieuw, maar n slok benz in de verbrandingskamers ga ik wel ff proberen.
Weet iemand hoe ik kan testen of de gasschijven omhoog gaan door vacuum?
 
die vacuumschuiven horen alleen open te gaan bij halfgas of meer, dus dat zie je wel als tie loopt.
de sproeiers (middengebied zullen wel verstopt zitten.

doe er eens een beetje benzine of startpiloot in en hij zal wel een teken van leven geven
 
Terug
Bovenaan Onderaan