GPZ500 loopt op 1 cilinder

Cornellie1984

Die hard MF'er
22 mrt 2009
480
0
Elst
Gegroet mede MF-ers,

Zoals de titel doet vermoeden loopt mijn motor maar op 1 cilinder.
Nou heb ik dit al eens eerder gehad en toen was het schoonmaken van de carbs de oplossing, helaas deze keer dus niet. Ik heb ze al 2 keer schoongemaakt.
Dus troubleshooten dan maar,
Carbs schoon, check
Vonk, check
benzine, check (als ik het zo kan ruiken)
Luchtfilter schoon, check
Nou heb ik ook, om de electronica te testen, de bobines, bougiekabel en dop gewisseld met geen effect. Vonk is mooi blauw.
Wat mis ik voor de ontbranding in die ene cilinder???
Compressie was mijn eerst volgende idee, maar hoe test ik dit??
Motor is een GPZ500 uit 1990

mvg Stefan
 
Laatst bewerkt:
Gegroet mede MF-ers,

Zoals de titel doet vermoeden loopt mijn motor maar op 1 cilinder.
Nou heb ik dit al eens eerder gehad en toen was het schoonmaken van de carbs de oplossing, helaas deze keer dus niet. Ik heb ze al 2 keer schoongemaakt.
Dus troubleshooten dan maar,
Carbs schoon, check
Vonk, check
benzine, check (als ik het zo kan ruiken)
Luchtfilter schoon, check
Nou heb ik ook, om de electronica te testen, de bobines, bougiekabel en dop gewisseld met geen effect. Vonk is mooi blauw.
Wat mis ik voor de ontbranding in die ene cilinder???
Compressie was mijn eerst volgende idee, maar hoe test ik dit??
Motor is een GPZ500 uit 1990

mvg Stefan

Hallo Stefan,

Met een compressiemeter. Compressiemeterslang in plaats van de bougie draaien.
Maar dat lijkt me sterk, als ik zo nadenk, want als jou andere cilinder wel gewoon looopt, moe hij naar beneden voor inlaatslg en arbeidslg en bei beide zal hij in de odp (onderste dode punt) komen, dan neem ik aan dat jou andere zuiger noodgedwongen in de bdp (bovenste dode punt) moet komen. Dus dan concludeer ik dat de niet werkende zuiger noodgedwongen compressie moet leveren.
Maar het kan zijn dat ik het mis heb.

hhhmmmmm........ik ben hier wel ff zoet mee ja :/

Nee, ik geef het op, anders ga ik alleen maar dieper nadenken, heb ik geen zin in nu,... :+

by the way, een compmeter is niet zo duur, wel een handig ding, maar ik betwijfel of jij comp problemen hebt.

groetjes
 
Zo te lezen werkt dus alles naar behoren, het benzine verhaal twijfel ik alleen aan.
Zou toch eerst maar eens even goed nakijken of hij daadwerkelijk benzine krijgt. Veel andere problemen kunnen het naar mijn idee niet zijn, ook het verhaal van compressie lijkt me sterk ( zou natuurlijk wel wat minder kunnen zijn) maar lijkt me niet de reden.
 
Laatst bewerkt:
Jij kunt ruiken dat beide cilinders benzine krijgen? :}

Oke mee eens, maar ik ruik als ik de bougie eruit draai toch duidelijk een benzine lucht. de bougie is ook vochtig.
Maar hoe kan het dat de bougie niet zo vonken onder druk??
Mss toch brandstof dan, morgen maar weer eens verder sleutelen.
gelukkig is het niet zo koud in de schuur -O-
 
nou probleem opgelost,
carbs beide helemaal uitelkaar gehaald en schoongemaakt, stationairsproeier doorgestoken met een piepklein naaldje, en hij loopt weer als een tierelier. wel gezien dat m'n luchtfilter vervangen moet worden, zit al een gaatje in.
iig bedankt voor de tips hiero, nou nog wachten totdat de sneeuw weg is en dan kunnen we weer knallen.
greetz Stefan
 
Terug
Bovenaan Onderaan