gpz900r lastige vragen motorblok..hellup!

L²

dubbel account
18 apr 2006
9
0
Geertruidenberg
Hallo,
Ik ben bezig aan een kawa gpz900 project.
nu zit ik alleen met wat vragen niet alleen omdat het niet helemaal lukt, maar ook vanwege interesse.

Op de cilinderkop zitten 2 rechthoekige membramen, via 2 slangen komen ze samen in een "mini reservoir" ;) recht vanuit dat ding gaat er een slangetje, dat zich na +/-13 cm via T-splits verdeelt in 2 slangetjes...1 van +/-7cm en 1 van +/- 12 cm.
Hiemand een idee waar ik deze op aan moet sluiten!?!?!

Achterin het zadel zat een zwart doosje waar lucht slangen vandaan komen, sommige naar tank en sommige naar....

Weet er iemand waar dit doosje en slangen voor dient en is dit echt belangrijk?!?!

Op iedere carburateur zit links voor een nippel aansluiting voor een slangetje.
[Weet er iemand waar dit voor is??

Om de motor te kunnen laten lopen..om te zine of hij loopt wil ik hem starten door benzine in oud flesje te doen (dus zonder tank te monteren) en wat te maken door de benzine vanuit het flesje rechstreeks naar de benzine leiding van de carbs te laten zakken.
Is het mogelijk de motor te laten lopen zonder al die slangen die ik normaal op de tank aan sluit??

Ik hoop dat er iemand is met een dermate goede kennis van de gpz zodat hij mij kan helpen. Dat zou zeker geweldig zijn!

Alvast bedankt

groeten Lars
 
Het lijkt mij dat je een Amerikaanse GPZ hebt? En dan ook nog een Californisch model zo te horen aan je beschrijving. Daar zit namelijk een koolfilter op de vlotterbakbeluchting, carterventilatie etc. Dat zou een verklaring zijn voor al die extra slangen en die zwarte doos. (milieu eisen zijn daar erg streng)
Heel die zooi kan er af. Alles wat er aan slangen overblijft afdoppen. Wel zorgen dat er een beluchting naar je vlotterbakken blijft, en uiteraard een carterventilatie naar je luchtfilterhuis.
Je kan hem trouwens gewoon laten lopen door een los benzinetankje aan te sluiten, geen probleem.
 
Oh trouwens, hier je zie je de verschillen tussen een normaal kleppendeksel en dat van jouw motor.
(gewoon dichtmaken met een plaatje of zo, en alle zooi er af)
full
 
Hey WB37 ;)

Bedankt voorje snelle reactie!!
Dus ik heb 2 plaatjes nodig die dat membraam afsluiten?

Weet jij toevallig iets over 3 slang aansluitingen onder aan de achterkant van de tank (waar buddy seat aan tank grenst)?? kan ik deze slangen ook "opruimen"?

bedankt alvast!!
 
gewoon van aluminium twee passende plaatjes maken, wat vloeibare pakking aan de randen, en met een paar boutjes vastzetten.
Drie slangen? Een van je overloop van je tankvulopening, een van de beluchting, en een zit er onder aan een plastic deksel van je tankvlotter. (welk bouwjaar is die motor trouwens?)
 
Hoi JB,
Ja is/was idd bouwpakket, lag voor groot deel in onderdelen bij aankoop..en ik ben pas 21...dus valt nog genoeg te leren...
Maar idd, ik bedoel koelvloeistof reservoir/expansie vatje.
Nu wil ik dus naast mijn radiateur van een thermo fles (€2,99) een expansie vat maken.
Bij veel mensen zie ik alleen een aansluiting bovenop klopt dit?? daarom vind ik het zo raat dat er op het reservoir bij mij boven en onder een aansluiting zit.

Alvast bedankt maar weer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan