GPZ: Lamp rem blijft branden

TolletjeGPZ

Rookie
24 jul 2006
1
0
Haaksbergen
Ik heb een GPZ600R uit 1989. Nu blijft sinds vorige week mijn remlicht branden terwijl ik niet rem. Als ik de voorrem een klein tikje naar voren geef gaat de lamp uit, maar snel daarna weer aan. Nu is geen remlicht erger dan wel maar handig is het natuurlijk niet. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
 
De microswitch van je voorrem is vuil/kapot? Zit onder op je rempgreep geschroefd, en is dat ding wat "klik" zegt als je de rem inknijpt.
Op je voetrem zit ook nog een schakelaar, maar dat is meestal een simpele trekschakelaar.
 
is het zoiets als een duplolamp pakweg 25W-remlicht (groot) en 5W achterlicht, met een ouderwetse Swan-bajonetfitting zoals in brommers?
Bij de meeste daarvan "lukt" het om de lamp verkeerd in te steken en dan krijg je zulk verschijnsel.
 
Om zo'n lampje dr verkeerd in te steken kost nogal wat moeite, de pinnetjes zitten nl op verschillende hoogten.
Mij is het iig nooit gelukt, maar je hebt er idd figuren tussen zitten die dat lukt (evenals een H4 lamp ondersteboven monteren).

Daarnaast gaat het sowieso niet op, omdat het remlicht uitgaat als ie zn hendel naar voren duwt (je weet wel, van je af, naar de voorkant vd motor).
En dat zit gewoon in de schakelaar.
 
Om zo'n lampje dr verkeerd in te steken kost nogal wat moeite, de pinnetjes zitten nl op verschillende hoogten.
Mij is het iig nooit gelukt, maar je hebt er idd figuren tussen zitten die dat lukt (evenals een H4 lamp ondersteboven monteren).

Daarnaast gaat het sowieso niet op, omdat het remlicht uitgaat als ie zn hendel naar voren duwt (je weet wel, van je af, naar de voorkant vd motor).
En dat zit gewoon in de schakelaar.

Nee, sommige SWAN-fittingen hebben zoveel speling dat het ook ervarenen kan overkomen, het gaat dan zo gemakkelijk dat je er gewoon in gelooft. Weet je het eenmaal dan doe je het natuurlijk bij "jouw" fitting alleen nog bij heel goed licht.

En 1 van de gloeidraden, de "verkeerde" want de pennen staan bijna-verwisseld, zal dan meestal blijven branden, terwijl de andere onbereikbaar wordt.

Zelf meegemaakt en ik was er niet trots op.
|(
 
ik snap het niet, ik test altijd alles wat ik monteer. dan knijp ik een keer op de rem om te kijken of hij goed gaat branden. al dat gepiel met pinnetjes boeit me niet zo. :N
 
denk ook dat het probleem daar aan ligt. heb je geen stelschroefje tussen de remhendel en rempompcilinder. anders kan het zijn dat het cilindertje van je rempomp niet volledig naar buiten komt. had je die speling vroeger ook?

greetz
:]
 
De contacten van zowel je achterrem-zender en voorrem zender schoonmaken .Verder de bedrading nalopen op breuken,ook de massa ervan.
Heb het ook gehad,en heb toen een nieuw zendertje van mijn achterrem vervangen plus alle polen schoongemaakt,prbleem geloost.Geloof niet zo in verkeerd geplaatste lampjes,dan moet je 2 linker handen hebben in combinatie met 2 linker ogen. _O- .
Daa-grtn, 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan