Graag jullie mening... :) Import motor

canto

Die hard MF'er
7 nov 2002
280
0
Zaandam
Heb de volgende motor op het oog in Duitsland:

Http://www.autodisk.nl/RALPH/ART/DCP_0078.JPG
Http://www.autodisk.nl/RALPH/ART/DCP_0080.JPG
Http://www.autodisk.nl/RALPH/ART/DCP_0081.JPG
Http://www.autodisk.nl/RALPH/ART/DCP_0082.JPG

(foto's zijn nogal groot...)

Het is een GSX-R 750 uit '89. € 3000,-
Beschrijving :

Monoschwinge von K+J, Upsidedown-Gabel,
Rahmenheck umgeschweißt, JRP-Höcker usw. usw. Bilder per e-mail
erfragen.Das Motorrad steht seit 2 Jahren. Vollabnahme erforderlich. Alle
Gutachten vorhanden. Teilepreise ca 10000


Nu zullen er waarschijnlijk wel weer opmerkingen kopen van : waarom wil je een streetfighter kopen in Duitsland, waarom bouw je er gewoon niet zelf een. Simpel : daar heb ik geen geld voor en ik wil graag een streetfighter rijden.

Maar mijn vraag is of deze motor de moeite waard lijkt is om heen te gaan om te gaan kijken... in de beschrijving staat niet dat ie TUV gekeurd is bijvoorbeeld.

En worden streetfighters zeg maar niet goedgekeurd als je bijv. kijkt naar kenteken ophanging en (maar een) zij-spiegel ?

Graag geen onzin reakties...alvast bedankt !

:]
 
Volgens mij wordt dat heel lastig om te importeren. Het is geen originele motor meer. Ik heb gehoord dat ze motoren afkeuren omdat hij bijv. geen reflector heeft.
Iemand anders ervaring mee?
 
Heb de volgende motor op het oog in Duitsland:

Het is een GSX-R 750 uit '89. € 3000,-
Beschrijving :

Monoschwinge von K+J, Upsidedown-Gabel,
Rahmenheck umgeschweißt, JRP-Höcker usw. usw. Bilder per e-mail
erfragen.Das Motorrad steht seit 2 Jahren. Vollabnahme erforderlich. Alle
Gutachten vorhanden. Teilepreise ca 10000


Nu zullen er waarschijnlijk wel weer opmerkingen kopen van : waarom wil je een streetfighter kopen in Duitsland, waarom bouw je er gewoon niet zelf een. Simpel : daar heb ik geen geld voor en ik wil graag een streetfighter rijden.

Maar mijn vraag is of deze motor de moeite waard lijkt is om heen te gaan om te gaan kijken... in de beschrijving staat niet dat ie TUV gekeurd is bijvoorbeeld.

En worden streetfighters zeg maar niet goedgekeurd als je bijv. kijkt naar kenteken ophanging en (maar een) zij-spiegel ?

Graag geen onzin reakties...alvast bedankt !

:]

Als die technisch voor de Nederlandse markt in orde is, zie ik weinig problemen,
neem eens contact op met de RDW http://www.rdw.nl en vraag naar specifieke voor-
waarden. Van BPM zul je denk ik geen last hebben, alleen de kosten keuring en
kenteken. Het geluid moet natuurlijk wel voldoen aan de huidige eisen, anders
keurt men hem af!! Maar er zullen wel personen zijn die al met dit bijltje
gehakt hebben.
 

Monoschwinge von K+J,


Alleen jammer dat ze hetzelfde hebben gedaan als bij de Honda VFR:
Mono ophanging en dan een uitlaat voor de open kant.
Ik ben wel benieuwd hoe die er van voren of van de zijkant uitziet.

Ik bedoelde dus een rechte foto en niet schuin van boven/onder genomen.
 
uit 1989 met 10000 op de teller.... hmm klinkt raar, beetje weinig niet?

Zou je de motor niet kunnen invoeren zijnde als eigenbouw motor.

Verder is het wel extreem als je geen reflector hebt, dat ze hem afkeuren. Maar de kans bestaat altijd.
Ik zou inderdaad eens contact met de rdw opnemen ivm invoeren cq eigenbouw van motoren
 
Ik vind hem aardig aan de prijs, het kost wel moeite om je motor uit Duitsland te halen, stel je voor dat het niks is dan ben je voor nop er heen gereden. Ik weet niet of je budget het loont om je motor in Duitsland te kopen.

Heb je al eens gekeken op http://www.mobile.de
Daar staan op het moment 30.098 motoren op en ook nieuwere streetfighters voor dezelfde prijs.

Bijv.
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&id=11111111131039814
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&id=11111111130110276
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&id=11111111124147579

Succes
 
Laatst bewerkt:
Ik vind hem aardig aan de prijs, het kost wel moeite om je motor uit Duitsland te halen, stel je voor dat het niks is dan ben je voor nop er heen gereden. Ik weet niet of je budget het loont om je motor in Duitsland te kopen.

Heb je al eens gekeken op http://www.mobile.de
Daar staan op het moment 30.098 motoren op en ook nieuwere streetfighters voor dezelfde prijs.

Bijv.
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&id=11111111131039814
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&id=11111111130110276
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&id=11111111124147579

Succes


Hhmm, ik vind dat niet zo mooie "streetfighters" als je deze zo mag noemen :) Tnx anyways :)

Zijn er hier helemaal geen mensen die ervaring hebben met streetfighter importeren ?
 
alles wat over de grens gaat word terug gedraait...waarom
omdat er in nerderland geen wet is die dat verbied!!!

Raar maar waar...hoe stom het ook is het MAG gewoon!
 
Hmm lijkt me persoonlijk wel moeilijk worden, heb zelf pas ook een motor geimporteerd maar deze was zo goed als standaard.
Problemen waar je tegen aan kunt lopen zijn oa:

Uitlaat ( te veel dB )
Idd de reflector
wegingskosten ( al zijn die niet hoog, maar toch.. )

Maar het beste advies wat al meer gezegd is, gewoon contact opnemen met de RDW, die kunnen je alles vertellen.

Groeten Flugel
 
De keuringspunten van de RDW:

motornr. zichtbaar maken
originele uitlaat monteren
rode reflectoren op de zijkant verwijderen
rode reflector aan de achterzijde plaatsen
koplamp E4 plaatsen
lichtafstelling 1 a 2 cm vanaf het hart
groot licht
kentekenplaatverlichting
oranje richtingaanwijzers
dashboardverlichting
claxon
bandenprofiel
bandentype
velgenmaat
balhoofdlagers
voorvorkkeering
framenummer
remblokken
proefrit

Dus als je m echt wilt kopen zul je goed moeten kijken wat er moet gebeuren om m in te voeren en of dat je het waard vindt. Denk alleen niet dat het bij die 3000 euro zal blijven
 
Terug
Bovenaan Onderaan