heren, en dames.
ik wil jullie vragen om advies, aangezien alle zaken die gerelateerd staan tot carbs mij vaak tot enorme twijfel brengen. doel van dit topic is dan ook om met wat meer zekerheid de schroevendraaier ter hand te nemen
wat heb ik gedaan:
-bougies vervangen
-luchtfilter vervangen
-vlotternaald vervangen
-vlottterniveau`s bijgesteld tot 3 a 4 mm volgens WPHB.
-carbs gesyncroniseerd
voordat ik dit alles had gedaan had kon ik ongeveer 220km rijden voordat ik hem op reserve moest zetten. ondanks het feit dat er een vlotter lekte, de niveaus behoorlijk afweken, en het vaccuum ook nogal verschilde.
nu alles goed staat kan ik nog maar 180km rijden op een tank.
hij loopt prima, op een punt na, onder de 3k toeren volgas levert even licht gepruttel op alvorens ie oppakt.
staat de boel dan tóch te rijk? ik heb het vlotterniveau toch echt netjes volgens wphb 3 a 4 mm boven het pasvlak gesteld.... (óf ik heb de aanwijzingen verkeerd geinterpreteerd, mijn duits is wat roestig )
ik zou wel ff de bougies er uit willen trekken, maar dan moet ik eerst even een sleutel daarvoor lenen, de tunnel in de kop is nl zo verdomt smal dat mijn eigen gereedschap daar niet in past. (ik heb een sleutel geleend voor het wisselen van de bougies een 2 weken terug.)
ik dacht zelf nog de luchtmengschroeven een kwartslag open te zetten om te zien of dat een stap in de goede richting is, maar met carbs ben ik altijd een beetje huiverig voor het verklooien van een redelijke afstelling.
iemand ideeen die mijn gedachtes kunnen bevestigen of me anderzinds op een goed spoor zetten?
de motor rijdt verder prima, alleen, hij verbruikt erg veel, en pakt onderin nog niet helemaal goed op.
tips and tricks zijn zeker welkom.
edit!!!
hóó húú halt!...
nu breekt mijn klomp...
even wat verduidelijking.. het wphb van een gpz1000rx bestaat uit een aanvulling op het basisboek van de gpz900r
alles wat afwijkt van de 900r staat vermeld in het aanvullende boekwerk...
nu staat er in de tabel van de 1000rx:
kraftstoffstand: -2,0mm
swimmerhohe: 17mm
in het basisboek staat er dus als vergelijking:
fuel level: -0,5mm
float height 17mm
de carbs zouding in basis verder hetzelfde moeten zijn.
de 900 moet dus "0,5mm above bottem edge carburator body, +/- 1mm"
en de 1000 dus 2mm erboven.. met een marge van 1mm...
zou dit het probleem zijn?
die verschillende niveau`s bij eenzelfde vlotterhoogte snap ik niet zo..
ik wil jullie vragen om advies, aangezien alle zaken die gerelateerd staan tot carbs mij vaak tot enorme twijfel brengen. doel van dit topic is dan ook om met wat meer zekerheid de schroevendraaier ter hand te nemen
wat heb ik gedaan:
-bougies vervangen
-luchtfilter vervangen
-vlotternaald vervangen
-vlottterniveau`s bijgesteld tot 3 a 4 mm volgens WPHB.
-carbs gesyncroniseerd
voordat ik dit alles had gedaan had kon ik ongeveer 220km rijden voordat ik hem op reserve moest zetten. ondanks het feit dat er een vlotter lekte, de niveaus behoorlijk afweken, en het vaccuum ook nogal verschilde.
nu alles goed staat kan ik nog maar 180km rijden op een tank.
hij loopt prima, op een punt na, onder de 3k toeren volgas levert even licht gepruttel op alvorens ie oppakt.
staat de boel dan tóch te rijk? ik heb het vlotterniveau toch echt netjes volgens wphb 3 a 4 mm boven het pasvlak gesteld.... (óf ik heb de aanwijzingen verkeerd geinterpreteerd, mijn duits is wat roestig )
ik zou wel ff de bougies er uit willen trekken, maar dan moet ik eerst even een sleutel daarvoor lenen, de tunnel in de kop is nl zo verdomt smal dat mijn eigen gereedschap daar niet in past. (ik heb een sleutel geleend voor het wisselen van de bougies een 2 weken terug.)
ik dacht zelf nog de luchtmengschroeven een kwartslag open te zetten om te zien of dat een stap in de goede richting is, maar met carbs ben ik altijd een beetje huiverig voor het verklooien van een redelijke afstelling.
iemand ideeen die mijn gedachtes kunnen bevestigen of me anderzinds op een goed spoor zetten?
de motor rijdt verder prima, alleen, hij verbruikt erg veel, en pakt onderin nog niet helemaal goed op.
tips and tricks zijn zeker welkom.
edit!!!
hóó húú halt!...
nu breekt mijn klomp...
even wat verduidelijking.. het wphb van een gpz1000rx bestaat uit een aanvulling op het basisboek van de gpz900r
alles wat afwijkt van de 900r staat vermeld in het aanvullende boekwerk...
nu staat er in de tabel van de 1000rx:
kraftstoffstand: -2,0mm
swimmerhohe: 17mm
in het basisboek staat er dus als vergelijking:
fuel level: -0,5mm
float height 17mm
de carbs zouding in basis verder hetzelfde moeten zijn.
de 900 moet dus "0,5mm above bottem edge carburator body, +/- 1mm"
en de 1000 dus 2mm erboven.. met een marge van 1mm...
zou dit het probleem zijn?
die verschillende niveau`s bij eenzelfde vlotterhoogte snap ik niet zo..
Laatst bewerkt: