Graag tips voor de aanschaf van eerste motorfiets

Mooie topic dit !!!

Ikzelf zit in dezelfde situatie, alleen moet ik mijn rbw binnenkort nog halen.
Ik twijfelde tussen sport/toer zoals de Bandit of de Fazer of supersport met nog enig comfort zoals de Yamaha YZF 600 R Thundercat en de Suzuki GSX 600 F. Denk dat ik als beginnende motorrijder toch maar voor de Bandit of de Fazer ga. Lijken me lekker sportieve en comfortabele toermachines die je niet snel beu geraakt.

Nog suggesties in mijn tweestrijd Bandit – Fazer?
De CB600 lijkt me wat te powerful om mee te beginnen.

Ik ben begonnen op een Thundercat en kan dat echt aanbevelen. Zo'n fiets rijdt echt goed, heeft super remmen en zit nog lekker ook. Heb er soms dagen van 1200 km meegereden zonder een centje pijn. Bovendien is het een fiets die foutjes makkelijk vergeeft en da's nog het belangrijkste van een "beginnersfiets".
 
Heb zelf 3 maanden mijn rijbewijs. Heb eerst een weekje of 5 rond getoerd op een suzuki GSX 400. Leuk dingetje om te toeren. Heb zelf een GSX550ES aangeschaft. prima om te toeren maar ook goed pittig. Ben er zeer tevreden over. :]
Surf eens op de volgende site: www.student.kun.nl/wouter.timmer/index.htm
misschien dat je op deze wijze wat info op kan doen.

succes
 
Ga voordat je een motor koopt niet een paar uur maar een hele dag proefrijden. :]
Je weet dan ook of je zithouding goed is en hoe die rijdt.
Als je echt wilt weten wat je met je motor kunt dan kun je dat goed uittesten op
wat meer bochtige wegen met leuke afdalingen, maar dan moet je wel even wat verder rijden! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan