Gran Premio Generali de la Comunitat Valenciana 2015

Wie wordt er Moto3 kampioen?

  • Alex Marquez

    Stemmen: 17 54,8%
  • Jack Miller

    Stemmen: 14 45,2%

  • Totaal aantal stemmers
    31
Marquez is ontegenzeggelijk enorm getalenteerd maar heeft verre van een 'mooie' rijstijl: weliswaar spectaculair maar ontzettend lomp en agressief.

Ik heb sterk het vermoeden dat hij daarmee wegkomt vanwege de Honda waardoor lompheid en pure agressie als het ware 'beloond' worden maar ik vraag me af of hij net zo dominant zou zijn geweest op de Yamaha of de Duc...ik denk dat het, ondanks het talent, meer in de combinatie zit dan echt in de persoon zelf.
Kan wel zijn, maar dit spelletje gaat toch om de match tussen coureur en machine en Honda/Marquez was dit jaar weer de beste combinatie. Denk overigens dat hij het op een Duc ook goed zou doen, of hij zich aan kan passen aan een Yamaha zullen we nooit weten.
 
Kan wel zijn, maar dit spelletje gaat toch om de match tussen coureur en machine en Honda/Marquez was dit jaar weer de beste combinatie. Denk overigens dat hij het op een Duc ook goed zou doen, of hij zich aan kan passen aan een Yamaha zullen we nooit weten.

Nooit?
Wie weet... ik zie hem wel overstappen. Met Valentino als groot voorbeeld wil hij vast wel wat proberen na een tijdje. Misschien Yamaha, maar misschien ook wel Suzuki of Aprilia. Wie weet.
 
Nooit?
Wie weet... ik zie hem wel overstappen. Met Valentino als groot voorbeeld wil hij vast wel wat proberen na een tijdje. Misschien Yamaha, maar misschien ook wel Suzuki of Aprilia. Wie weet.
Juist met Valentino als voorbeeld moet hij dat soort onzin niet doen!
Wij zullen nooit de combi Vale/Duc vergeten helaas!

Gewoon lekker honda of yammie zoals het hoort... Of suzuki moet wel heeeeeeeeel erg haar best gaan doen de komende seizoenen en vóór honda/Yammie eindigen
 
Juist met Valentino als voorbeeld moet hij dat soort onzin niet doen!
Wij zullen nooit de combi Vale/Duc vergeten helaas!

Gewoon lekker honda of yammie zoals het hoort... Of suzuki moet wel heeeeeeeeel erg haar best gaan doen de komende seizoenen en vóór honda/Yammie eindigen

Jammer dat door de stap naar ducati mensen de stap van honda naar yamaha vergeten zijn... een kansloze machine volgens de kenners en hij won wel mooi de eerste race

wie weet wordt na dit seizoen (ja we zitten in 2015) de suzuki of aprilia wel hetzelfde bekeken als de yamaha destijds
 
Laatst bewerkt:
Marquez is ontegenzeggelijk enorm getalenteerd maar heeft verre van een 'mooie' rijstijl: weliswaar spectaculair maar ontzettend lomp en agressief.

Ik heb sterk het vermoeden dat hij daarmee wegkomt vanwege de Honda waardoor lompheid en pure agressie als het ware 'beloond' worden maar ik vraag me af of hij net zo dominant zou zijn geweest op de Yamaha of de Duc...ik denk dat het, ondanks het talent, meer in de combinatie zit dan echt in de persoon zelf.
In het Spaans kampioenschap verloor hij nog gewoon van Espargaro.

Maar Pedrosa zat de ' Honda wereldkampioenen' in de voorgaande jaren toch op de hielen.
En Marquez was dit jaar toch wel een klasse apart. :}
 
Jammer dat door de stap naar ducati mensen de stap van honda naar yamaha vergeten zijn... een kansloze machine volgens de kenners en hij won wel mooi de eerste race

wie weet wordt na dit seizoen (ja we zitten in 2015) de suzuki of aprilia wel hetzelfde bekeken als de yamaha destijds
:^

Aleix ging vandaag sneller rond als gister, zegt nog weinig maar ik schat Aleix iig hoger in dan De Puniet
 
:^

Aleix ging vandaag sneller rond als gister, zegt nog weinig maar ik schat Aleix iig hoger in dan De Puniet
Niet vergeten dat de temperaturen vandaag hoger lagen dan in het hele afgelopen weekend, dat scheelt ook. Maar het is goed om 'die blauwen' redelijk vooraan mee te zien doen. In ieder geval beter dan het faalweekend waar de Puniet op terug mag kijken: twee van de drie motorblokken opblazen en tijdens de race met versnellingsbakproblemen moeten opgeven... Zonde.

Maar het is zoals Spencer terecht opmerkte: je kunt testen wat je wil, maar tijdens race weekenden duiken altijd weer problemen op die zich tijdens tests gewoon niet voordoen. Om wat voor reden dan ook, maar die problemen komen toch.

Met Espargaro en Vinales heeft Suzuki echter wel een rijders duo om rekening mee te houden.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat door de stap naar ducati mensen de stap van honda naar yamaha vergeten zijn... een kansloze machine volgens de kenners en hij won wel mooi de eerste race

wie weet wordt na dit seizoen (ja we zitten in 2015) de suzuki of aprilia wel hetzelfde bekeken als de yamaha destijds

Precies! :)

Was ook een dikke vinger naar Biaggi, want die vond dat Valentino alleen maar van hem won omdat de Honda beter was dan de Yamaha. Toen waren de rollen omgedraaid en verloor Biaggi nog steeds. _O-
 
Jammer dat door de stap naar ducati mensen de stap van honda naar yamaha vergeten zijn... een kansloze machine volgens de kenners en hij won wel mooi de eerste race

wie weet wordt na dit seizoen (ja we zitten in 2015) de suzuki of aprilia wel hetzelfde bekeken als de yamaha destijds
Je hebt een punt... Blijft een gok... Maar toch!!!!

Ach.... even 2015 afwachten, kijken hoe Suzuki zich ontwikkelt
 
Jammer dat door de stap naar ducati mensen de stap van honda naar yamaha vergeten zijn... een kansloze machine volgens de kenners en hij won wel mooi de eerste race

wie weet wordt na dit seizoen (ja we zitten in 2015) de suzuki of aprilia wel hetzelfde bekeken als de yamaha destijds
Staat echt in mijn geheugen gegrift. 2002 ben ik min of meer begonnen met kijken en was er na 2003 begon al flink saai te worden en toen hoorde ik van de overstap. Welkom 2004 was zo fantastisch :} en de rest van het seizoen ook. Het was echt, Honda, in your face :W
Honda heeft het over zichzelf afgeroepen toen ze beweerde dat een andere goeie coureur op de Honda ook zou domineren. Daar heeft Honda zich flink mee in de vingers gesneden en ik denk dat ze daar wel van geleerd hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan