GPZ1000RX hoog verbruik?

Quark

MF veteraan
3 mrt 2007
6.715
9
Geldrop
heren, en dames.

ik wil jullie vragen om advies, aangezien alle zaken die gerelateerd staan tot carbs mij vaak tot enorme twijfel brengen. doel van dit topic is dan ook om met wat meer zekerheid de schroevendraaier ter hand te nemen :+

wat heb ik gedaan:
-bougies vervangen
-luchtfilter vervangen
-vlotternaald vervangen
-vlottterniveau`s bijgesteld tot 3 a 4 mm volgens WPHB.
-carbs gesyncroniseerd

voordat ik dit alles had gedaan had kon ik ongeveer 220km rijden voordat ik hem op reserve moest zetten. ondanks het feit dat er een vlotter lekte, de niveaus behoorlijk afweken, en het vaccuum ook nogal verschilde.







nu alles goed staat kan ik nog maar 180km rijden op een tank.
hij loopt prima, op een punt na, onder de 3k toeren volgas levert even licht gepruttel op alvorens ie oppakt.

staat de boel dan tóch te rijk? ik heb het vlotterniveau toch echt netjes volgens wphb 3 a 4 mm boven het pasvlak gesteld.... (óf ik heb de aanwijzingen verkeerd geinterpreteerd, mijn duits is wat roestig B| )

ik zou wel ff de bougies er uit willen trekken, maar dan moet ik eerst even een sleutel daarvoor lenen, de tunnel in de kop is nl zo verdomt smal dat mijn eigen gereedschap daar niet in past. (ik heb een sleutel geleend voor het wisselen van de bougies een 2 weken terug.)

ik dacht zelf nog de luchtmengschroeven een kwartslag open te zetten om te zien of dat een stap in de goede richting is, maar met carbs ben ik altijd een beetje huiverig voor het verklooien van een redelijke afstelling.

iemand ideeen die mijn gedachtes kunnen bevestigen of me anderzinds op een goed spoor zetten?

de motor rijdt verder prima, alleen, hij verbruikt erg veel, en pakt onderin nog niet helemaal goed op.

tips and tricks zijn zeker welkom.




edit!!!

hóó húú halt!...

nu breekt mijn klomp...
even wat verduidelijking.. het wphb van een gpz1000rx bestaat uit een aanvulling op het basisboek van de gpz900r

alles wat afwijkt van de 900r staat vermeld in het aanvullende boekwerk...

nu staat er in de tabel van de 1000rx:
kraftstoffstand: -2,0mm
swimmerhohe: 17mm

in het basisboek staat er dus als vergelijking:
fuel level: -0,5mm
float height 17mm

de carbs zouding in basis verder hetzelfde moeten zijn.
de 900 moet dus "0,5mm above bottem edge carburator body, +/- 1mm"

en de 1000 dus 2mm erboven.. met een marge van 1mm...

zou dit het probleem zijn?

die verschillende niveau`s bij eenzelfde vlotterhoogte snap ik niet zo.. :?
 
Laatst bewerkt:
pff das idd behoorlijk... die 2e... ben wel fan van goed gereedschap, maar voor de hobbyist lichtelijk aan de pittige kant.

ik was al aan het brainstormen over hoe ik zelf 2 kroonwieltjes in een stukkie u profiel kon fabrieken :+
bestaat het al.... _O-

ben geen kniepert omdat ik het leuk vindt overigens... O-)
trouwens...... een kniepert is gewoon gierig... ik heb 1 vrouw en 3 kids... das wat anders :+

ik wil deze week/tank eerst ff afwachten hoe ie het doet nu, intussen hou ik jou intressante aanbod in mijn achterhoofd. ik was voornemens zelf iets te knutselen, maar ga daar mischien wel van afzien :P

moet je dat ding op de post doen of woon je toevallig binnen rijdbare afstand?
ik ben dr wel in geintresseerd iig.
 
Laatst bewerkt:
Dit klinkt bekend, heb je het rubbertje in het benzinekraantje al gecontroleerd? Als er een scheurtje in zit kan de derde cilinder via de vacuumslang een boel extra benzine aanzuigen. Op een GPZ900R komt die op de derde cilinder uit... Die van mij wilde uiteindelijk alleen boven de 120km/u nog goed lopen.
 
pff das idd behoorlijk... die 2e... ben wel fan van goed gereedschap, maar voor de hobbyist lichtelijk aan de pittige kant.

ik was al aan het brainstormen over hoe ik zelf 2 kroonwieltjes in een stukkie u profiel kon fabrieken :+
bestaat het al.... _O-

ben geen kniepert omdat ik het leuk vindt overigens... O-)
trouwens...... een kniepert is gewoon gierig... ik heb 1 vrouw en 3 kids... das wat anders :+

ik wil deze week/tank eerst ff afwachten hoe ie het doet nu, intussen hou ik jou intressante aanbod in mijn achterhoofd. ik was voornemens zelf iets te knutselen, maar ga daar mischien wel van afzien :P

moet je dat ding op de post doen of woon je toevallig binnen rijdbare afstand?
ik ben dr wel in geintresseerd iig.




De knieperige dhz er maakt het gereedschap natuurlijk zelf. Ik heb de schroevendraaier uit deze link gemaakt met een stukje pvc buis, even op de kop krimpen en klaar ben je:

synchroniseren - Techniek: Algemeen
 
Goedkope 90 graden stukken kan je vaak al voor een tientje vinden. Voor mijn VFR is het noodzaak, om zo'n ding te hebben, voor het synchroniseren. Zonder lukt het niet zonder brandblaren :)
 
nou datzelfde geld dus voor het verstellen van de stelschroeven van de mijne :+

dat wordt dus óf de schroevedraaier overnemen van banaan, of zelf knutselen... en dan net welke van de 2 optie als sneltse te regelen is :P
 
Haakse kop kan je bij bijna elke grotere gereedschapsboer wel vinden. Stukje pvc elektrabuis regelen, met een verffohn even opwarmen, totdat het zacht wordt, op de haakse kop schuiven (eerst even dat uitstekende lipje, waarmee je hem kan tegenhouden er af schuiven) pvc af laten koelen, tijdens het afkoelen krimt het pvc en het buisje zit vast. Bithouder in het buisje schuiven, zodat je de kop kunt verdraaien en je tooltje is klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan