GPZ600R olie lekkage vraag..

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.373
158
Hallo,

Ik sta op het punt om een GPZ600R ( *O* zwart/goud *O* ) te kopen, maar er is een klein ding dat mij zorgen baart. Dat is namelijk een redelijk natte carterpan. er hangen druppels aan en na het rijden valt er ook nog en enkele druppel af.

Nu heb ik zo goed mogelijk gekeken en voor zo ver ik kan zien kom te olie onder het dekseltje waar ook het voorste ketting tandwiel zit, vandaan. Kan iemand van de hier aanwezige experts mij vertellen of ik me daar zorgen om moet maken. -O-

Het zou natuurlijk zonde zijn om een mooie motor te kopen die vervolgens helemaal uitelkaar moet omdat de uitgaande as lekt....

alvast bedankt!
 
ff de ketting eraf lichten (motor in z`n vrij) en met je vingers het tandwiel heel rustig ronddraaien voel je strubbelingen/knarsen dan lekker die fiets laten staan. Hij moet gewoon zonder haperingen ronddraaien. Meestal gaat de keerring kapot met zo`n verrot lager en lekt tie olie.

Let wel er zijn zat GPZ600/GPX600 te koop die wel goed zijn.
 
Er wordt nu gekeken. Bedankt voor je adviezen!

als het de schakelas is, schijn je die er uit te kunnen wippen en vervangen...
is het ook niet zo dat wanneer de uitgaande as lekt, er ook olie op de ketting/tandwielen te vinden zou moeten zijn??
 
Terug
Bovenaan Onderaan