GPZ600R + GPX600R

ben mijn rijdende GPX kwijt (heb nu alleen nog de donor staan, dus als iemand iets zoekt, mogelijk heb ik het liggen). Maar mijn abbotje op het topic is nog aan! en ik kan natuurlijk de nieuwe eigenaaresse van de GPX even verwittigen dat het hier allemaal gebeurt!

Dopey85 ik heb mijn gpx net voor verkoop van nieuwe stalen leidingen voorzien kosten waren net iets boven de 60 euro voor de leidingen en de de aansluitingen.
 
Na een wederkerend olie lek aan de oliekoeler heeft m'n blok nu bijgeluiden gekregen.
Heb er meerdere keren een andere koeler onder geklust en telkens ging het weer mis. -O-

Hij staat nog wel gewassen en al in de garage, maar ik heb al een plaatsvervanger (zx-6r)
Nu dus de vraag wat ik ermee ga doen. Of blok eruit en fixxen, of blok omwisselen met een andere.,of helemaal wegdoen. '(

Er staat inmiddels 77000 km op, Ik heb er zelf in 4 jaar 52.000 bij gereden. Absoluut veel plezier van gehad. Je merkt op een nieuwere motor pas echt hoe hard het werken is op de gpz's, maar toch een erg fijn machientje.
vanavond maar eens het oliefilter eruit draaien, kijken hoe erg het er aan toe is.
 
Laatst bewerkt:
Na een wederkerend olie lek aan de oliekoeler heeft m'n blok nu bijgeluiden gekregen.
Heb er meerdere keren een andere koeler onder geklust en telkens ging het weer mis. -O-

Hij staat nog wel gewassen en al in de garage, maar ik heb al een plaatsvervanger (zx-6r)
Nu dus de vraag wat ik ermee ga doen. Of blok eruit en fixxen, of blok omwisselen met een andere.,of helemaal wegdoen. '(

Er staat inmiddels 77000 km op, Ik heb er zelf in 4 jaar 52.000 bij gereden. Absoluut veel plezier van gehad. Je merkt op een nieuwere motor pas echt hoe hard het werken is op de gpz's, maar toch een erg fijn machientje.
vanavond maar eens het oliefilter eruit draaien, kijken hoe erg het er aan toe is.

Als je wat marktplaats wat in de gaten houdt, zie regelmatig gpz/gpx blokjes aangeboden worden voor hele schappelijke prijzen. Ik heb voor de mijne een reserve GPX blok compleet met carburateurs gescoord voor €130,-. Met maar 50.000 op de klok.
Als je zelf van sleutelen houd, kun je hem goedkoop weer op de weg helpen.
Mijn GPZ heeft er inmiddels 80.000 opstaan en begint wat schakelproblemen te krijgen, dus denk ik het blok van de winter maar eens te gaan vervangen. Krijg ik er gelijk 10PK bij :)
Dat is het grote voordeel aan deze fietsjes, er worden onderdelen genoeg aangeboden voor lage prijzen.
 
Voor de liefhebber van die mooie GPX-en:

Ik heb er 1 te koop.
Echt uniek mooi.................nieuwstaat !

Hij staat op marktplaats en speurders, even zoeken op GPX.
Kost € 975,-

Echt als nieuw !

full
 
Iemand nog op zoek naar een werkplaatsboek?

Heb er nog 1 liggen Nederlandstalig!

Groeten,

Ruud

kawagpx600r.jpg

By xr600sm at 2012-08-15
 
Hallo allemaal, ben op zoek naar een GPZ/GPX 600. Ben een liefhebber van motoren uit eind jaren '80 begin '90. Dat gaat ook niet meer over ;-) Vandaag met mijn Africa Twin op het circuit was fun was maarja...240kg rijklaar en 60 pk en het uiterlijk van een grote kameel naast een 600cc-tje...

Dus een lowbuget racer...en die gaat er komen! Ik vond die GPX/GPZ 600 altijd al mooi en was destijds zeker circuit waardig. Ze zijn gebruikt niet zo duur, mocht ik hem plat rijden op het circuit
dan zijn de kosten om hem weer te vervangen of te repareren te overzien.

Let wel...puur hobby racer. Ik ga echt niet voor de snelste ronde! Vering etc niet het probleem..maar...banden! 16 inch had ik destijd ook op mijn VFR400 Rothmans (die VEEL TE DUUR staat bij Doornekamp in Hoevelaken) en de beste band die ik erop had was de bridgestone BT45.

Niet duur, gaat lang mee etc. Gek genoeg ben ik met die VFR nou nooit het circuit op gedoken.
Op de gewone weg voldeed die band uitstekend maar het blijft een diagonaaltje.

VRAAG! : heeft iemand idee of er nog serieuze goede plakkers leverbaar zijn voor 16 inch?????

Wat ik hier terug vond op het forum is al oud dus wat recenter info is welkom!!
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens bij rodamoto.es, of anders op ducati fora, die hebben ook een aantal 16 inchers op het voorwiel (de paso?)

Verder, kijk HEEEEL goed naar de tank van je potentiele fiets, alle andere onderdelen zijn rijkelijk beschikbaar (electra, remmen, carburatie etc. etc.) alleen die tanks, rotten door. Als je 1 bobbeltje in de lak ziet, (dan met name uit het zicht onder de kuip aan de voorkant) weet je eigenlijk wel zeker dat je meerdere gaatjes hebt... en repareren is K-U-T werk.

Tenzij je heel handig bent met plamuur en glasvezel dan kan je misschien je eigen tank "copieren"? maar ook dat is wel hele klus.
 
ha tmoons dankjewel voor de info. Ja die Paso is ook een leuke fiets met idd eveneens 16 inch..

Zelf een GPX gehad?
 
Jep, GPZ, GPX en help nu nog regelmatig Benjoman (hier ook ergens op het forum) en een vriendin van me met hen GPX-en. lekkere fiets, vooral niet vergeten gas te blijven geven in de bochten...
 
als ik wat testen erop na lees lijkt het dat de GPZ een iets stijver frame heeft. Ook kom je wat makkelijker bij het kleppendeksel en de carburateurs..
 
Ná een aantal jaren niet gereden te hebben i.v.m. werk, toch maar weer eens de opstap gemaakt met een motorfiets, de keuze is gevallen op een GPZ 600 R. Omdat die niet te duur was (om de prijs lach je je eigen dood) en omdat het een redelijk goed onderhouden machine was (en is, de onderhouds historie is bekend) ..

3.jpg


2.jpg


1.jpg


In het begin waren er een paar kleine probleempjes, aangezien de vorige eigenaar hem een jaar lang stil had laten staan en alleen af en toe starte om hem warm te draaien, en dan weer uit te zetten. Dus ná 1 dag was de accuu leeg, ook door m'n eigen schuld, aangezien het parkeerlichtje aan stond en die de al half brakke accuu lekker aan het leeg trekken was :X

Dat was en is het enigste euvel, hij loopt momenteel als een zonnetje als hij net van de productielijn bij Kawasaki gerold komt ;)
 
ik ben nog op zoek naar een motorblok, voor de gpz 600,
Mijne is helaas in de poeier gedraaid door olielekkage.
Al 1 nieuw blok eronder gehad, maar daar is de bak van stuk. Heeft iemand nog een gpz 600 staan voor weinig??
 
hoi :W

iemand nog belangstelling voor een GPZ 600 R uit 1985 ?

ding staat bij mijn broer, weet alleen dat hij wat opgeknapt moet worden

geen idee van kleur en vraagprijs e.d.

bij belangstelling pm me maar dan geef ik je zijn telnr


edit
druk topic zeg

motor is intussen al weg
 
Laatst bewerkt:
Druk forum :-) ik heb sinds 2 maanden een mooie GPX (net zoals de blauwe hierboven) met 32dkm. Die kleppen stellen enzo is dat een beetje te doen voor een hobbyist ? weet nl niet wat een grote beurt zou kosten voor een GPX ? iemand ervaring daarmee ?
 
Nou ik kan me nu ook aansluiten bij de GPZ en GPX club.

Heb vandaag een hele mooie en nette GPX gekocht.
Lage kilometerstand net gerepareerde remmen en een voorvork.
Een blok die net 1.000 km geleden een grote beurt heeft gehad.

Hij rijdt heerlijk mede dankzij het streetfighter stijl stuur.
Ik zit lekker rechtop dus ik voel me er heel prettig bij.

Man wat hou ik van winterprijsjes. :]

8373878090_8ef13bb0b6_z.jpg

8372807893_b7a66ebca3_z.jpg

8373878558_cf898e9ded_z.jpg

8372806001_47e7ec78a2_z.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan