Gran Premio bwin de Espana

Scoren de Nederlanders hier hun eerste punten?

  • Ja

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee

    Stemmen: 6 26,1%
  • Alleen Schouten

    Stemmen: 1 4,3%
  • Alleen Deroue

    Stemmen: 11 47,8%
  • Hup Iwema!

    Stemmen: 5 21,7%

  • Totaal aantal stemmers
    23
Ik vraag mij af hoe goed Jorge met de Honda overweg zou kunnen. Op de Yamaha heeft hij afgelopen jaren een volledig andere stijl aangeleerd. Die stijl gaat op de RCV nooit werken, dat weet ik zeker.

Als je kijkt naar Marquez maar ook Dani lijkt het bijna op Moto2 soms.... terwijl je M1 meer het rijgedrag van de Moto3 vertoond. Ik geloof ook niet dat Jorge graag plaats neemt naast Marquez... :X
 
Hier geef je Dani toch wat te weinig credits voor zijn rijden. Bij gebrek aan beter....

Dani hoort gewoon bij de 3 snelste coureurs ter wereld. Pedrosa staat volgens mij op plek 3 van all-time beste coureurs qua prestatie. Dat er geen wereld titel is gehaald tot nu toe in de MotoGP is niet alleen aan Dani te danken. Ook Honda heeft dure fouten gemaakt waardoor Dani zijn kans op de titel heeft moeten laten lopen. O.a de gaskabel die is blijven hangen, de bandenwarmer er niet af kunnen krijgen bij de start.... Barbera die Dani onderuit moest kegelen enz enz.

Hoe Dani nu rijdt kan hij gewoon rekenen op de steun van Honda en dus een nieuw contract :Y


En Lorenzo dan? :+
 
En Lorenzo dan? :+

_O-

Btw ook een nette race van Hayden :} Hij heeft als enige gereden met de extra-soft compound :o En dat was een geslaagde gok.

Hayden was nu dan ook erg blij met z'n Honda. Hier het bewijs: een foto gemaakt tijdens de race.
gpjerez_ds-_s1d4120_original.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nicky Hayden is erg constant bezig dit seizoen: 8e, 11e, 11e, 11e. Redding heeft zichzelf als doel gesteld om dit seizoen voor Hayden te eindigen, maar met een 7e, DNF, 13e en 14e moet hij nog maar wat meer zijn best doen. :)

Ik houd dit jaar de scores van alle rijders bij, erg leuk om grafisch te zien wie wat doet. Zo zijn er bijvoorbeeld maar negen coureurs geweest die vooralsnog alle vier de races gefinisht hebben: Andrea Dovizioso, Hiroshi Aoyama, Dani Pedrosa, Aleix Espargaro, Valentino Rossi, Yonny Hernandez, Nicky Hayden, Michael Laverty en Marc Marquez. Dit zal gaandeweg het seizoen wel een steeds kleiner clubje worden denk ik maar constante resultaten zijn belangrijk. Toch zou ik Hayden liever wat verder naar voren zien, hopelijk komt dat nog. :)
 
10257420_10152509380885769_5106784467127341176_o.jpg


"Sjow dames, sjullen wij eens effe een Fristi gaan bestellen? :9 "
 
De ontslagbrief voor Dani en het welkomsbord voor Jorge liggen al klaar op het bureau van Nakamoto :+
Volgens mij is Dani een ideale 2e man naast Marquez. HRC zou er slim aan doen hem te behouden. Marquez blijft er makkelijk voor, en Pedrosa kan met de Yamaha's om plaats 2 strijden.
 
Ik zeg drie kilo erbij voor de winnaar.
Deden ze vroeger bij het toerwagen klassement.

Dus nu al twaalf kilo voor Marquez. :+ :+
 
haha keyboard warrior! })

vergeet Marquez ff en die yamaha's waren egt niet zo langzaam hoor!

niet verwacht trouwens dat Jorge Valentino niet kon bijbenen!
Geef die fiets aan mij en ik probeer in ieder geval te winnen.

Ik kan niet garanderen dat ik (of wie dan ook in mn buurt) door de eerste bocht heen komt....... maar ik zou het tenminste proberen :+ :+
 
Maar die zo nodige alles of niets mentaliteit heeft hij gewoon niet. Pedrosa zal alleen inhalen als A) hij significant sneller is dan zijn tegenstander en B) hij 200% veilig kan inhalen, bij voorkeur aan het eind van een lang recht stuk.
:^

Daar heb je ook wel weer gelijk in, geluk speelt ook een groot deel mee en daar schort het bij Dani vaak aan helaas. Naar wat ik begreep is hij vandaag met zijn derde plaats op qua podiumaantal op gelijke hoogte gestegen met Giacomo Agostini en dat is zeker bewonderenswaardig. :} En daarnaast heeft Dani dit seizoen elke race op het podium geëindigd. Ik denk alleen dat een Lorenzo veel meer potentie heeft en zodra hij gaat praten met HRC vrees ik voor Dani's zitje. Droomscenario zou zijn dat alle drie de Spanjaarden op een Honda zitten en dan maar kijken wie er de beste is. Ik vermoed echter dat Marquez nog steeds bovenaan eindigt. 8-)
Waarom zou HRC Jorge eigenlijk willen? Wat hebben zij aan iemand die risicos zal nemen om Marquez te verslaan?
Voor het team lijkt het mij veel beter om een softie te hebben die altijd genoegen zal nemen met baanbehoud en dus de 2e plaats (of welke plaats dan ook, zolang hij maar achter Marquez blijft).
 
Hier geef je Dani toch wat te weinig credits voor zijn rijden. Bij gebrek aan beter....

Dani hoort gewoon bij de 3 snelste coureurs ter wereld. Pedrosa staat volgens mij op plek 3 van all-time beste coureurs qua prestatie. Dat er geen wereld titel is gehaald tot nu toe in de MotoGP is niet alleen aan Dani te danken. Ook Honda heeft dure fouten gemaakt waardoor Dani zijn kans op de titel heeft moeten laten lopen. O.a de gaskabel die is blijven hangen, de bandenwarmer er niet af kunnen krijgen bij de start.... Barbera die Dani onderuit moest kegelen enz enz.

Hoe Dani nu rijdt kan hij gewoon rekenen op de steun van Honda en dus een nieuw contract :Y

Dani hoort idd bij de drie snelste coureurs, maar niet bij de 3 beste coureurs, alleen snel zijn kom je er niet, je ziet dat gisteren aan rossi, je moet gewoon vrek zijn en hem erlangs zetten, alles erop zetten om er voorbij te komen, ook al ben je langzamer. Als het andersom was geweest, rossi achter pedrosa dan was de laatste bocht een stuk interessanter zijn geweest.
 
Pedrosa is gewoon de ideale tweede coureur voor Repsol Honda. Pakt mooi wat punten af van de concurrentie.

Als hij in de race eerder langs LJ had kunnen gaan, dan had hij VR misschien ook nog kunnen pakken. DP is wel erg snel, maar zijn probleem lijkt te liggen bij het inhalen. Hij heeft volgens mij de hoogste bochtensnelheid, waarbij hij wat eerder remt. Als je dan nagaat dat, zeg, 90% van de inhaalacties gebeuren tijdens het remmen, laat hij het daar liggen. Je hebt niks aan een hoge bochtensnelheid als er iemand voor je rijdt die later remt, iets minder hard de bocht pakt en dan weer vol op het gas gaat.
Ik had het idee dat gisteren ook te zien toen JL nog voor DP reed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan