Graag tips voor hoes-gebruik

Ron_Dinie

Rookie
29 aug 2001
3
0
Oss
Wie heeft er tips voor mij.

Vijf dagen per week rijd ik van mijn huis naar mijn werk. Thuis staat mijn motor overdekt gestald; op mijn werk is hij in de openlucht te bewonderen. Maar met het huidige Nederlandse klimaat staat hij dus vaak in de regen. Ik overweeg om een hoes aan te schaffen om roestvorming e.d. tegen te gaan. Is dat een goed idee? Of juist niet? Laat je ervaringen svp op dit forum achter, zodat ik de juiste beslissing kan nemen. Bij voorbaat dank.
 
Hoi Ron,
ik heb mij laten vertellen dat je motor onder een hoesje, buiten finaal wegroest als het vocht eronder blijft.. In de overdreven zin van het woord. Maar heb er zelf geen ervaring mee.

gr. M. ;)
 
kan je hem niet onder een overdekte fietsen stalling neerzetten??

Lijkt me dat een beetje bedrijf idd wel een fietsenstalling heeft, toch een stuk makkelijker dan iedere keer die hoes er omheen trekken. Anders gewoon je collega eruit trappen met bureau en al en fiets op je kamer parkeren ;)
 
nou die van mij staat binnen maar..

om roest tegen te gaan

TEFLON spray is echt \'HET\' goedje
voor je blok en je niet gespoten kunstof(op gespoten kunstof delen kan het geen kwaad hoor lijkt alleen een beetje vettig dan)
blijft echt een jaar zitten en het is gewoon transperant, het plakt een heel klein beetje.
ik heb voor de rest niet veel vuil wat er op blijft kleven maar het houdt nattigheid, roest, en oxidatie van aluminium errug goed tegen zal zo ff kijken hoe het precies heet.
grijze bus met een paars logo.
oh en het kost ook niet veel (17,50)

het heet PTFE SPRAY
UNIVERSEEL LUBRICANT

MOTIP B.V.
art. nummer 000564
email motip@cybercomm.nl
tel 0561-694400
 
TEFLON spray is echt \'HET\' goedje
voor je blok en je niet gespoten kunstof(op gespoten kunstof delen kan het geen kwaad hoor lijkt alleen een beetje vettig dan)
blijft echt een jaar zitten en het is gewoon transperant, het plakt een heel klein beetje.

OEPS.... onderstaande geld voor tectyl, niet teflon... mmmmmm
VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV
transparant? mooi niet he, lekker pisgeel....
plakt een beetje? echt een stof/zandmagneet dan he?
probeer die rommel er nog maar es af te krijgen, zit je met wasbenzine te kutten tot het vel van je vingers eraf ligt.
1 keer gedaan, NEVER meer.

Vóór de pekel-ellende tijd l keer wat vettigheid op de glimdelen spuiten, al het vuil er lekker op laten zitten, en op een mooie lentedag alles er in 1 veeg afpoetsen...

teveel gepoets is het slechtste wat er is.

en je hebt \"ademende\" hoezen.... ach, zolang ie maar niet snurkt...
 
Laatst bewerkt:
nou dit spul echt niet

met een doekje veeg je het er zo af en het is niks niet geel

dan heb je niet hetzelfde spul gebruikt dat kan gewoon niet
 
Op zondag 09 december 2001 17:23 schreef GuZ het volgende:probeer die rommel er nog maar es af te krijgen, zit je met wasbenzine te kutten tot het vel van je vingers eraf ligt.
1 keer gedaan, NEVER meer.

Mijn vriendin heeft het ook een keer later doen toen ze nog shopper reed. Ze heeft in het voorjaar een speciale bus oplosmiddel gekocht bij de dealer. Met wasbezine gaat her inderdaad kut. Daarmee was de tectiel heel erg makkelijk te verwijderen. Spul was alleen heel erg duur. Zal eens kijken wat de naam van het spul is. We hebben het nog ergens staan.

Tegenwoordig spuiten we er ook gewoon siliconen op.
 
Hoi Ron,
ik heb mij laten vertellen dat je motor onder een hoesje, buiten finaal wegroest als het vocht eronder blijft.. In de overdreven zin van het woord. Maar heb er zelf geen ervaring mee.

gr. M. ;)

Nou ik heb er wel ervaring mee, zorg dan gewoon dat je hoest aan de onderkant open is, dan roest ie echt niet. GS500e het hele jaar in de tuin onder een hoes, heeft weer en wind doorstaan. GS500e staat bekend als roestbak. Nou GEEN roest te bekennen !!!!!
Nu de XR onder de hoes, van het voorjaar hoor je wel of ie verroest is in de winter.

Is echt bullshit wat ze je verteld hebben mad :)
Als je zorgt dat de motor zeiknat blijft onder de hoes, OK dan kan je roest krijgen, maar een droge motor onder een open zeil? Roest ? Niet hier in elk geval.
 
lijkt mij ook wel handig dat je je motor eerst een beetje laat opdrogen voordat je er een hoes overheen doet.

Ik heb binnenkort ook een hoes en vraag me af of je hem er gelijk op kunt doen na een ritje. Zijn de motor en uitlaat dan niet nog veel te heet? Of is zo\'n hoes warmtebestendig?
 
lijkt mij ook wel handig dat je je motor eerst een beetje laat opdrogen voordat je er een hoes overheen doet.

Ik heb binnenkort ook een hoes en vraag me af of je hem er gelijk op kunt doen na een ritje. Zijn de motor en uitlaat dan niet nog veel te heet? Of is zo\'n hoes warmtebestendig?

Is vrij hittebestendig, maar zolang je uitlaat nog heet is moet je \'m er niet omheen gooien want dan wil ie nog wel eens aan je uitlaat vastsmelten. Het blok koelt altijd heel erg langzaam af, de uitlaat is binnen 10-15 minuten echt wel koud.

Ik doe altijd de hoes er overheen nadat de demper koud is. De hoes kom toch niet tegen het blok aan, en dat is na een tijdje ook al zo \'koud\' dat het geen plastic kan smelten.
 
Mag je op je werk dus 15 min in stromende regen wachten tot je demper koud is...daarna zeil eroverheen...en zelf er ook onder kruipen om je brommert droog te wrijven zodat ie niet nat onder je zeiltje ligt...jullie spreken elkaar een beetje tegen dames :P
 
Ik spuit mijn motortje altijd in met Cyclone spray.
Gekocht bij rob\'s accesoires in het zand (N-H).
is een soort van silliconen/teflon-achtig goedje.
Ik spuit het overal, het laat een nagenoeg onzichtbaar laagje achter wat je zo uitwrijft en daarna glanst het je tegemoet. Makkelijk erop, makkelijk eraf en het beschermt perfect ! Hoor net van de buurman dat Lemstra motoren in Alkmaar het ook verkoopt (19.95)


C.U.


:j
 
Mag je op je werk dus 15 min in stromende regen wachten tot je demper koud is...daarna zeil eroverheen...en zelf er ook onder kruipen om je brommert droog te wrijven zodat ie niet nat onder je zeiltje ligt...jullie spreken elkaar een beetje tegen dames :P

Ja dat is het nadeel, als het regent kan je die hoes er wel overheen gooien, maar risico dat je daarna flink aan de hoes mag trekken, eer die losscheurt van de uitlaat ;)
Op je werk kan je \'m dus het beste in een overdekt hok gooien ofzo.

Moet vanaf feb. tot de zomer stagelopen bij een bedrijf hier in de buurt. Is lekker te doen op de motor, eens kijken of ik \'m daar goed neer kan zetten. Ik wil alleen nog steeds een slot op m\'n tankdop... :)
 
Ik spuit mijn motortje altijd in met Cyclone spray.
Gekocht bij rob\'s accesoires in het zand (N-H).
is een soort van silliconen/teflon-achtig goedje.
Ik spuit het overal, het laat een nagenoeg onzichtbaar laagje achter wat je zo uitwrijft en daarna glanst het je tegemoet. Makkelijk erop, makkelijk eraf en het beschermt perfect ! Hoor net van de buurman dat Lemstra motoren in Alkmaar het ook verkoopt (19.95)


C.U.


:j
Alleen als je schade hebt en je moet je motor opnieuw laten spuiten is het minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan