GPZ600R + GPX600R

Jawel hoor, (gpz600 1986) je moet bij het eerste type (A1 geloof ik) opletten dat er niet teveel kilometers opstaan. de kleppen van dat model zijn van slechte kwaliteit gemaakt. ik kon ze bij 60000 allemaal vervangen. verder was de uitlaat bij 40 of 50000 helemaal rot, maar dat is eigenlijk standaard bij kawasaki heb ik de indruk. verder had ik er geen problemen mee, behalve mijn eigen stommiteiten. kheb wel een keer gehad dat de schroef voor het schakelpedaaltje afbrak, koste nog effies 16 gulden(stom ding)
 
(ehm denk dat ik hem verkeerd heb gepost!)

maar ok.. ik heb dus een gpx750 R uit '89 import (27000) miles)
motorray.jpg


super fijn.. kom ook uit den helder ;)

 
Laatst bewerkt:
Zooo daar ben ik dan weer eens, nou mijn motor bevalt goed :) alleen ben ik nu dan al een maand lang bezig met dat ding helemaal na te kijken, dus mijn motor ligt nu open en bloot. Verder is er al een hoop spuitwerk gedaan, en veel poets werk in die maand. ( sommige weten gewoon niet hoe je een motor moet onderhouden ofzo? :) ) Ik denk dat ik na dit weekend weer gewoon kan rijden! EINDELIJK, en dan ook nog maar eens hopen dat het niet regent!

Maar goed, ik doe dit nu zelf ook alleen omdat ik al 2 keer ben aangereden!! omdat sommige ook al niet eens goed kunnen rijden! ondanks dat, gna gna, krijg ik nu nog wel 975 € tegoed van de verzekering. ik zal trouwens ook snel eens de foto sturen hoe de motor in het begin was dat ik hem kocht, en een foto hoe hij er NU uitziet :P
Maar dat komt gauw.
Groeten Mike. ;)

Je bent op je GPX al 2x aangereden? Je hebt je motor nog korter dan ik? Is het verkeer daar zoveel drukker of rijden er veel meer idioten rond daaro?
Je hebt ons trouwens wel lang laten w88 op info over je bike, druk gehad met rijden, ongelukken en opknappen cker? ;) Ben benieuwd naar die foto's!
Greetz
Martian
 
nee veel idiooten rijden hier rond :P hehe
hee Dray lijkt me wel eens cool je motor van dichtbij te bezichtigen :) ik woon zelf aan de gracht voeg me anders maar toe op msn ( den_helder@hotmail.com ) Geld ook voor de rest als jullie willen :)
Greetz mike.
 
Het is zo ver, ze heeft 'm gekocht :]
Maar hoe maak je het zadel eigenlijk los :?

Aan de linkerkant onder het zadel (in het zijstuk) zit een slot waar je met je contactsleutel het voorste stuk van het zadel los kunt maken.
Als je dat stuk los hebt kun je evt. het achterste gedeelte met een steeksleutel losmaken.
Da's tenminste zo bij mijn GPZ uit 1986.
Groeten,
John
 
Aan de linkerkant onder het zadel (in het zijstuk) zit een slot waar je met je contactsleutel het voorste stuk van het zadel los kunt maken.
Als je dat stuk los hebt kun je evt. het achterste gedeelte met een steeksleutel losmaken.
Da's tenminste zo bij mijn GPZ uit 1986.
Groeten,
John
Thanx
Dat slot had ik al gevonden en ik hoor ook een klik als ik de sleutel omdraai, maar ik krijg maar geen beweging in dat zadel.
Zit het met een scharnier vast of moet ik het naar voor of achter trekken :?
 
Thanx
Dat slot had ik al gevonden en ik hoor ook een klik als ik de sleutel omdraai, maar ik krijg maar geen beweging in dat zadel.
Zit het met een scharnier vast of moet ik het naar voor of achter trekken :?

Je moet het zadel achter omhoog trekken. Er zitten links en rechts van het zadel kaken die om een beugel vallen en zo het zadel vast zetten. Als je het slot omdraait word het beugeltje onder de haakjes uitgehaald en kun je het zadel lostillen. Misschien blijft het echter hangen. Kun je eventueel proberen de zijkanten er af te halen en dan te kijken of het inderdaad blijft hangen of niet en met je hand het beugeltje terugduwen?
Succes.....
 
Ik heb vrijdag een GPX600R gekocht

Maandag ga ik hem ophalen, mijn weekend heeft in tijden niet meer zo lang geduurd!

Hij heeft 20000 miles gelopen is een 92er die in 94 vanuit Amerika naar Nederland is gehaald. Er zitten wel gebruikssporen op maar ik wil hem in de loop der tijd toch gaan opknappen. Heb gister al direct het Haynes werkplaatshandboek gekocht en heb dr zin an! :]

LimeGreen wil ik hem op termijn hebben!

A Mean Green Kawasaki Machine :}
 
Het is al een oma forum! Maar ik ben BACK, ook al denk ik dat er niet iemand weer snel zal reageren, ik reageer nog effe lekker zelf in me eigen oude topicje, en altijd nog handig de links op pagina 1..
 
hehehe, stom stom. ik zie nu pas Dat DRAY in dit forum met die rode gpz750
Raymond is :P hehehe. Onze salsa boy :)
Dus dames.. mister Salsa op zijn rode puch maxi is ook aanwezig op het forum.. Off euh was dit nou geen date forum?
Maar HALLO :W Druil .. ik bedoel Drol, pff moeilijk zo laat, ik bedoelde dus Dray! :z *O*
en slaap lekker allemaal

hehe ik droom weer over me gpz1000rx. Die nu ook alweer te koop staat, het is nooit genoeg voor mij! :)

oh en is 10 cm niet genoeg? om een auto met die ruimte nog te mogen inhalen? want ik heb nu mooi 200€ aan me broek hangen..
Maar goed dat oom agent niet zag dat ik 210 reed iets verderop voor ik hem voorbij ging :) ( mocht er 80 ) Me motor begon moeilijk te doen, dus moest even inhouden weer... *D ( gelukkig ) :]
 
Wie kan mij helpen, ik ben op zoek naar de gebruikershandleiding van mijn gpxje( copie is ook goed) oja, is geboren in 1989. :}
 
Graag gedaan! :)
Koste mij ook wat aardige moeite om die sites te vinden.
Maar nu heb ik weer een auto! hahaha
5 auto's en 2 motors in nog geen jaar. :P
en nee niks in de prak gereden! *D
 
ik had een vraag kheb pas een gpz 600 R gekocht maar ik vind het kontje van de gpx lekkerder en de tank plus de kappen daarbij mooier ,
zou je dit kunnen ombouwn op een gpz
past dit gewoon als de tank en het kontje veravng :? ?
 
ik had een vraag kheb pas een gpz 600 R gekocht maar ik vind het kontje van de gpx lekkerder en de tank plus de kappen daarbij mooier ,
zou je dit kunnen ombouwn op een gpz
past dit gewoon als de tank en het kontje veravng :? ?

Ik heb een GPZ600r gehad en een maatje van mij een GPX ik durf haast te zeggen dat dat niet gaat passen, of je moet berehandig zijn :$
 
Hier maar verder met alles wbt de gpx & gpz 600's.
(tevens check of er genoeg animo voor is op mf)

Graag niet meer beginnen over de andere plek op het net omtrend dit motortype.
Gewoon een topic over deze serie en verder niet.

Er resten mij nog 2 vragen:

1 Gaat die meet nog door, en wie heeft er info over waar het is en hoelaat.
Als er meer duidelijkheid is wil ik er wel een meettopic voor openen,


2. en een technische probleem,
Mijn gpz heeft ernstig last van stotteren op het moment dat ik wil versnellen.
Dit is alleen onder de 7000 RPM, ik heb een reinigingsmiddeltje bij de brandstof gedaan. vooralsnog nog geen overweldigend succes. Motor hapert nog steeds af en toe.

Iemand ervaring met die middeltjes, -> werkt het direct, of moet ik het juist een tijdje in de carbs laten staan?

En wat zou het anders kunnen zijn?
 
Hier maar verder met alles wbt de gpx & gpz 600's.
(tevens check of er genoeg animo voor is op mf)

Graag niet meer beginnen over de andere plek op het net omtrend dit motortype.
Gewoon een topic over deze serie en verder niet.

Er resten mij nog 2 vragen:

1 Gaat die meet nog door, en wie heeft er info over waar het is en hoelaat.
Als er meer duidelijkheid is wil ik er wel een meettopic voor openen,


2. en een technische probleem,
Mijn gpz heeft ernstig last van stotteren op het moment dat ik wil versnellen.
Dit is alleen onder de 7000 RPM, ik heb een reinigingsmiddeltje bij de brandstof gedaan. vooralsnog nog geen overweldigend succes. Motor hapert nog steeds af en toe.

Iemand ervaring met die middeltjes, -> werkt het direct, of moet ik het juist een tijdje in de carbs laten staan?

En wat zou het anders kunnen zijn?

Je hebt kans dat je benzinetank ook vervuild is, dus die zou ik eerst demonteren, inwendig reinigen en dan de carbs reinigen, nieuwe benzine erin, bougies checken.
Meer zou ik niet weten.
Als je de bougies verwijderd, eerst rondom de bougies schoonblazen of met de stofzuiger erop, anders valt het vuil in de cilinder :/

Je kan ook nog eens langs gaan bij een motorzaak voor een oordeel....suc6!
 
Laatst bewerkt:
Hier maar verder met alles wbt de gpx & gpz 600's.
(tevens check of er genoeg animo voor is op mf)

Graag niet meer beginnen over de andere plek op het net omtrend dit motortype.
Gewoon een topic over deze serie en verder niet.

Er resten mij nog 2 vragen:

1 Gaat die meet nog door, en wie heeft er info over waar het is en hoelaat.
Als er meer duidelijkheid is wil ik er wel een meettopic voor openen,


2. en een technische probleem,
Mijn gpz heeft ernstig last van stotteren op het moment dat ik wil versnellen.
Dit is alleen onder de 7000 RPM, ik heb een reinigingsmiddeltje bij de brandstof gedaan. vooralsnog nog geen overweldigend succes. Motor hapert nog steeds af en toe.

Iemand ervaring met die middeltjes, -> werkt het direct, of moet ik het juist een tijdje in de carbs laten staan?

En wat zou het anders kunnen zijn?

Ey man, zag je ook al in het 'Oude brikken jonge rijders' topic (oid).

Misschien gewoon reut in je tank? Haal je kraantje er eens af en spoel de tank lekker door :)
Carbs even open en met perslucht de boel doorblazen kan ook wonderen doen.
Misschien doet het niets, misschien zijn alle motorische probelemen weg.. je weet het nooit met die oude bende.


Bij deze mijn eerste post in dit topic.
Zelf ben ik de trotse eigenaar van een GPz 750 Turbo uit 84.
Opgeboord naar 810cc (Wiseco), turbodrukregelaar, voorvork van een ZXR750 en achterkant van een ZZR1100.
Foto's staan op mn motorstek :)
Een meet lijkt me best leuk om naartoe te komen *D
 
Laatst bewerkt:
over die meeting,
Ik weet alleen dat het op 15 mei om 10:00 zou zijn.
De locatie was nog niet besloten.
Het is sowieso de vraag of het nog doorgaat.

Zal eens bezig gaan met demonteren van de tank dan, Vandaag hield hij er zelfs even helemaal mee op toen ik hem eens flink open trok.
 
..... ik zal trouwens ook snel eens de foto sturen hoe de motor in het begin was dat ik hem kocht, en een foto hoe hij er NU uitziet :P
Maar dat komt gauw.
Groeten Mike. ;)

Nu zijn we hier al bijna 6 jaar op aan het wachten :+


Goed dat jullie dit topic ff terug hebben opgevist. Het zou zonden zijn moest dit in het niets verdwijnen... daarvoor is dit motortje te leuk! :W
 
gister flink bezig geweest.
Motor bleek ook op 3 poten te lopen.

Met nieuwe bougies, olie + filter, en de carburateurs schoongemaakt is hij weer helemaal klaar voor 't seizoen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan