Graag aankoopadvies welke enduro?

STI

MF'er
9 aug 2007
49
0
Graag had ik van jullie wat advies gehad.

Ik wil naast mijn gewone motor (B King) nog een enduro motor erbij kopen met kenteken voornamelijk off road, maar hoor van vrienden verschillende verhalen. Heb vroeger veel gecrost en mis het toch wel.

Mijn wensen
4t
min 450cc of meer 1 cylinder
elektrische start
inspuiting
betrouwbaar

Nu heb ik gehoord dat KTM super is, maar erg revisie gevoelig.

Welke motor adviseren jullie, tips en ook waarom.

Alvast bedankt

Pascal
 
Laatst bewerkt:
Al gezien, maar heb al voorkeuren aangegeven.

Mijn vraag is wat een goede motor is naar mijn wensen?
 
Laatst bewerkt:
waarom 450cc of meer?

Wil je competitie gaan crossen? Of meer een allroad ding waar je ook mee op de snelweg kan?

Als 'erbij' motor voor de fun zou ik zelf een 250cc viertakt crossertje kopen, een crf250 of een kx250f of een wr250. Als het je enige motor is en je wil vooral offroad maar ook wel eens op de weg rijden, een drz400 met crosswielen.
 
Laatst bewerkt:
Ktm 620 / 640 / 660 lc4 van na bouwjaar 2003
Of een ktm 690 smc(-R)

Ohja dit zijn meestal sm's maar je kunt er wel noppen onder zetten maar wsl is er vast iets anders meer geschikt voor offroad.
 
Laatst bewerkt:
Graag had ik van jullie wat advies gehad.

Ik wil naast mijn gewone motor (B King) nog een enduro motor erbij kopen met kenteken voornamelijk off road, maar hoor van vrienden verschillende verhalen. Heb vroeger veel gecrost en mis het toch wel.

Mijn wensen
4t
min 450cc of meer 1 cylinder
elektrische start
inspuiting
betrouwbaar

Nu heb ik gehoord dat KTM super is, maar erg revisie gevoelig.

Welke motor adviseren jullie, tips en ook waarom.

Alvast bedankt

Pascal
Yamaha WR450 vanaf 2012
 
Ik weet niet wat je budget is maar als je enduro per se injectie moet hebben dan gaat je dat wel flink centen kosten. Dat zit er namelijk nog niet zo lang op. Met jouw eisen kom je al snel uit op:
KTM exc450 (vanaf 2012)
husqvarna FE450 (vanaf 2014)
KTM exc500 (vanaf 2012)
husqvarna FE501 (vanaf 2014)
Yamaha WR450F (vanaf 2012)

Dit zijn motoren waarmee je lekker door het bos kunt gaan crossen en eventueel af en toe een crossbaan mee op kunt. Ik zou echter niet aanraden om er veel wegkilometers mee te gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat je budget is maar als je enduro per se injectie moet hebben dan gaat je dat wel flink centen kosten. Dat zit er namelijk nog niet zo lang op. Met jouw eisen kom je al snel uit op:
KTM exc450 (vanaf 2012)
husqvarna FE450 (vanaf 2014)
KTM exc500 (vanaf 2012)
husqvarna FE501 (vanaf 2014)
Yamaha WR450F (vanaf 2012)

Dit zijn motoren waarmee je lekker door het bos kunt gaan crossen en eventueel af en toe een crossbaan mee op kunt. Ik zou echter niet aanraden om er veel wegkilometers mee te gaan maken.


Husq heeft sinds 2008 injectie op de 450\510 modellen.

Absoluut een aanrader, praktisch onverwoestbaar en goed te betalen!
 
Ik heb een CRF 450 te koop. Zet even je PM aan en stuur een berichtje als je interresse hebt.

Hij heeft alleen een kick starter overigens.
 
Mijn GasGas met injectie is overigens ook te koop, die is wel betaalbaar :) onderdelen zijn in Spanje overigens ook goed te krijgen omdat ie daar geboren is.
 
Is dit een motor te koop aanbied hoek ofzo? Weet nog 2 ktm 520's te koop, een met klein beetje achterstallig onderhoud en andere rijklaar. Pb maar bij interesse.
 
Husq heeft sinds 2008 injectie op de 450\510 modellen.

Absoluut een aanrader, praktisch onverwoestbaar en goed te betalen!
Ja oke maar ik ben even uit gegaan van de KTM-husqvarna's om het zo maar ff te zeggen. Zal ook makkelijker zijn met onderdelen en dergelijken.
 
Husaberg Fe 450 / 570 heeft injectie vanaf 2009.

Door de meeste dealers / fabrikanten wordt meestal rond de 100 uur aangehouden voor een zuiger (bij een 450 enduro) en 200 voor een complete revisie. Maar er zijn genoeg mensen die 200 uur (of nog veel meer) rijden voordat ze hun blok open maken. Bij goed onderhoud moet dat makkelijk kunnen.

Onderhoudsgevoeligheid is niet erg verschillend per merk. Over het algemeen is `t wel zo dat de europese merken meer echte enduro motoren (tammer, wide ratio bak, elec starter) maken en de japanners vaak meer omgebouwde crossers zijn (met uitzondering van Yamaha WR).
 
Bedankt allemaal voor de reakties TOP

Is voornamelijk offroad gebruik

@Willemvu is voor gewoon offroad zandgroeve B King is voor op de weg 250cc heb ik op gereden is voor mij veel te langzaam.
@mecanico Yamaha WR450 de f heb ik al op gereden reed goed.
@mx robertv budget is flexibel, maar dacht rond de 5
@Duckman bedankt voor de TIP ben inderdaad met 1 bezig.
@ Julez1000 Geweldige TIP wist ik nog niet.

Wat is het met 11kw en 35kw.
Zijn de motoren standaard geknepen om in de rijbewijs klasse te vallen. Is de begrenzing eruit gehaald of zit die er vaak nog in?
 
Even nog over de tip mbt de uren. Ik heb een 2007 Husq TE510 en heb nu ongeveer 230 uur op de klok staan en het blok is nog nooit open geweest!

Of het valt wel mee met het hele onderhoud verhaal of de Husq is echt bulletproof :+
 
Wat is het met 11kw en 35kw.
Zijn de motoren standaard geknepen om in de rijbewijs klasse te vallen. Is de begrenzing eruit gehaald of zit die er vaak nog in?
Die is er uit. Het blijft mij een raadsel hoe veel enduromotoren op papier zo weinig vermogen hebben.
 
@Duckman goed om te horen

@ Grandia vond ik ook
 
Bolski deze is niet zo belangrijk alleen dat het beter is
 
Bolski deze is niet zo belangrijk alleen dat het beter is
Hoe dan? Injectie kan een nerveus karakter hebben, een aan-uit gedrag.

Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat mijn volgende ook injectie zal hebben, maar dan meer om de weder verkoopbaarheid. Carburateur is dan toch weer 'oud'. Ik zoek dan precies een koper met jouw instelling ! 8-)
 
500 exc, super motortje. Dat ktm's revisiegevoeliger zijn slaat echt helemaal nergens op. ik heb meer vertrouwen in een ktm met 200u die niet open is geweest dan een wrf of een crf oid hoor.
 
Hoe dan? Injectie kan een nerveus karakter hebben, een aan-uit gedrag.

Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat mijn volgende ook injectie zal hebben, maar dan meer om de weder verkoopbaarheid. Carburateur is dan toch weer 'oud'. Ik zoek dan precies een koper met jouw instelling ! 8-)
Injectie pakt beter op uit een bocht en na een sprong. Daarentegen krijg je waarschijnlijk wel een hoger benzineverbruik
 
Terug
Bovenaan Onderaan