GPZ900R '91 ombouwen

Jaja van E hier nog ff een plaatje van het spuitwerk resultaat, erg fraai geworden al zeg ik het zelf
full
 
Hee! Je heb een flesje! *D

Is da Nos ofzow? Da mag toch hellemoal nie?
Wa zull'n de buur'n dr wol nie van zegg'n! :P
 
Ja de buurvrouw zij vandaag al "nou da bunt mien toch een mooie mashine, tschiet al eardig op of nie than":-)
 
Gewoon sportfilters monteren en dan de gasnaalden en eventueel de sproeiers afstellen/ vervangen. Over foto's gesproken mien project gaat nu eindelijk wat vaart krijgen heb mijn motor nu bij mij thuis staan ben nu alle onderdelen die ik ga spuiten er aan het afslopen. Zie foto. Ik denk dat ik morgen aan het spuiten ga toe koemen en dan kan ik de zooi er donderdag opzetten. Superbike kit is besteld dus nog ff wachten.
(Afbeelding)

Helaas kun je de gasnaalden niet wijzigen dus dat wordt dan toch maar op de bank zetten zodat ie fatsoenlijk kan worden afgesteld = pk winst
 
hoi 900 liefhebber(s)
mooie topic eindelijk. ik zie hem nu pas voor het eerst, maar hou hem vanaf nu in het oog.
als je vragen hebt stel ze.
klein ding voor de achterkant; als je de excenter van de achtervork/wiel naar onder draai komt hij hoger te staan, en heb je iets meer grondspeling.
er zijn veel ombouw gpz's ook framebouwers hebben ze onder handen gehad, bakker, martin, harris enz.
ik post nog.
 
Gelijk maar een vraag gpz900r gek, weet jij welke maar band er max op een velg van het model 91 past ligt nu een 150 op zou graag iets breder willen. Zou ook een andere velg mogen worden weet alleen niet welke.

Gr Maarten
 
Gelijk maar een vraag gpz900r gek, weet jij welke maat band er max op een velg van het model 91 past ligt nu een 150 op zou graag iets breder willen. Zou ook een andere velg mogen worden weet alleen niet welke.

Gr Maarten

hoi Maarten

ik heb er nu 1 van '93, en die heeft dezelfde achterbrug/velg.
je vraag is makkelijk maar het antwoord is wat moeilijker en hangt van een aantal dingen af.
velg-breete, belading motor, bandenspanning, voor welke velg de band is gemaakt, merk en type van de band.
voorbeeld; voor zit er bij mij een Avon :r AV27 op maat van de band 120/70-17.
zou je denken dat die ongeveer 120 mm breed zou zijn, njet :N in de praktijk is die 108mm op een 3,00" velg verschil is toch 12mm :?
achter een Avon :r ST23 maat 150/70-18, waarschijnlijk dezefde maten als die van jou, 70 kan ook 60 zijn bij jou.
die meet 143mm, velg-breete 3,50" (smal hé)
dan kun je de maat tussen de band-rand en de ketting opmeten en dan meet ik 17mm - 2mm voor de speling zit je op 15mm per kant dan maal 2 is 30mm plus 143mm kom je op 173mm.
let wel bij die van mij is de kettingbeschermer al uitgezagen, zoals bij vele.

nou is de vraag welke band,type,merk, is 173mm of minder op een 3,50" velg.
die vraag moet je bij de fabrikant of banderhandel neerleggen, als die zeggen dat past, kun je ze tenminste nadien terug brengen als het niet zo is.

mijn mening is een 160 erop leggen dan blijft hij in iedergeval goed in de bochten. :]

volgens mij past de achterbrug en de velg van een zzr1100 ook.


full


ik kan het niet laten, mijn eerste gpz uit ,84.
deze, die ik had, is toen der tijd ook door het blad, "motor" en "motorrijder" als testmotor gebrijkt.uitgeleend door vd Pol uit Helmond.
is ook meteen de motor geweest die de meeste rare :? mankementen had.
 
(Afbeelding)

ik kan het niet laten, mijn eerste gpz uit ,84.
deze, die ik had, is toen der tijd ook door het blad, "motor" en "motorrijder" als testmotor gebrijkt.uitgeleend door vd Pol uit Helmond.
is ook meteen de motor geweest die de meeste rare :? mankementen had.
Hoezo toeval .... de test in Moto73 van die "vd Pol-fiets" zit ik net te lezen.
 
Nou eindelijk is het zo ver. Heb nu mijn Super-bike kit besteld en die komt deze week binnen. Kan ik eindelijk weer eens verder. Uiteraard volgen de foto's na mantage :) .

Gr Maarten
 
Hier dan eindelijk een foto, wil graag mijn originele tellers er op maken. Heeft iemand nog een goed idee? Laat maar weten!

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan