graag info over Dyno Jet kit voor GSX-R

Sniper

MF veteraan
13 dec 2001
2.453
0
België / Bornem
Ik zit nu al een tijdje na te denken om een stage 1 dyno kit te monteren op m\'n 1999 gixxer 600.
Maar wat ik eigenlijk niet echt weet is wat er juist in zo\'n kit zit, en wat ik er juist mee win in Nm en Pk en natuurlijk wat het mij kan kosten \"all in\"...
Wie van jullie kan mij meer info geven, is het de moeite of niet (kost tegen winst)? :?
 
he sniper,
ik weet van jongens uit de 600 cup dat dyno-jet
niet echt het gewenste resultaat geeft.

het merk FACTORY heeft aparte carburatie sets onwikkeld voor de gsx-r het is namelijk belanrijk
van welk jaar je motor is, de VERMOGENS DIP van
de 98 is weer anders dan die van een 99.

dan is het ook belangrijk dat je je motor laat
afstellen op een geremde bank, met goede luchtdruk
voor je ram-air.

bel eens met motopro in veendam tel. 0598-632523
hij heeft ook wel een nummer van andre speering
in heesch ( heeft dus zo n geremde bank )

succes afz fast eddie 8-)
 
wat ook een oplossing is.....

je hebt al een bos demper...zet er een K&N
filter in en verstel je naalden ( zijn verstelbaar bij de gixxer ) 1 omhoog

je zult zien dat vanaf 7000 toeren naar 13500
hij er werkelijk doorheen schiet. dus meer
vermogen bovenin....

maar aan alles zit een nadeel dus ook hieraan;
de motor is gevoeliger voor temperatuur verschillen

een goede carburatie (van factory) set kost 144 e
 
he sniper,

bel eens met motopro in veendam tel. 0598-632523
hij heeft ook wel een nummer van andre speering
in heesch ( heeft dus zo n geremde bank )

succes afz fast eddie 8-)
Die goei mens heet trouwens Adrie Spierings.Ze hebben daar een vette bank staan!

http://www.motortuning.nl/index.htm (http<img src="/styles/motor-forum/smilies/nosmile.gif" class="smilie" loading="lazy" alt=":/" title="Nosmile :/" data-shortname=":/" />/www.motortuning.nl/index.htm)
 
\'stage\' geeft de mate van tuning aan. Als je alleen een ander luchtfilter en/of een andere uitlaat hebt, gebruik je stage 1. Stage 2 wordt volgens mij voor maar heel weinig fietsen gemaakt. Stage 3 is dan als je losse luchtfilters monteert met een andere pijp. Je koopt dus de juiste kit afhankelijk wat er aan je motor gedaan is.

Ik heb een stage 1 in mijn cbr600, de eerste 10 minuten voel je het verschil (vooral gasresponsie) en daarna ben je er aan gewend. En voor die ene pk die je wint, is het wel een dure pk.

Als je motor slecht loopt is het wel de moeite waard.(als het beter wordt natuurlijk)
 
Je kan ook leuk doen met de bedrading. Er zit een restrictor in de CDI unit van de GSXR Suzuki's die werkt in de 2, 3 en 4de versnelling. En de Hayabusa in de 6de versnelling.

Uit de versnellingspositiecensor(VPC) (onder het voortandwiel) komen drie draadjes (twee bij oudere types) met roze, blauwe en zwart die naar de CDI unit gaan. De CDI unit meet de weerstand naar massa van de roze draad. Als je die doorknipt en aan de kant van de CDI met een weerstandje van 7kOhm aan massa legt dan loopt je Suzuki in de 2,3 en 4de harder. De 1de, 5 en 6 maakt niet uit.
Een weerstandje kost 5 Eurocent.
Nadeel, je vrijstand lampje werkt niet meer. Maar daar is ook een oplossing voor. Het blauwe draadje uit de VPC wordt naar massa geschakeld als de bak in zijn vrij gezet wordt, daar kan je dus wel wat mee aansturen.

Voor de volledigeheid, oudere types hebben maar twee draadjes uitde VPC, de zwarte ontbreekt. Deze zwarte draad moet aan massa gelegt worden, bij het oudere type VPC zit die massaschakeling intern.

Je kan natuurlijk ook een Nikko Powerpack kopen voor 150 Euro, doet hetzelfde, kost iets meer.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/1534/d5dc4b6e10f5dabfe4d0e5a2597baa3b (image1.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Een bekende van mij heeft er een op zijn GSX 1100 R uit 1996 laten zetten, en hij is er helemaal mee in de nopjes. Hij zegt dat ie nu vanuit elk toerental in elke versnelling als een beest wegtrekt. Ik weet trouwnes niet wat het setje hem heeft gekost maar dat zal ik hem wel eens vragen.
 
"En dan werkt het vrijstandlampje wel ? :? "

Ja. Er zit een klein beetje elektronica in de Nikko pack die er voor zorgt dat de CDI unit altijd denkt in de vijfde versnelling te staan, behalve als de bak in zijn vrij staat. Dus een 7 kOhm weerstand voor 1,2,3,4,5 en 6de versnelling en een oneindige weerstand in de vrijstand.
 
Wat is het verschil eigenlijk in die stage 1,2,3 etc ?
zwaarte van aanpassing in onderdelen van je carbos

1 is de lichtste aanpassing en 7 de zwaarste
aan de hand van wat voor jouw motor te verkrijgen is
gaat van airboxverbouwing tot complete naalden sproeier filter en andere dingen die met je gasfabriek te maken hebben
 
Je kan ook leuk doen met de bedrading. Er zit een restrictor in de CDI unit van de GSXR Suzuki's die werkt in de 2, 3 en 4de versnelling. En de Hayabusa in de 6de versnelling.

Uit de versnellingspositiecensor(VPC) (onder het voortandwiel) komen drie draadjes (twee bij oudere types) met roze, blauwe en zwart die naar de CDI unit gaan. De CDI unit meet de weerstand naar massa van de roze draad. Als je die doorknipt en aan de kant van de CDI met een weerstandje van 7kOhm aan massa legt dan loopt je Suzuki in de 2,3 en 4de harder. De 1de, 5 en 6 maakt niet uit.
Een weerstandje kost 5 Eurocent.
Nadeel, je vrijstand lampje werkt niet meer. Maar daar is ook een oplossing voor. Het blauwe draadje uit de VPC wordt naar massa geschakeld als de bak in zijn vrij gezet wordt, daar kan je dus wel wat mee aansturen.

Voor de volledigeheid, oudere types hebben maar twee draadjes uitde VPC, de zwarte ontbreekt. Deze zwarte draad moet aan massa gelegt worden, bij het oudere type VPC zit die massaschakeling intern.

Je kan natuurlijk ook een Nikko Powerpack kopen voor 150 Euro, doet hetzelfde, kost iets meer.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/1534/d5dc4b6e10f5dabfe4d0e5a2597baa3b (image1.jpg)​

ophoeren oud leip wijf!

Weet iemand wat ik qua vermogenwist kan verwachten? Zitten er ook nadelen aan? Waarom is het ooit via de fabriek zo geleverd? En het roze draadje vanaf de neutral switch moet nergens mee verbonden worden?

Als ik naar de tekening kijk en vergelijk met mijn handboek, lopen de draadjes anders.
Roze loopt ook naar de CDI/ECU
Blauw loopt niet naar de CDI/ECU, maar naar een diode, waarna hij naar de neutral switch light loopt.
 
Zet er gewoon een Factory kit in met een ontstekingvervroeger bmc luchtfilter en een G-Pack.
Vergeet de uitlaat niet de ene is beter dan de andere, netjes afstellen en gassen maar.
Voordeel van Factory is dat ze wat minder gevoelig zijn op temperatuur.
Voor het mooie ook even nieuwe bougietjes erin en dan het liefst platinum of iridium.
Zo.n ding krijg je best wel goed.
 
Ja dus? rijden er geen srad meer rond dan?

Jij zoekt dus informatie m.b.t. het "aanpassen" (signaal versnellingsindicator richting CDI unit) door te posten in een topic met als titel "graag info over Dynojet" uit 2002.

Ok *D


Aanvulling - over Bandit 1200's ging dezelfde discussie op het duits Bandit forum, er is nog nooit op welke testbank dan ook vermogenswinst aangetoond door het loshalen van de betreffende stekker.


MotorXtra kan je trouwens wel helpen met dynojet kit's denk ik, hij heeft in ieder geval een vermogensbank.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan