GPZ900R 1988 fan slaat niet aan

Duke Nukem

MF veteraan
8 dec 2007
3.870
2.409
Temperatuur loopt tijdens stationair op tot het rode, maar de fan slaat niet aan. Zet ik de motor uit, slaat de fan ineens wel aan. Temp switch in de radiator heb ik twee andere voor geprobeerd, no help. Overigens heb ik de KVS ververst, ik weet niet of het hiervoor wel goed werkte, aangezien ik de motor net heb.

Iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
Thanks, dat verklaart wat meer! Het is nog best een apart systeem. Ik heb alle trouble shoot stappen gedaan, maar niks gevonden. Thermostaat heb ik nog getest en die gaat gewoon open.

Een quote van uit link: “If the system is not working with the ignition on, and you have proven all of the other components by following the above checks then the 110C switch must be at fault. If the fan does not come on when the engine is very hot, and the ignition is off, then the 97C sensor must be faulty”.

Die 110 graden switch is dus verdacht. Ik heb ‘m in kokend heet water gehad en doorgemeten, maar de weerstand is oneindig. Ik neem aan dat de weerstand bij zo’n 100 graden al een stuk minder moet zijn. Volgens de manual moet de fan aan gaan bij een weerstand minder dan 0,5 ohm en weer uit gaan bij een weerstand van meer dan 1M ohm. Maar ff een andere 110 schakelaar vinden dus.
 
Ik weet niet of dit voor jouw motorfiets ook opgaat,
maar ik heb een thermoswitch van een Toyota in de radiateur van mijn SP1 zitten.
die van mij was ook overleden, met de switch naar een brezan of Cartall gegaan en daar een andere gekocht.
Flink goedkoper ook trouwens, de Honda switch kost rond de €80,-, die van Toyota €16,-.
 
Hmm goeie tip, ik zal het eens proberen bij een onderdelenzaak in de buurt. Zoiets heb ik ook gedaan met een thermostaat van een andere motor. Origineel €60, via internet een tip dat een thermostaat van een bepaald type auto ook past, ik meen een Daihatsu o.i.d., en die koste €12,95 ;).

Maar goed, ik weet wat meer. Die 97c switch past niet want andere draad. Nu heb ik de stekker van die 120c olie switch losgehaald en komt de fan gewoon aan, temperatuur naald blijft precies in het midden. Ik vermoed dat toch die 110c switch kapot is, dus maar eens kijken of ik die ergens kan vinden.

oqf1qb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan