GPZ600R + GPX600R

B| Ik vraag het omdat mijn koppeling na het vervangen van mijn koppelingsplaten slipt, en ik dan waarschijnlijk iets verkeerd heb gedaan :+
 
ik ben op zoek naar zo'n "meenemer" uit het voorwiel.
Deze drijft de snelheidsmeter, en zit geborgt aan het voorwiel met een borgring.
Mijne is rot, en nu slipt hij erover heen.

Heeft iemand nog een sloper, of " a guy who knows a guy" met een extra voorwiel etc.
 
hmm, maar dat gaat dus om een complete motor. Je wil hem niet in onderdelen doen, begrijp ik.
wat moet ie in z'n geheel kosten dan? en wat is de staat. Loopt ie nog, rij je er nog op?
 
Laatst bewerkt:
Ja wil m alleen compleet kwijt. T is opzich een redelijk goed ding, nieuwe banden, redelijk nieuwe ketting+tandwielen. Nieuwe accu ook. Gekocht met een kapot startrelais en dat gerepareerd. Heb er nu +- 50km mee gereden. Tijdje terug in de schuur gezet en nu een probleempje met de bedrading rond het startrelais/fusebox.
Het is een geinig ding, door de vorige eigenaar omgebouwd tot streetfighter. Moet nog een klein stukje aan het subframe gelast worden, even dat het beter vastzit. Zit ook een Devil exhaust op voor een hard maar mooi geluid.

Wil zelf graag een crosser/sm en heb deze in de schuur gezet maar heb erg weinig zin meer in dus mag weg voor weinig :+
 
Om er nog een gpz naast te zetten gaat me wat ver. Wilde eigenlijk eerder een ALL-road erbij of ipv de GPZ. Ben ook niet zo'n fan van streetfighters in het algemeen.
Bij de dealer kunnen die meenemer voor de km-teller nog gewoon nieuw bestellen, dus dat heb ik maar gedaan. Misschien ook wel beter, want een gebruikte heeft misschien ook al de nodige slijtage,
 
Opzouten oma.

Zo ben eindelijk eens begonnen aan de GPX :+
Ondertussen zijn de remklauwen vooraan al gereviseerd, nu de open luchtfilters nog op de carbu's en de carbu's monteren, achterremklauw reviseren, keerringen + olie van de vorkpoten vervangen en nog wat kleine dingetjes *D
 
Dag oma!

Een vriend van mij heeft zijn eerste motor gekocht, een GPZ600 van 1985. Nu willen we hem preventief wat opschonen en onder andere de olie verversen, maar ik twijfel over de olie... Volgens Motul kan er prima synthetisch in, maar anderen zeggen dat je beter de oude minerale olie kunt gebruiken... Iemand meer kennis en eventueel advies voor een merk en soort olie ?

Alvast bedankt!
 
Formshift,
Absoluut alleen mineraal olie,10W-40. Met half of vol syntheet krijg je absoluut last van slippende koppelingsplaten. De goedkope Action olie voldoet prima.

Groet,Auke.
 
Hoi,

Om dit topic even een nieuw leven in te blazen: ik ben sinds vandaag in bezit van een 1991 GPX 600R Ninja.
Volgens mij de USA uitvoering want hij heeft een mijlenteller en alarmlichten. De rest moet ik nog even nazoeken.

Zal eens kijken om een foto toe te voegen (als tie gepoetst is).

Misschien wordt dit topic weer een beetje actief want het zijn geweldige, onderschatte motoren.
full
 
Mooie fiets... zitten de kappen er nog een beetje fatsoenlijk op? En verder...gas!!! *O* :} :t
 
Niet een druk topic terwiojl er volgens mij enorm veel gpx-en zijn...
Maar goed sinds kort heb ik er ook een. Van een kennis voor heel weinig . Hij was eerste eigenaar en heeft er altijd netjes voor gezorgd. ehalve de laatste jaren dan want hij stond inmiddels al een aantal jaren buiten....... Daar worden ze niet beter van! Hij heeft slechts 14000 mijl gelopen... Hij had hem weggezet met een probleem: lopen op drie cilinders.

dit is hem:
gppuRHd.jpg

3nj200R.jpg


als eerste de accu maar eens opgeladen en tot mijn verassing was die nog tot leven te wekken na een regeneratie programma op de lader.

Maar niet starten natuurlijk. Na een hoop gepriegel met de carbs liep hij inderdaad maar zoals de klacht was inderdaad op drie cilinders....

Dus de carburateurs eraf gehaald en helemaal schoongemaakt. Jeemig wat een kl*tezooi om die eraf en er weer op te krijgen!
rubbers zijn te stug geworden om eea goed te laten passen. Ik heb ze nu zo gemonteerd dat de rubbers aan de luchtfilterkant er met tweeranden uitsteken. dsan heb ik net een paar mm extra waardoor de toch netjes afsluiten.

Vervolgens weer starten en weer op drie cilinders |( |( |(

vervolgens maar eens naar de bougies gekeken. Die waren niet best meer dus die vervangen:
37WtlBo.png

dit zijn bougies die ze op canadese modellen gevoerd hebben en die zaten er bij mij in. Nu ben ik een vrij rustige rijder dus voor mij is het prima. Als je echt alles van de motor vergt kun je er wellicht beter en kouder in doen dwz een 9 ( van NGK).

En ook meteen maar de bougiekabels vervangen en doppen want die waren helemaal gaar!
q9Qi7Te.jpg


Toen werd het al beter!

Koud loopt hij absoluut niet lekker maar eenmaal warm heb ik het idee dat hij best lekker loopt en hij gaat steeds beter lopen.

Wel piste er benzine uit! Dit was al eerder zo! vorige eigenaar meldde dat ook al dat hij daar ook gek van werd.
Hij lekte bij de kraan en ik heb er nieuwe 7mm benzine slang opgezet en probleem is nu over.

Ook ontbrak er rechts het beugeltje dat als bagagehaakje dient.
AlNeCoJ.jpg

Deze inmiddes gevonden op marktplaats en wordt opgestuurd.
Volgende week een ander ruitje want deze heeft vlekken erop door benzine spatters. ( gebeurde door monteur waar hij ter reparatie was vertelde de vorige eigenaar. Heb er een gevonden hier in de buurt. Die heeft drie gpx-en en sloopt er een. Die heeft er ook veel kijk op en ik ben benieuwd wat hij op die van mij aan te merken heeft.

Eigenlijk ben ik nioet zo van de 4 cilinders maar meer van de oldtimer motoren van de jaren 70- maar dit is toch oojk leuk!! En de rondejes die ik gereden heb smaken naar meer!
 
Laatst bewerkt:
heb exact zo n zelfde kleursamenstelling gehad met amerikaans tellerhuis.
Vraag me af of iemand um van hier heeft.
Zeer rap fietsje moet ik zeggen, sturen kon ik toen nog niet zo goed. Dus daar kan ik niets over zeggen :)
Ik had de knippers achter eraf gehaald en in het kontje links en rechts van het achterlicht verwerkt.
Wellicht rijd hij hier nog rond?
zal het kenteken eens opzoeken
 
Inmiddels is de GPX een paar stapjes verder.
Er is een fles forte in gegaan om de cxarbs wat schoner te krijgen. Alle rubbers zitten er nu netjes op zoals dat hoort. Dat maakt echt een enorm verschil!! Er zit een ander ruitje op.
Hij loopt inmiddels als de brandweer. Jeemig wat een leuke motor is dit.
 
Na al bijna een jaar op zo'n mooie GPX rondgereden te hebben kom ik dit aan de GPX toegewijde gedeelte van het motorforum tegen!

Samen met een kameraad rijden we op een GPX 600 rond, uiteraard is er het nodige werk aan gebeurd, maar het resultaat mag er zijn!

SpRZOt6.jpg


Van de rode GPX zijn:
* Min of meer alle pakkingen van het blok vervangen.
* CDI vervangen... Bekend GPX probleem...
* 4 in 1 spruitstuk met compleet custom linkpijp icm een Micron titanium demper van een Fazer 1000
* Handvatverwarming gemonteerd op ESCS relais (heeft dat ding toch nog nut :P)
* Vervangende voorvorken om het ESCS te verwijderen
* USB aansluitingen en telefoonhouder voor navigatie e.d.
* Verder nog het gebruikelijke onderhoud ;-)
* Oh en al met al meer dan 9 andere GPXjes als donormotor gebruikt voor dit modelletje

Verder lees ik dat volsynthetische olie slecht is voor een GPX. Die mythe kan de wereld uit. Beide GPXjes draaien prima en hebben nooit last van slippende koppeling bij gebruik van volsyntheet.

ISgO2pu.jpg


* Min of meer alle pakkingen vervangen, inclusief de koppakking
* CDI vervangen, wat zei ik ook alweer over bekend probleem?
* 4 in 1 spruitstuk icm een Triumph Speed Triple Laser demper.
* Handvatverwarming en USB aansluiting, uiteraard op ESCS relais
* Gebruikelijk onderhoud.
* Setje hyperpro progressieve voorvorkveren
* Oh en deze heeft slechts 8 GPXjes als donormotor :o

En voor de mede GPX rijder, die achterveer is op luchtbasis en die gaat veel beter zijn werk doen als er tussen de 2 tot 2.5 bar in de veer zit :} Aanrader!!!

Al met al heerlijke motoren om op te rijden!

Trouwens, mocht iemand nog onderdelen nodig zijn, we hebben nog iets liggen :+
Mocht je nog een complete GPX willen, kan ook :Y
(http://www.speurders.nl/169387994)

Edit... Ik lees de post van pepijnwk.... En na navraag bij mijn kameraad... Dat is dus precies de persoon die bij hem het kuipruitje heeft :9 Wij zijn dus die gekken die drie GPXjes hebben :+ Gotta love them GPX :]
 
Laatst bewerkt:
Na al bijna een jaar op zo'n mooie GPX rondgereden te hebben kom ik dit aan de GPX toegewijde gedeelte van het motorforum tegen!

Samen met een kameraad rijden we op een GPX 600 rond, uiteraard is er het nodige werk aan gebeurd, maar het resultaat mag er zijn!

[afbeelding]

Van de rode GPX zijn:
* Min of meer alle pakkingen van het blok vervangen.
* CDI vervangen... Bekend GPX probleem...
* 4 in 1 spruitstuk met compleet custom linkpijp icm een Micron titanium demper van een Fazer 1000
* Handvatverwarming gemonteerd op ESCS relais (heeft dat ding toch nog nut :P)
* Vervangende voorvorken om het ESCS te verwijderen
* USB aansluitingen en telefoonhouder voor navigatie e.d.
* Verder nog het gebruikelijke onderhoud ;-)
* Oh en al met al meer dan 9 andere GPXjes als donormotor gebruikt voor dit modelletje

Verder lees ik dat volsynthetische olie slecht is voor een GPX. Die mythe kan de wereld uit. Beide GPXjes draaien prima en hebben nooit last van slippende koppeling bij gebruik van volsyntheet.

[afbeelding]

* Min of meer alle pakkingen vervangen, inclusief de koppakking
* CDI vervangen, wat zei ik ook alweer over bekend probleem?
* 4 in 1 spruitstuk icm een Triumph Speed Triple Laser demper.
* Handvatverwarming en USB aansluiting, uiteraard op ESCS relais
* Gebruikelijk onderhoud.
* Setje hyperpro progressieve voorvorkveren
* Oh en deze heeft slechts 8 GPXjes als donormotor :o

En voor de mede GPX rijder, die achterveer is op luchtbasis en die gaat veel beter zijn werk doen als er tussen de 2 tot 2.5 bar in de veer zit :} Aanrader!!!

Al met al heerlijke motoren om op te rijden!

Trouwens, mocht iemand nog onderdelen nodig zijn, we hebben nog iets liggen :+
Mocht je nog een complete GPX willen, kan ook :Y
(http://www.speurders.nl/169387994)

Edit... Ik lees de post van pepijnwk.... En na navraag bij mijn kameraad... Dat is dus precies de persoon die bij hem het kuipruitje heeft :9 Wij zijn dus die gekken die drie GPXjes hebben :+ Gotta love them GPX :]
Welkom op het forum! Ik heb het genoegen gehad om op de bovenstaande zwarte GPX te rijden. Even andere koek. Snaarstrak sturen en heerlijke motor. Hier merk je aan dat er veel aandacht aan besteed is! Leuk ook dat je kameraad mij heeft geholpen met die rubbers van de carburateur!

Mijne gaat inmiddels steeds beter rijden! Heb er een flesje forte in gegooid en een keer competition 102 getankt en hij ontwaakt steeds verder uit zijn slaap van meer dan twee jaar.
Wel nog wat klusjes te doen zoals de voorvorkkeerringen vervangen!
 
Laatst bewerkt:
inmiddels loopt de gpx echt als een zonnetje!
Er zijn nog een aantal klusjes gedaan : cosmetisch de stuurgewichten weer zwart gemaakt evenals de koppelingshandle. Ook de voorvorkkeerringen vervangen. Wat een enorme klus is dat geworden. Dit omdat ik geen tools had om het binnewerk tegen te houden. Deze heb ik uiteindelijk zelf gemaakt van een bout met twee moeren 24 en die afgeslepen tot maat 23 . Maat 23 kon ik niet krijgen...

Vervolgens ook het antiduiksysteem bekeken dat het atuurlijk niet meer deed. dat bleek gecorrodeerd te zijn. dit spoeltje en zuigertje weer schoongemaakt en wat ingevet en tadaa de antiduik doet het ook weer!

Al met al een geweldig motortje! Rijdt als een tierelier.

Ik heb ook een km teller besteld die er in komt in plaats van de mijlen teller. Hij heeft slechts 15.000 mijl gelopen dus moet even zien of ik de km teller bij deze stand kan krijgen dan dus 24.000 km

Nu hij zo goed als klaar is gaat hij ook weer weg. Inmiddels heeft iemand zich gemeld die hem graag overneemt voor 600 euro.

ga ik weer voor een volgend project.
 
Laatst bewerkt:
en natuulijk haakte deze weer af tot een volgende gegadigde zich meldde en vervolgensook afhaakte.... Ja de motor is mooi maar ik g toch maar niet rijden.. Ja de motor is mooi , hij loopt mooi maar het is tch niet verstandig dit nu te doen netu ik voor me zelf ga beginnen...... Tja..... intussen rijdt ik er lekker zelf op!
 
Hoi allemaal,

Ik ben Victor en nieuw op dit Forum. weer even verversen.....?!

Ik heb 3 weken geleden een leuke Kawasaki GPZ 600R gekocht uit 1986.
Zaten 2 nieuwe banden op en een KG luchtfilter en 53000 kilometertjes.
Dit alles voor 500 euro, oldtimer (kwart)belasting en 3.50 euro verzekering per maand.
Goed te hebben
Na wat poetsen en nog wat poetsen ( was nodig.....)olie vervangen(ook nodig want zwart) en nieuwe koelvloeistof mijn eerste rondjes hier in de buurt gaan maken.
Top dingetje. Na ongeveer 5500 toeren komt ie lekker op gang.
Mooi geluidje. Stuurt en veert lekker. Ik pas er goed op met mijn 1.71
Eerst deed de 6e versnelling het niet maar met de nieuwe olie erin(10 W 40)wil die ook weer werken.
Hier en daar nog wat gespoten en de ketting schoon gemaakt en gesmeerd.
Verbruik 1 op 20 op super.
En loopt natuurlijk met het gebruikelijke gerammel lekker rauw
Klein lekje in de rechter uitlaat mag de pret niet drukken
Ben er blij mee
:)
Zie verder foto
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan