Gran Canyon (Ducati) Start wel maar slaat af

John Doe

Die hard MF'er
17 jan 2005
343
39
Enkhuizen
Goedendag,

Mijn Cagiva Gran Canyon met Ducati 900 i.e. blok heeft lang stil gestaan.
Er zit nu verse brandstof in en een nieuwe brandstofpomp.

De motor start goed en loopt gelijk mooi, maar na ca 100 meter rijden is het vermogen weg en wil de motor alleen stationair nog enigszins draaien. Bij gasgeven valt de motor uit, of levert n ieder geval geen vermogen.

Tips?

Bij voorbaat dank!
 
Bedankt voor de tips. Brandstof tekort lijkt mij ook waarschijnlijk.
Het probleem was er al voordat ik de pomp verving. Je hoort het pompje keurig een halve seconde druk opbouwen zodra je het contact aanzet.

Filter lijkt me inderdaad verdacht. Nieuwe is in bestelling...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips. Brandstof tekort lijkt mij ook waarschijnlijk.
Het probleem was er al voordat ik de pomp verving. Je hoort het pompje keurig een halve seconde druk opbouwen zodra je het contact aanzet.

Filter lijkt me inderdaad verdacht. Nieuwe is in bestelling...
Waarom controleer je het niet, voordat je nieuwe onderdelen gaat bestellen?
 
Geen ongebruikelijk euvel als er een filter bij de pomp in de tank zit. Het is zo'n geëmmer om dat ding te vervangen, dus laten laten we hem maar zitten. ;) Op den duur ga je dan vanzelf tegen dit soort problemen aanlopen.
 
Geen ongebruikelijk euvel als er een filter bij de pomp in de tank zit. Het is zo'n geëmmer om dat ding te vervangen, dus laten laten we hem maar zitten. ;) Op den duur ga je dan vanzelf tegen dit soort problemen aanlopen.

Maar hij heeft de pomp al vervangen , waarom weet hij zelf ook niet , hij heeft het filter dus ook al vast gehad , waarom een pomp vervangen waarvan hij de werking gemakkelijk even had kunnen testen ( slangetje los trekken )
 
Het heeft even geduurd, maar wel zo netjes om even te reageren.

Bedankt voor de tips. Brandstoffilter was simpelweg niet bij me opgekomen omdat deze nogal verstopt zit en ik verder geen ervaring heb met injectiefietsen. Helaas blijkt het filter niet het probleem te zijn en gaat de zoektocht dus verder...
 
Laatst bewerkt:
Goedendag,

Mijn Cagiva Gran Canyon met Ducati 900 i.e. blok heeft lang stil gestaan.
Er zit nu verse brandstof in en een nieuwe brandstofpomp.

De motor start goed en loopt gelijk mooi, maar na ca 100 meter rijden is het vermogen weg en wil de motor alleen stationair nog enigszins draaien. Bij gasgeven valt de motor uit, of levert n ieder geval geen vermogen.

Tips?

Bij voorbaat dank!
gaat ie dan op 1 pit lopen?
 
Het heeft even geduurd, maar wel zo netjes om even te reageren.

Bedankt voor de tips. Brandstoffilter was simpelweg niet bij me opgekomen omdat deze nogal verstopt zit en ik verder geen ervaring heb met injectiefietsen. Helaas blijkt het filter niet het probleem te zijn en gaat de zoektocht dus verder...

Ok..je omschrijving van het probleem duidt naar mijn idee nog steeds op een brandstoftekort.

Probeer nog eens zo nauwkeurig mogelijk aan te geven wanneer / hoe / wat er gebeurt?
 
verstopte injector kan ook dit soort dingen veroorzaken.

Check ook eens je bougies, zijn ze nat of droog.
En idd ook de ontluchting van je tank checken.
 
Laatst bewerkt:
Het verdwijnen van vermogen en het geluid komt echt overeen met een lege tank.
Bougies zijn droog en met open tankdop rijden maakt geen verschil.
Ik zal een injectorreiniger erin gooien en anders een brandstofdrukmeter bij HBM scoren.

Het gepriek met benzine is alleen niet echt een hobby van me (zeker niet aan een motor waar altijd alles wat je aanraakt afbreekt :X ).


Edit, drukregelaar kan het natuurlijk ook nog zijn..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan