Ik heb eens even naar de GPZ500-uitlaat van een vriend van me gekeken. Het blijkt dat de buisdiameter precies gelijk is, dus dat is weer mooi. Verder staan bij een GPZ de uitlaatmonden iets verder uitelkaar. Uit mijn hoofd iets van een centimeter. Verder staat de balanspijp veel verder naar achteren. Vind ik wel vreemd, omdat de GPZ veel meer vermogen heeft. Voor een hoger topvermogen staat meestal de balanspijp meer naar voren en voor een hoger koppel meer naar achteren. Bij een GPZ bestaat de balanspijp uit twee helften, welke aan elkaar geschroefd worden. Deze zijn natuurlijk best in te korten, zodat de uitlaten wat dichter naar elkaar geplaatst worden. Wat voor gevolgen dit voor de ophanging heeft weet ik nog niet, daar heb ik nog helemaal niet naar gekeken.
Aangezien de buisdiameter hetzelfde is zou ik er natuurlijk ook voor kunnen kiezen de voorbochten met aansluitingen van de GS te gebruiken, en de pijpen van de GPZ er aan vastlassen.
Denken jullie dat dat een goede oplossing is? Of hebben jullie een betere en een slimmere?