gpz900r koelvloeistof bijvullen en warmlopen..:-(

z1000bakker

Die hard MF'er
9 jan 2003
970
0
Den Haag
Hola,

Heb net een gpz900 gekocht. Na 150 kilometer snelweg kwam ik in file en natuurlijk liep ie erg heet. Gooide zelfs water (daar leek het tenminste op)uit de overloop. Koelvin slaat wel aan maar alleen bij afzetten motor, is dit normaal? Heb nu koelvloeistof bijgevuld maar nog niet gereden.

Vraag:

Mogelijke oorzaken en oplossingen?
Waar vul je nu bij op een gpz (heb helaas nog geen werkplaatshandboek)?

Alvast bedabkt
 
Mss dat er niet genoeg water /koelvloeistof meer in zat en dus de sensor van de koelvloeistoftemperatuur niet in het water lag en dus ook niet kon schakelen?
Verder kan ik je niet helpen vrees ik, ken een GPZ alleen van zien :X
Maar ik zou zeggen gooi die koelvloeistof erin en probeer het eens? O-)
 
koelvloeistof bijvullen, starten zonder dop, zonodig bijvullen tot de rand, motor uit, dop er op, in het reservoir klein beetje vloeistof, motor starten, warm laten worden, reservoir wordt gevuld door uitzetten vloeistof,
fan hoort bij 97 graden celcius aan te gaan, motor uit, na afkoelen hoort ongeveer het zelfde kleine beetje vloeistof in het reservoir te zitten, zoniet wordt er lucht aangezogen (hou dit in de gaten dat dit niet gebeurd doormiddel van bijvullen reservoir).

slaat de fan niet aan dan zal er iets elektrisch mis zijn en wordt het tijd dat het nagelopen moet worden.

aanslaan van de fan na het uitzetten is normaal.
 
Hola Ninja,


Kun je vloeistof op meerdere plaatsen bijvullen?
Aan rechterkant van balhoofd zit namelijk dop, lijkt echter naar overloop vaatje te gaan.

Heb nog geen werkplaatshandboek, maar komt eraan...
 
Laatst bewerkt:
hmmm, waar kan ik die vinden? oja, zit in de dop... beetje dom..

Kan ik het reservoir zien zonder kappen ed te moeten verwijderen trouwens?

Ook al gehoord van de optie de vin te voorzien van een schakelaar en deze naar eigen wens in te schakelen?
 
Laatst bewerkt:
net onder de tank bij de frame buis zit een nippel, draai die iets los en zorg dat daar overvloedig koelwater uitloopt dat is het belangrijkste ontluchtings-punt.
op de meter kan hij heel snel heel warm worden zonder dat de vin aangaat en dat is normaal, en ook wat ninja al zei het aanslaan na afzetten is heel normaal, dan zit hij op de grens wat temp. betreft.
ik ben aan mijn zevende gpz en heb het nieuwste werkplaatsboek dus we komen er altijd uit.
wat heb je vertel eens, ben benieuwd.
weer een liefhebben erbij,mmmmmmmmmmmmmmmmm
 
Hola,

Ik heb een gpz900r uit 1984, kleurstelling grijsblauw.
Motor loopt redelijk maar heeft jar stil gestaan, stationair is dus af en toe hakkelen.

Ben bang dat bij mij echt een sensoir naar zijn grootje is. Vin slaat niet aan als hij loopt, meter gaat nagenoeg in het rood. Weet echter niet exact waar deze sensore zit en of ik kapen ed moet verwijderen.

Eventueel wil ik schakelaar op dashboard hebbe zodat ik tijdens rijden handmatig kan regelen dus... suggesties??

Ik tik snel en met nogal veel fouten lees ik nu |(
 
Laatst bewerkt:
Sensor zit op je radiateur, trek het draadje eens los en houd het aan de massa, als je vin dan wel aanslaat is je sensor kapot.
Slaat trouwens pas aan als je blok echt heet is hoor!
 
Klopt, maar een kawasaki heeft dus twee sensoren, 1 voor contact uit (97 graden slaat vin aan) en 1 voor contact aan ( 110 graden geloof ik) dus welke moet ik hebben ?

Ahh, gevonden, de sensor in de thermostaat , moet ik hiervoor kappen verwijderen denk je..?
 
ik ga zo naar bed maar kijk uit met de midden kuip bovenaan kan die veel wringen en als ja dat niet weet kan die gemakkelijk stuk.
deze moet je naar buiten trekken en naar beneden. daar zitten rubbers tussen.
dus met beleid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan