Gran Premio Generali De La Comunitat Valenciana

Wie wint de seizoens afsluitende race

  • Valentino Rossi

    Stemmen: 21 40,4%
  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 6 11,5%
  • Casey Stoner

    Stemmen: 15 28,8%
  • Dani Pedrosa

    Stemmen: 8 15,4%
  • Anders namelijk:

    Stemmen: 2 3,8%

  • Totaal aantal stemmers
    52
Sports, verbeter even als ik het misheb, maar:

Als je van motor wisselt, moet dat met andere banden zijn. Ik weet niet zeker, maar volgens mij mogen ze niet eens van slicks naar slicks wisselen, maar móet het van slicks naar wets zijn of andersom. Dus zelfs al was Stoner in de pitstraat gevallen en met beide benen bovenop een startklare reservefiets geland, dan was dat op een fiets geweest met heel andere banden. Wat je dan hooguit krijgt, is een herhaling van Donington, maar dan erger: paar rondjes, en weg zijn je banden.

Het had voor Stoner dus geen énkele zin gehad om moeite te doen. Je motor slopen, al is het in de warm-up, betekent einde oefening bij normale weersomstandigheden.
Tijdens een race mag je niet van motor wisselen... Voor Stoner was de race nog niet begonnen, dus het had gemogen ;)

Als een race als wet-race wordt gestart mag er wel volop gewisseld worden :)
 
Prachtig om te zien hoe Edwards na de race Ben Spies bedankt.
Spies haalde Dovi in en kaapte zo 1 punt weg.
Die had Edwards precies nodig om 5de te worden in het kampioenschap.
 
Is alleen bij een wet-race dacht ik? :?
Ik heb dit jaar geen enkele coureur van motor zien wisselen omdat zijn eerste motor stuk was, niemand komt de pits in omdat een schakelpookje is afgebroken ofzo. Ze komen óf de pits in om te wisselen van banden, óf de pits in vanwege een straf, óf de pits in om te stoppen...
 
Ik heb dit jaar geen enkele coureur van motor zien wisselen omdat zijn eerste motor stuk was, niemand komt de pits in omdat een schakelpookje is afgebroken ofzo. Ze komen óf de pits in om te wisselen van banden, óf de pits in vanwege een straf, óf de pits in om te stoppen...

was lorenzo niet op een andere motor gestapt dan toen ie achteraan moest beginnen :?
 
Sports, verbeter even als ik het misheb, maar:

Als je van motor wisselt, moet dat met andere banden zijn. Ik weet niet zeker, maar volgens mij mogen ze niet eens van slicks naar slicks wisselen, maar móet het van slicks naar wets zijn of andersom. Dus zelfs al was Stoner in de pitstraat gevallen en met beide benen bovenop een startklare reservefiets geland, dan was dat op een fiets geweest met heel andere banden. Wat je dan hooguit krijgt, is een herhaling van Donington, maar dan erger: paar rondjes, en weg zijn je banden.

Het had voor Stoner dus geen énkele zin gehad om moeite te doen. Je motor slopen, al is het in de warm-up, betekent einde oefening bij normale weersomstandigheden.


Er zijn volgens mij 2 scenario's was er niet 1 of 2 jaar geleden ook een rijder die in de warming up lap onderuit ging?
De wissel die jij voorstelt is inderdaad zoals eerder vermeld bij een wet race.
Bij problemen mag je voor de warm up lap begint wisselen van motor, maar moet je vanuit de pitlane starten ( Lorenzo op Sepang ) volgens mij kun je bij een crash in de warm up lap, mits je voor de start van de race weer aanvangt op je reserve machine starten vanuit de pitlane ( zo lang de pitlane geopend is ), maar volgens mij zijn hier niet echt heldere regels over.
Het komt namelijk ook niet zo vaak voor dus lijkt het mij dat je mag starten mits de pitlane open is.
Wat betreft de regenrace is dat de enige uitzondering dat je de race mag beëindigen op een andere machine dan waarmee je begonnen bent.
 
was er niet 1 of 2 jaar geleden ook een rijder die in de warming up lap onderuit ging?
Ik denk ook aan iemand die onderuit ging in de warm-up. Maar ik heb de Superbikes in gedachten... Bayliss?

(Zoekt op Google...)

Corser, Misano, dit jaar. Highsider met z'n BMW tijdens de warm-up lap, kwam volgens mij ook niet meer aan de start van die race! *O*
 
Ik denk ook aan iemand die onderuit ging in de warm-up. Maar ik heb de Superbikes in gedachten... Bayliss?

(Zoekt op Google...)

Corser, Misano, dit jaar. Highsider met z'n BMW tijdens de warm-up lap, kwam volgens mij ook niet meer aan de start van die race! *O*


Nee, was MotoGP volgens mij een Repsol rijder.
 
Nee, was MotoGP volgens mij een Repsol rijder.
Dan weet ik het niet. Ken wel die gare launch-control-fout van Pedrosa waarbij Edwards hem uit kon lachen, maar ik denk niet dat dat tijdens een sighting lap was. (Crashes tijdens de 'sunday morning warmup' komen wel vaker voor...)
 
Wat een bizarre races (hoewel de GP best saai was natuurlijk).
Stoner :X
Rossi *O*
Spies :}

Simoncelli en Aoyama allebei: :}
Ik vind het toch erg sterk dat ze allebei echt voor de overwinning gingen. Voor Simoncelli was dit de enige optie natuurlijk, waardoor hij misschien net iets boven zijn kunnen reed. Maar Aoyama ging er ook echt voor terwijl hij zich ook midpack had kunnen settelen. Respect.
 
Dan weet ik het niet. Ken wel die gare launch-control-fout van Pedrosa waarbij Edwards hem uit kon lachen, maar ik denk niet dat dat tijdens een sighting lap was. (Crashes tijdens de 'sunday morning warmup' komen wel vaker voor...)

was hopkins volgens mij :?
 
Toch heb ik echt alle respect voor Toseland :} Hij wordt o.a. hier flink aangepakt ;(
Natuurlijk is dit niet zijn jaar, maar in zijn debuutjaar in de Motogp ( 2008 ) werd hij de eerste 2 races 6e en de derde 7e :} Dat lijken een hoop mensen te zijn vergeten. Spies is uiteraard een talent, maar dit moet hij toch maar even zien te evenaren/verbeteren. Beide gasten zijn toppers wat mij betreft. Je wordt immers niet zomaar 2 x WSB kampioen op verschillende motoren, of in Spies zijn geval WSB kampioen in je debuutjaar. Allebei wereld coureurs dus.

Spies is toch wel een akelig stukje beter dan Toseland en Vermeulen. Zegt ook wel iets over het verschil in niveau tussen Superbikes en GP. De superbiketoppers zijn nooit echt doorgebroken (Haga,Corser, Edwards, Toseland, Bayliss, Vermeulen,toch een hele trits WK titels),terwijl een matige GP coureur (Barros, Checa) direct voor het podium kan gaan in de WSB.
 
Dat is wel kort door de bocht. Het is en blijft Stoner die de machine op dat moment bestuurt en dus onder controle zou moeten hebben, wat natuurlijk wel lastiger wordt wanneer er andere banden onder zitten.
 
Spies is toch wel een akelig stukje beter dan Toseland en Vermeulen. Zegt ook wel iets over het verschil in niveau tussen Superbikes en GP. De superbiketoppers zijn nooit echt doorgebroken (Haga,Corser, Edwards, Toseland, Bayliss, Vermeulen,toch een hele trits WK titels),terwijl een matige GP coureur (Barros, Checa) direct voor het podium kan gaan in de WSB.
Ik geloof dat het meer zegt over de route die die coureurs genomen hebben, dan over het niveau. GP coureurs komen meestal via 125/250cc naar de MotoGP. Ze zijn het gewend om met lichte fietsen knetterhard te racen. Ik denk dat de overstap van 250cc naar MotoGP gewoon een natuurlijke overstap is, terwijl SBK coureurs meer moeite hebben om aan te passen aan het andere materiaal.

Daar komt bij, MotoGP coureurs in de SBK doen het volgens mij niet zo heel veel beter dan de SBK coureurs in de MotoGP. Een enkeling laat zien ontzettend goed te zijn (Biaggi), maar de meeste GP-gone-SBK coureurs pakken hooguit zo nu en dan een podium... Precies hetzelfde als de SBK coureurs die naar de GP zijn gegaan (Vermeulen paar podiums, Edwards paar podiums, Bayliss paar podiums).

Wel ben ik van mening dat de állerbeste coureurs gewoon in de MotoGP zitten. Dat blijft de allerhoogste klasse. Geen Rossi's of Lorenzo's in de Superbikes. -O-
 
Overigens is Vermeulen de enige die dit seizoen elke race in de punten heeft gereden :}
Vorig seizoen deed Rossi dit als enige, in 2007 was het alleen Stoner en in 2006 redde geen één coureur dit.. Toch een hele prestatie dan :P
 
Overigens is Vermeulen de enige die dit seizoen elke race in de punten heeft gereden :}
Vorig seizoen deed Rossi dit als enige, in 2007 was het alleen Stoner en in 2006 redde geen één coureur dit.. Toch een hele prestatie dan :P

Knap hoor....met 17 man op de grid. Iets zegt me dat Rossi en Stoner een wedstrijdje of 3,4 nodig hebben om Vermeulens puntentotaal te evenaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan