Gran Premio Generali de la Comunitat Valenciana 2015

Wie wordt er Moto3 kampioen?

  • Alex Marquez

    Stemmen: 17 54,8%
  • Jack Miller

    Stemmen: 14 45,2%

  • Totaal aantal stemmers
    31

Punicajack

MF veteraan
29 feb 2004
2.370
1
Driebergen-Rijsenburg
Jorge vs Vale, wie pakt de 2e plek? Vorig jaar won Lorenzo de race en het is niet Rossi zijn favoriete circuit, maar Lorenzo moet flink wat punten inlopen. Maar daar kunnen we in een ander topic over praten. ;)

46rossi,93marquez,99lorenzo__gp_5908_slideshow_169.jpg


Moto3 wordt de spannenste race, gaat Miller nog voor sensatie zorgen door de laatste 11 punten op Alex Marquez in te lopen en daarmee de titel te pakken? Wat gaat hij daar allemaal voor doen, in Sepang liet hij al zien, enorm vastberaden te zijn.
PA1616598.0008.jpg


Nieuws
Randy de Puniet gaat met de Suzuki via een wildcard optreden in Valencia, hoe competatief zal de suzuki zijn?
PA1496061.jpg


Hiroshi Aoyama wordt volgend jaar HRC testrijder en krijgt de mogelijkheid om de nieuwe RC213V-RS, met pneumatische kleppen, te rijden in Valencia

Tijdschema
Vrijdag 7 November 2014

Moto3 FP1 09:00 - 09:40
MotoGP FP1 09:55 - 10:40
Moto2 FP1 10:55 - 11:40
Moto3 FP2 13:10 - 13:50
MotoGP FP2 14:05 - 14:50
Moto2 FP2 15:05 - 15:50

Zaterdag 8 November 2014

Moto3 FP3 09:00 - 09:40
MotoGP FP3 09:55 - 10:40
Moto2 FP3 10:55 - 11:40
Moto3 QP 12:35 - 13:15
MotoGP FP4 13:30 - 14:00
MotoGP Q1 14:10 - 14:25
MotoGP Q2 14:35 - 14:50
Moto2 QP 15:05 - 15:50

Zondag 9 November 2014

Moto3 WUP 08:40 - 09:00
Moto2 WUP 09:10 - 09:30
MotoGP WUP 09:40 - 10:00
Moto3 RAC 11:00
Moto2 RAC 12:20
MotoGP RAC 14:00

Resultaten
458687230-repsol-hondas-spanish-rider-marc-marquez-gettyimages.jpg

MotoGP race results

__gp_9846-2_original.jpg

Moto2 race results

08miller,12marquez,32vinales_18valencia14_04_ivinales-1_original.jpg

Moto3 race results
MotoGP™ Valencia 2014 – best action

MotoGP™ Valencia 2014 – Best overtakes

MotoGP™ Valencia 2014 – Biggest crashes

MotoGP™ Valencia 2014 – Paddock girls

Vorig jaar
2013-valencia-motogp-tire-debrief.jpg

MotoGP™ Rewind: Valencia

MotoGP™ Valencia 2013 -- best action

MotoGP™ Valencia 2013 -- Best slow motion

MotoGP™ Valencia 2013 -- Biggest crashes

A Sideways Glance at Valencia

After the Flag: Episode 13 -- Valencia
 
Laatst bewerkt:
Mooie openingspost weer, blijf die topics maar maken! Dat doe je mooi! :)

Het laatste Grand Prix weekend van het jaar, en eindelijk zijn de mannen terug op Europese bodem. Ik ga er dit weekend eens goed voor zitten, hoop alle sessies te kunnen volgen. Maria Herrera doet ook weer mee middels een wildcard, zo jammer dat zij geen zitje heeft weten bemachtigen voor volgend seizoen. Hopelijk rijdt ze in de punten!

Ook de Suzuki kijk ik heel erg naar uit, wordt gaaf om te volgen!

Oh, en Alex Marquez pakt de titel als hij er niet door Miller of een andere KTM coureur af wordt gereden.
 
Laatst bewerkt:
Ik leg m'n sok alvast klaar want kan deze race ook niet kijken. En je weet wat er dan gebeurt.
 
1) Lorenzo
2) Marquez
3) Pedrosa
4) Rossi
5) Aoyama :+
 
Benieuwd naar de nieuwe Suzuki! Leuk dat ze de eerste "echte" test nu al doen tijdens de laatste wedstrijd en niet in pre season testing. Gedurfd, vind ik.

Hoop dat Jackass de moto3 titel pakt in stijl, met flink wat strijd op het randje. (Dat ze beide maar mogen blijven zitten)

Hoop op Vinales in de moto2.

Hoop op Jorge in de GP, alleen ergens gun ik het Vale.
 
Ik ben benieuwd hoe Estrella, Honda en Alex de Moto3 race gaan aanpakken. In theorie zou Marquez maar net achter Miller hoeven te blijven zitten, dan is de titel van hem!
 
Ben benieuwd naar de soes.
:^ ..wie niet eigenlijk? *D
En Jorge pakt 'm natuurlijk O-)
:N ..hij moet 12 punten goedmaken op Rossi, zo groot is het verschil in een race niet geweest dit seizoen.

De strijd tussen A. Marquez en J. Miller zal wel het hoogtepunt van deze racedag worden en 11 punten goedmaken in de moto3 zie ik wel gebeuren! ;)

M. Viñales zie ik de moto2 wel winnen, maar of 'ie daarmee de 2de plek in de eindstand zal weten te behalen :?
 
Laatst bewerkt:
Mat Oxley (@matoxley) plaatste deze tweet net:

"Riders got a big talking to from the headmaster yesterday. Rumours that they'll introduce a naughty step for Moto3 riders who dawdle in QP "

Goede zaak! Beetje treuzelen en wachten op een sleepje wordt dan eindelijk bestraft (waarschijnlijk).
 
Ik ben benieuwd hoe Estrella, Honda en Alex de Moto3 race gaan aanpakken. In theorie zou Marquez maar net achter Miller hoeven te blijven zitten, dan is de titel van hem!

Is in het geval van rijden tegen Miller ook de slimste optie denk ik. Dan kan hij er alleen nog maar af gereden worden door de husky's :+

Maar ben bang dat de bloedgroep M-positief er voor zorgt dat hij de race wil winnen. Hoop voor Alex dat wanneer hij kampioen wordt dat ook doet door te winnen.

Ik kan nog steeds niet kiezen wie ik dit jaar liever als kampioen zie. Zou het wel gaaf vinden als Miller op een eerlijke manier kampioen kan worden. (en dan vond ik zijn optreden in Sepang eerlijk genoeg, wel tegen het randje. Maar die discussie is al geweest)
 
Ik ben ook echt benieuwd hoe Suzuki het gaat doen. Wat Moto3 betreft hoop ik dat Miller het kampioenschap wint want nog een jaar een Spanjaard in elke klasse kampioen kan ik niet aan. :+
 
Iwema netjes!
Hij stond zelfs heel even derde aan het begin van de training. Hij heeft hier laatst nog getest met de Mahindra, dus dit circuit zou hem bekend moeten zijn met de motor. Hopelijk houdt hij het inderdaad vol en pakt nog een paar punten dit weekend.
 
Die hebben nog wel wat werk voor de boeg van de winter zo te zien, komen nu 20 km/h te kort... alleen de Avintia Kawasaki is langzamer in de lijst :X
ik zag het ja :o

Hier de resultaten
MotoGP Valencia - Free Practice (1) Results

Marquez toch met zijn laatste ronde over Lorenzo heen. Aleix snel, en ik het ook het gevoel dat hij hier ook echt goed kan presteren met zijn pakket. Zijn topsnelheid zit ook niet ver bij de snelste vandaan. Aoyama nog niet snel (p20), maar wel snel (324 km/u) :+
 
Laatst bewerkt:
Pedrosa pakt hier zijn tweede overwinning van dit seizoen. Hij is erg succesvol op dit circuit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan