Graag tips voor het monteren van een navigatie systeem op een Kawa ZZR600

Bentley01

Rookie
26 jun 2009
13
3
Hallo, wie heeft er tips over hoe je het beste een navigatie op een ZZR600 monteert. Eventueel met een balhoofdsteun, maar de moer van het balhoofd is hiervoor niet geschikt. Zijn er andere moeren verkrijgbaar en zo ja waar? Ook geïnteresseerd in andere creatieve oplossingen voor een dergelijke fiets. Fotootjes? Tips? Graag.
 
Er bestaan RAM-mounts voor op de balhoofdmoer van een ZZR600 (kun je vinden mbv Google), al zul je daar was voor moeten boren. Daarnaast zijn er tal van universele setjes te koop, die je kunt monteren op/ipv b.v. een boutje van je koppelingshendel, of 1 van de bouten waarmee een stuurhelft vastzit. Mogelijkheden te over, al blijft het improviseren, want in de tijd waaruit jouw ZZR stamt gebruikten we nog gewoon papieren kaarten en een tanktas ;)

Maar mss zit het bij jouw motor net even anders. Plaats anders even een foto (inkijkje stuur/kroonplaat/dashboard) zodat we allemaal wat beter beeld hebben, en met je mee kunnen denken.
 
Hoi, dank voor je snelle reactie. De motor is van mijn motor-maatje-vriendin. Ze heeft er inderdaad zo'n RAM mount set bijgekocht voor de montage in het gat van het balhoofd. Alleen, die originele chromen moer is dicht aan de bovenzijde. Of ik moet er een open moer voor vinden of een gat boren in de bestaande chromen moer.
Bevestiging aan de koppelingshendel of stuurhelft is niet echt een optie omdat je dan bij het insturen in de knel komt met het ruitje.
 
Hallo, wie heeft er tips over hoe je het beste een navigatie op een ZZR600 monteert. Eventueel met een balhoofdsteun, maar de moer van het balhoofd is hiervoor niet geschikt. Zijn er andere moeren verkrijgbaar en zo ja waar? Ook geïnteresseerd in andere creatieve oplossingen voor een dergelijke fiets. Fotootjes? Tips? Graag.
1598859138484.png

Deze aan je remhendel of koppelingshendel, en dan een verlengstuk naar het midden zodat je je kuip niet raakt. Zo deed ik het op mijn ZZR.
 
En als je geen boutjes of iets dergelijks wil gaan vervangen, kun je altijd nog een U-beugel gebruiken, die je op iedere lege plek op je stuur kan vastklemmen. Klein voorbeeldje, ken de site verder niet;

EDIT: werkt alleen niet met clipons volgens mij, dus dan zal je toch de juiste bout moeten zoeken en vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, dank voor je snelle reactie. De motor is van mijn motor-maatje-vriendin. Ze heeft er inderdaad zo'n RAM mount set bijgekocht voor de montage in het gat van het balhoofd. Alleen, die originele chromen moer is dicht aan de bovenzijde. Of ik moet er een open moer voor vinden of een gat boren in de bestaande chromen moer.
Bevestiging aan de koppelingshendel of stuurhelft is niet echt een optie omdat je dan bij het insturen in de knel komt met het ruitje.

Ik heb op mijn GSX750F (andere motor maar zo te zien een zelfde soort stuurhelften) zo'n RAM mount balhoofdset in een stuurhelft gemonteerd. Hiervoor heb ik een afdekdopje uit het stuur gewipt en kon hem zo monteren.


1598862502034.png

1598862553946.png
 
En als je geen boutjes of iets dergelijks wil gaan vervangen, kun je altijd nog een U-beugel gebruiken, die je op iedere lege plek op je stuur kan vastklemmen. Klein voorbeeldje, ken de site verder niet;

EDIT: werkt alleen niet met clipons volgens mij, dus dan zal je toch de juiste bout moeten zoeken en vervangen.
Soms wel, als de houder net klein genoeg is krijg je hem er soms tussen geprakt.
 
Hoi, dank voor de tips. Ik ga toch voor de balhoofdmoer, de andere opties zijn niet mogelijk helaas. De kuip zit overal in de weg bij het indraaien van het stuur indien het ergens aan het stuur bevestigd wordt. Monteren in een stuurhelft lukt ook niet, bij de zzr zit er geen afdekdopje, hier is het massief materiaal.
Nu zoek ik dus wel een open moer om de dichte chromen moer te vervangen, liever niet boren dus. Het lijkt fijndraad, waar kan ik dit ergens kopen?
 
Je kan het jezelf moeilijk maken door langs sloperijen te gaan en kijken of die wat hebben, op cmsnl kijken welke kawa’s een gelijke moer hebben (maar dan open met afdekkapje)
Of gewoon een nieuwe moer bestellen bij je motor handel of internet, dan heb je minder moeite om in de oude een gat te boren :+ .
 
Bij de Kawa z1000sx was de navigatie bevestigd aan de 2 bouten van de tank.
Dus tussen balhoofd en de tank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan