GPZ500 uitlaat op GS500e?

jokertje

MF veteraan
29 aug 2002
1.158
0
Best
Hoi lieden,

Ik wil een andere uitlaat op mijn GS500e hebben, met 2 uitlaatdempers. Nu zat ik te denken aan een uitlaat van een GPZ500. Heeft iemand daar ervaring mee? En is het een beetje makkelijk pas te maken?
Als je nog andere 2-2 of 2-1-2 uitlaten weet voor ongeveer een 500 cc paralleltwin dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de reakties.
 
Ik heb eens even naar de GPZ500-uitlaat van een vriend van me gekeken. Het blijkt dat de buisdiameter precies gelijk is, dus dat is weer mooi. Verder staan bij een GPZ de uitlaatmonden iets verder uitelkaar. Uit mijn hoofd iets van een centimeter. Verder staat de balanspijp veel verder naar achteren. Vind ik wel vreemd, omdat de GPZ veel meer vermogen heeft. Voor een hoger topvermogen staat meestal de balanspijp meer naar voren en voor een hoger koppel meer naar achteren. Bij een GPZ bestaat de balanspijp uit twee helften, welke aan elkaar geschroefd worden. Deze zijn natuurlijk best in te korten, zodat de uitlaten wat dichter naar elkaar geplaatst worden. Wat voor gevolgen dit voor de ophanging heeft weet ik nog niet, daar heb ik nog helemaal niet naar gekeken.

Aangezien de buisdiameter hetzelfde is zou ik er natuurlijk ook voor kunnen kiezen de voorbochten met aansluitingen van de GS te gebruiken, en de pijpen van de GPZ er aan vastlassen.

Denken jullie dat dat een goede oplossing is? Of hebben jullie een betere en een slimmere?
 
Leuk idee.
Aangezien de buisdiameters gelijk zijn zou ik die van de GS mooi laten zitten (die lopen waarschijnlijk ook het beste om het blok heen).

Andere dempers of een verplaatsing van de balanspijp is natuurlijk wel interresant :) .

En dat de GPZ meer vermogen heeft moet je denk ik zoeken in het profiel van de nokkenas, kun je die niet overzetten? (met een beetje creativiteit moet dat wel pas te maken zijn :P )
 
Hee Jeroen!

Nokkenassen overzetten, daar begin ik nog maar niet aan... Is natuurlijk wel een leuk idee! Maar eerst moet mijn soes maar weer inelkaar, en dan is dat voor later.
En daarnaast heeft een gpz natuurlijk waterkoeling, dus dat zal ook wel met het extra vermogen te maken hebben.

Iemand nog een nette GPZ500-uitlaat in de aanbieding? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan