Gran Premio bwin de Espana

Scoren de Nederlanders hier hun eerste punten?

  • Ja

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee

    Stemmen: 6 26,1%
  • Alleen Schouten

    Stemmen: 1 4,3%
  • Alleen Deroue

    Stemmen: 11 47,8%
  • Hup Iwema!

    Stemmen: 5 21,7%

  • Totaal aantal stemmers
    23
De fabrieks-Yamaha jongens hebben geen zin in de test Gerrit?
 
Laatst bewerkt:
JL zit bij de psychiater, dan naar de dieetspecialist en daarna door naar de sportschool en VR moet op zijn oude dag bijkomen van een raceweekend :P
_O-

VR is veel te druk:
10249219_780250318672359_92451059_n.jpg
 
Ik vond dat er nauwelijks spanning in de race zat. Wel een hoop gezeik over problemen uit het Ducati kamp. Hoop dat er wat veranderd in regelement, want met deze rijders draait het elke keer uit op een optocht.
 
Ik vond dat er nauwelijks spanning in de race zat. Wel een hoop gezeik over problemen uit het Ducati kamp. Hoop dat er wat veranderd in regelement, want met deze rijders draait het elke keer uit op een optocht.
wat zou je veranderd willen zien dan? Ik heb het liefst zo min mogelijk regels. Laat ze het in de fabriek en op de baan uitvechten, niet tijdens vergaderingen.
 
Laatst bewerkt:
Als de fabrieken mochten doen wat ze willen wordt het een gegarandeerde Honda optocht, zij hebben de meeste kennis en veel geld, aan de ene kant terecht want ze investeren, aan de andere kant niet goed voor de Sport (net als met NL schaatsen nu). Ik ben van mening dat er meer onderdelen van de motor hetzelfde moeten zijn net als bij Moto3 en Moto2, waar dus wel actie is. In de world superbike waar de specificaties relatief minder uit elkaar liggen, is er wel actie, met verschillende merken, dus lijkt het me dat daar een verband tussen is.
 
Ik wil gewoon hightech, innovatieve prototypes zien! Dat is de motoGP. Geen straatmotoren of een modelcup, daarvoor kijk ik wel naar de wsbk. Enige concessie die ik me voor kan stellen is een budgetbeperking, maar hoe je dat vorm moet geven zou ik niet weten.
 
Jerez MotoGP test times - Monday (2pm)

Simone Corsi rijdt rond op de machine van Edwards :?
Hayden rijdt niet mee want hij heeft een dikke pols, lijkt voor de rest niets ernstigs.

De tijden; valt weinig van te zeggen. Race simulaties zouden wel interessant zijn.

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 38.737s [Lap 28/50]
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 39.353s +0.616s [6/27]
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 39.461s +0.724s [5/23]
4. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 39.635s +0.898s [18/37]
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 39.704s +0.967s [4/21]
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 39.713s +0.976s [33/40]
7. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 39.797s +1.060s [11/28]
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 39.840s +1.103s [3/38]
9. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 39.881s +1.144s [31/46]
10. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 39.934s +1.197s [8/29]
11. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 40.077s +1.340s [4/15]
12. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 1m 40.717s +1.980s [29/37]
13. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 40.723s +1.986s [27/35]
14. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 41.221s +2.484s [8/34]
15. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 41.231s +2.494s [21/29]
16. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 41.819s +3.082s [19/25]
17. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 41.925s +3.188s [18/32]
18. Simone Corsi ITA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 42.333s +3.596s [14/45]
19. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 43.154s +4.417s [16/33]
 
Jerez MotoGP test times - Monday (2pm)

Simone Corsi rijdt rond op de machine van Edwards :?
Hayden rijdt niet mee want hij heeft een dikke pols, lijkt voor de rest niets ernstigs.

De tijden; valt weinig van te zeggen. Race simulaties zouden wel interessant zijn.

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 38.737s [Lap 28/50]
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 39.353s +0.616s [6/27]
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 39.461s +0.724s [5/23]
4. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 39.635s +0.898s [18/37]
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 39.704s +0.967s [4/21]
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 39.713s +0.976s [33/40]
7. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 39.797s +1.060s [11/28]
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 39.840s +1.103s [3/38]
9. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 39.881s +1.144s [31/46]
10. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 39.934s +1.197s [8/29]
11. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 40.077s +1.340s [4/15]
12. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 1m 40.717s +1.980s [29/37]
13. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 40.723s +1.986s [27/35]
14. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 41.221s +2.484s [8/34]
15. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 41.231s +2.494s [21/29]
16. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 41.819s +3.082s [19/25]
17. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 41.925s +3.188s [18/32]
18. Simone Corsi ITA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 42.333s +3.596s [14/45]
19. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 43.154s +4.417s [16/33]


Die Marq blijft maar rijden _O- volgends mij moeten ze hem van de fiets af sleuren op het eind van de dag
 
Ik vond dat er nauwelijks spanning in de race zat. Wel een hoop gezeik over problemen uit het Ducati kamp. Hoop dat er wat veranderd in regelement, want met deze rijders draait het elke keer uit op een optocht.

F.I.M. update Motogp tech. rules : Marquez may start only on a Moto 2 bike , because of fairplay to other riders. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil gewoon hightech, innovatieve prototypes zien! Dat is de motoGP. Geen straatmotoren of een modelcup, daarvoor kijk ik wel naar de wsbk. Enige concessie die ik me voor kan stellen is een budgetbeperking, maar hoe je dat vorm moet geven zou ik niet weten.
Mat Oxley heeft ooit eens een interessante column geschreven n.a.v. gesprekken met Honda en Yamaha engineers over wat ze zouden doen als ze reglementair echt 100% de vrije loop hadden. De beelden van die ontwerpen hadden niets, maar dan ook helemaal niets meer met motorfietsen te maken. _O- Leken eerder op vliegtuigen op twee wielen, gekke futuristische dingen.

Simonce Corsi test Edwards motorfiets omdat hij een optie heeft (geloof ik) om die fiets te bemannen in 2015.
 
Er is geen nieuw materiaal, dus Edwards vond testen niet nodig met het huidige pakket/chassis. :)

Ok is wel wat voor te zeggen, hij had geen goed weekend overal. Vond het wel raar dat hij in FP3 een prima tijd (1:39.200) had neergezet en in Q2 0.6 sec trager reed. Zijn fp3 tijden had em op de 2e startrij gezet voor Aleix. Snel rondje wil natuurlijk nog niets zeggen over een goede pace, dat had ie waarschijnlijk toch niet...
 
Ok is wel wat voor te zeggen, hij had geen goed weekend overal. Vond het wel raar dat hij in FP3 een prima tijd (1:39.200) had neergezet en in Q2 0.6 sec trager reed. Zijn fp3 tijden had em op de 2e startrij gezet voor Aleix. Snel rondje wil natuurlijk nog niets zeggen over een goede pace, dat had ie waarschijnlijk toch niet...

Tijdens de GP hoorde ik zeggen dat ie in die FP al zijn super soft banden had opgebruikt en dus tijdens de "echte" kwalificatie niet verder naar voren kon trainen. Al denk ik dat verder naar voren trainen voor zijn wedstrijd resultaat weinig had uitgemaakt :X
 
Tijdens de GP hoorde ik zeggen dat ie in die FP al zijn super soft banden had opgebruikt en dus tijdens de "echte" kwalificatie niet verder naar voren kon trainen. Al denk ik dat verder naar voren trainen voor zijn wedstrijd resultaat weinig had uitgemaakt :X
Ok, apart. Ik las dat Hayden de extra soft banden tijdens de race gebruikt had! Aardig verdienstelijk ook. :Y
Hayden boosted by 'best race' of season
Ik begrijp steeds minder en minder van die banden, nouja, als de coureurs het maar snappen... :?

Nog wat leuke plaatjes uit de race/test

PA1508087.jpg


PA1510645.jpg


PA1513465.jpg


PA1508094.jpg


PA1509498.jpg


PA1509628.jpg
 
Laatst bewerkt:
Trouwens de resultaten na de dag:

1 MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 1:38.737 28 / 55
2 LORENZO, Jorge Movistar Yamaha MotoGP 1:38.999 0.262 0.262 58 / 62
3 ROSSI, Valentino Movistar Yamaha MotoGP 1:39.063 0.326 0.064 58 / 58
4 PEDROSA, Dani Repsol Honda Team 1:39.377 0.640 0.314 44 / 51
5 BAUTISTA, Alvaro GO&FUN Honda Gresini 1:39.635 0.898 0.258 18 / 73
6 BRADL, Stefan LCR Honda MotoGP 1:39.713 0.976 0.078 33 / 70
7 ESPARGARO, Pol Monster Yamaha Tech 3 1:39.780 1.043 0.067 47 / 68
8 ESPARGARO, Aleix NGM Mobile Forward Racing 1:39.797 1.060 0.017 11 / 41
9 SMITH, Bradley Monster Yamaha Tech 3 1:39.840 1.103 0.043 3 / 58
10 AOYAMA, Hiroshi Drive M7 Aspar 1:39.881 1.144 0.041 31 / 60
11 IANNONE, Andrea Pramac Racing 1:40.077 1.340 0.196 4 / 15
12 REDDING, Scott GO&FUN Honda Gresini 1:40.276 1.539 0.199 63 / 71
13 PIRRO, Michele Ducati Test Team 1:40.717 1.980 0.441 29 / 70
14 ABRAHAM, Karel Cardion AB Motoracing 1:40.723 1.986 0.006 27 / 43
15 BARBERA, Hector Avintia Racing 1:41.231 2.494 0.508 21 / 74
16 LAVERTY, Michael Paul Bird Motorsport 1:41.357 2.620 0.126 29 / 38
17 PARKES, Broc Paul Bird Motorsport 1:41.925 3.188 0.568 18 / 55
18 CORSI, Simone NGM Mobile Forward Racing 1:42.333 3.596 0.408 14 / 45
19 DI MEGLIO, Mike Avintia Racing 1:42.912 4.175 0.579 61 / 65

Leuk voor Pol dat hij een keer sneller is dan zijn broer :+
 
Zonnet de race nog een keer gekeken. Ongelofelijk hoe Lorenzo opgeeft de laatste rondes. Ongeveer 8 sec ingeleverd....Belachelijk!! Je bent je team gewoon verplicht om te blijven pushen. Rossi of Dani hadden makkelijk een fout kunnen maken oid. Dan heb je nog kans op een podium.
 
Laatst bewerkt:
Zonnet de race nog een keer gekeken. Ongelofelijk hoe Lorenzo opgeeft de laatste rondes. Ongeveer 8 sec ingeleverd....Belachelijk!! Je bent je team gewoon verplicht om te blijven pushen. Rossi of Dani hadden makkelijk een fout kunnen maken oid. Dan heb je nog kans op een podium.

Zijn voorband was helemaal naar de kloten.....en hij wou geen risico's meer nemen , en achter hem was een mega gat dus dat kon geen kwaad .
 
Laatst bewerkt:
Ok, apart. Ik las dat Hayden de extra soft banden tijdens de race gebruikt had! Aardig verdienstelijk ook. :Y
Hayden boosted by 'best race' of season
Ik begrijp steeds minder en minder van die banden, nouja, als de coureurs het maar snappen... :?
Dat dacht ik ook...
Rossi juist blij met de harde voorband.
Hayden een top resultaat naar verhouding met extra soft. _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan