TedLasso46
Auribus teneo lupum.
- 21 nov 2007
- 32.010
- 63.168
De fabrieks-Yamaha jongens hebben geen zin in de test Gerrit?
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De fabrieks-Yamaha jongens hebben geen zin in de test Gerrit?
JL zit bij de psychiater, dan naar de dieetspecialist en daarna door naar de sportschool en VR moet op zijn oude dag bijkomen van een raceweekendDe fabrieks-Yamaha jongens hebben geen zin in de test Gerrit?
Aanpassingen nieuwe chassis?De fabrieks-Yamaha jongens hebben geen zin in de test Gerrit?
JL zit bij de psychiater, dan naar de dieetspecialist en daarna door naar de sportschool en VR moet op zijn oude dag bijkomen van een raceweekend
wat zou je veranderd willen zien dan? Ik heb het liefst zo min mogelijk regels. Laat ze het in de fabriek en op de baan uitvechten, niet tijdens vergaderingen.Ik vond dat er nauwelijks spanning in de race zat. Wel een hoop gezeik over problemen uit het Ducati kamp. Hoop dat er wat veranderd in regelement, want met deze rijders draait het elke keer uit op een optocht.
My bad, ze hebben gewoon lekker uitgeslapenBlijkt
Er is geen nieuw materiaal, dus Edwards vond testen niet nodig met het huidige pakket/chassis.Simone Corsi rijdt rond op de machine van Edwards
Jerez MotoGP test times - Monday (2pm)
Simone Corsi rijdt rond op de machine van Edwards
Hayden rijdt niet mee want hij heeft een dikke pols, lijkt voor de rest niets ernstigs.
De tijden; valt weinig van te zeggen. Race simulaties zouden wel interessant zijn.
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 38.737s [Lap 28/50]
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 39.353s +0.616s [6/27]
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 39.461s +0.724s [5/23]
4. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 39.635s +0.898s [18/37]
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 39.704s +0.967s [4/21]
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 39.713s +0.976s [33/40]
7. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 39.797s +1.060s [11/28]
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 39.840s +1.103s [3/38]
9. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 39.881s +1.144s [31/46]
10. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 39.934s +1.197s [8/29]
11. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 40.077s +1.340s [4/15]
12. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 1m 40.717s +1.980s [29/37]
13. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 40.723s +1.986s [27/35]
14. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 41.221s +2.484s [8/34]
15. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 41.231s +2.494s [21/29]
16. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 41.819s +3.082s [19/25]
17. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 41.925s +3.188s [18/32]
18. Simone Corsi ITA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 42.333s +3.596s [14/45]
19. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 43.154s +4.417s [16/33]
Ik vond dat er nauwelijks spanning in de race zat. Wel een hoop gezeik over problemen uit het Ducati kamp. Hoop dat er wat veranderd in regelement, want met deze rijders draait het elke keer uit op een optocht.
Mat Oxley heeft ooit eens een interessante column geschreven n.a.v. gesprekken met Honda en Yamaha engineers over wat ze zouden doen als ze reglementair echt 100% de vrije loop hadden. De beelden van die ontwerpen hadden niets, maar dan ook helemaal niets meer met motorfietsen te maken. Leken eerder op vliegtuigen op twee wielen, gekke futuristische dingen.Ik wil gewoon hightech, innovatieve prototypes zien! Dat is de motoGP. Geen straatmotoren of een modelcup, daarvoor kijk ik wel naar de wsbk. Enige concessie die ik me voor kan stellen is een budgetbeperking, maar hoe je dat vorm moet geven zou ik niet weten.
Er is geen nieuw materiaal, dus Edwards vond testen niet nodig met het huidige pakket/chassis.
Ok is wel wat voor te zeggen, hij had geen goed weekend overal. Vond het wel raar dat hij in FP3 een prima tijd (1:39.200) had neergezet en in Q2 0.6 sec trager reed. Zijn fp3 tijden had em op de 2e startrij gezet voor Aleix. Snel rondje wil natuurlijk nog niets zeggen over een goede pace, dat had ie waarschijnlijk toch niet...
Ok, apart. Ik las dat Hayden de extra soft banden tijdens de race gebruikt had! Aardig verdienstelijk ook.Tijdens de GP hoorde ik zeggen dat ie in die FP al zijn super soft banden had opgebruikt en dus tijdens de "echte" kwalificatie niet verder naar voren kon trainen. Al denk ik dat verder naar voren trainen voor zijn wedstrijd resultaat weinig had uitgemaakt
1 MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 1:38.737 28 / 55
2 LORENZO, Jorge Movistar Yamaha MotoGP 1:38.999 0.262 0.262 58 / 62
3 ROSSI, Valentino Movistar Yamaha MotoGP 1:39.063 0.326 0.064 58 / 58
4 PEDROSA, Dani Repsol Honda Team 1:39.377 0.640 0.314 44 / 51
5 BAUTISTA, Alvaro GO&FUN Honda Gresini 1:39.635 0.898 0.258 18 / 73
6 BRADL, Stefan LCR Honda MotoGP 1:39.713 0.976 0.078 33 / 70
7 ESPARGARO, Pol Monster Yamaha Tech 3 1:39.780 1.043 0.067 47 / 68
8 ESPARGARO, Aleix NGM Mobile Forward Racing 1:39.797 1.060 0.017 11 / 41
9 SMITH, Bradley Monster Yamaha Tech 3 1:39.840 1.103 0.043 3 / 58
10 AOYAMA, Hiroshi Drive M7 Aspar 1:39.881 1.144 0.041 31 / 60
11 IANNONE, Andrea Pramac Racing 1:40.077 1.340 0.196 4 / 15
12 REDDING, Scott GO&FUN Honda Gresini 1:40.276 1.539 0.199 63 / 71
13 PIRRO, Michele Ducati Test Team 1:40.717 1.980 0.441 29 / 70
14 ABRAHAM, Karel Cardion AB Motoracing 1:40.723 1.986 0.006 27 / 43
15 BARBERA, Hector Avintia Racing 1:41.231 2.494 0.508 21 / 74
16 LAVERTY, Michael Paul Bird Motorsport 1:41.357 2.620 0.126 29 / 38
17 PARKES, Broc Paul Bird Motorsport 1:41.925 3.188 0.568 18 / 55
18 CORSI, Simone NGM Mobile Forward Racing 1:42.333 3.596 0.408 14 / 45
19 DI MEGLIO, Mike Avintia Racing 1:42.912 4.175 0.579 61 / 65
Zonnet de race nog een keer gekeken. Ongelofelijk hoe Lorenzo opgeeft de laatste rondes. Ongeveer 8 sec ingeleverd....Belachelijk!! Je bent je team gewoon verplicht om te blijven pushen. Rossi of Dani hadden makkelijk een fout kunnen maken oid. Dan heb je nog kans op een podium.
Dat dacht ik ook...Ok, apart. Ik las dat Hayden de extra soft banden tijdens de race gebruikt had! Aardig verdienstelijk ook.
Hayden boosted by 'best race' of season
Ik begrijp steeds minder en minder van die banden, nouja, als de coureurs het maar snappen...