Graag een banden advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrickf

MF'er
13 mrt 2019
36
32
Barendrecht
Facebook
Hey mannen, graag wil ik jullie vragen om advies.
7 juni ga ik weer een dagje rijden op Zandvoort.
Ik rijd nu op mijn 929 Fireblade op oude Dunlops uit 2014. Die voelen niet lekker en geven met name op nat geen vertrouwen. (Dit weekend op nat en droog Assen gereden en geen fijn gevoel).

6 weken terug een avondje op een koud en uiteindelijk miezerregen vochtige baan op Midland gereden en een wegglijdend voorwiel gehad op 1/3 van de bocht en onderuit gegleden. Vuil, steentje, oude banden? Of missschien iets te weinig gas waardoor te veel druk op het voorwiel? Ik weet het niet. Huidige profiel nog zeker 70%, maar ik zit op dit moment niet lekker op de motor.

Nu ben ik op zoek naar nieuwe banden die ik op straat en circuit kan gebruiken.
Al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.

De 929 heb ik voor het circuit gekocht (heb nog een 954 en een Yamaha xv1600) en laat hem af en toe ook op straat uit.
Een beetje vertrouwen in de regen op circuit zou fijn zijn (dat ben ik nu ff kwijt).
Ik ben een plezierrijder die met een rondetijd van 2:10/2:15 het prima naar zijn zin heeft.
Slicks en bandenwarmers is geen optie omdat ik die met mijn 'skils' toch niet warm kan houden.
Ik twijfel tussen de Pirelli Rosso Corsa II of III en de Dunlop sportsmart TT.
Wat zouden jullie mij kunnen adviseren?

Alvast dank voor de reacties.
Gr. Patrick
 
Laatst bewerkt:
Wellicht heb je hier ook iets aan, de samenvatting van bandentest uit de laatste Motoplus. Ik reed hiervoor met de Rosso Corsa 2 rond de 2:03 op Assen en rij nu met de Sportsmart TT. In het droog vind ik ze persoonlijk erg vergelijkbaar op mijn tempo (kan ze op geen foutje betrappen) maar heb de TT nog niet in het nat gereden. Volgens deze test komt de RC2 dan beter voor de dag.
 

Bijlagen

  • E37DB8AB-5202-42AD-9233-A989D4E3FCB5.jpeg
    E37DB8AB-5202-42AD-9233-A989D4E3FCB5.jpeg
    246,6 KB · Weergaven: 38

149 pagina`s lees plezier met exact het onderwerp dat je interessant vind :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan