Graffiti van motor verwijderen

royvi

Die hard MF'er
30 mrt 2010
948
10
Hi allen,

Een of andere 🤬 heeft graffiti op mijn motor gespoten...
Iemand tips om dit veilig te verwijderen zonder dat mijn plastic kuip en stickers kapot gaan?

IMG_6954.jpg
 
Aceton. Wel een test stukje op een niet zichtbare plek.

Als het goed is is lak van je motor veel steviger dan een knikkerbus.
Stuk katoen van je vrouw jatten met beetje aceton en dan eraf boenen. Lekker nat en niet te hard wrijven. Daarna meteem afnemen met ren vochtig doekje, en in de wax zetten.
 
wel heel aparte vandalisme, ik neem aan dat er Katana stond en men daar overheen gespoten heeft ?
Met bovenstaande middeltjes proberen, eerst een klein plekje als je niet weet wat aceton gaat doen, wd 40 kan geen kwaad.

gelijk even met een kwastje de linkerkant van de carburateur(set) meenemen als je toch bezig bent / waarde aan het uiterlijk hecht.
 
ik heb zoiets dergelijks ooit gehad met een MTB, doekjes met verfafbijt erover wrijven en heel kort daarna met een schone vochtige lap/zeepsop emmer weer wegspoelen (process meerdere malen herhalen, emmers met water/zeepsop op tijd verversen) did the job.
 
Benzine?
Nee zolang het nog redelijk vers is lukt het wel om het redelijk netjes weg te krijgen, hooguit inderdaad de randjes van de sticker niet mocht deze boven de lak zitten.

Ik zou het eerst eens met alcohol proberen.
 
precies , en als de stickers niet onder de lak zitten dan blijft daar waarschijnlijk ook niet veel van over , ben benieuwd wanneer er een komt met thinner als advies 🤣 🤣
Kunstof smelt echt niet weg door een druppel aceton... sticker heb je gelijk in, maar mijn ervaring leert dat die onder blanke lak zitten.
 
precies , en als de stickers niet onder de lak zitten dan blijft daar waarschijnlijk ook niet veel van over , ben benieuwd wanneer er een komt met thinner als advies 🤣 🤣
Vaak ben je te bang.

Mijn werkbus hebben ze een paar jaar geleden met oud en nieuw ook te grazen genomen en deze is gewrapt.

Ik ben begonnen met lampolie om het eraf te halen en dat werkte ook goed maar dan moet je nog wel flink poetsen.
Later verdergegaan met aceton en het was er zo af!
 
Bedankt allen voor jullie reacties. Aceton wilde ik eigenlijk niet gebruiken i.v.m. de blanke lak over de stickers en kuip.
Echter, na alle mogelijke manieren en middeltjes geprobeerd te hebben zonder resultaat, toch naar de aceton gegrepen. Hierbij voor lief nemende dat de blanke laag waarschijnlijk ook eraan zou gaan. Motor is niet de mooiste, dus besloten dat ik liever de graffiti eraf heb ook al beschadigt dit de blanke lak.
Ik heb na een hele lange tijd de graffiti er redelijk goed afgekregen, steeds een klein stukje aceton om vervolgens gelijk met water en sop erover te gaan. Op sommige stukjes liet inderdaad de blanke laag los, maar al met al ziet het er weer ok uit.

Blijft natuurlijk idioot vandalisme... heel typisch ook over de sticker "Katana"...
 
Laatst bewerkt:
Is de blanke lak er echt vanaf, of alleen bovenlaag beschadigd?
Indien alleen beschadigd, dan kun je misschien met polijsten de boel nog wat mooier krijgen.

Als de blanke lak echt weg is, misschien kun je een nieuwe laag blanke lak aanbrengen, en hierna polijsten tot mooi glad.
Dat is wel iets dat niet zomaar gaat, zou hier dan om tips vragen, mocht het nodig zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan