Gran Premio Iveco de Aragón

Wie wint zondag?

  • Jorge Lorenzo 99

    Stemmen: 17 34,7%
  • Valentino Rossi 46

    Stemmen: 9 18,4%
  • Andrea Dovizioso 04

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dani Pedrosa 26

    Stemmen: 7 14,3%
  • Cal Crutchlow 35

    Stemmen: 1 2,0%
  • Marc Marquez 93

    Stemmen: 14 28,6%
  • Obtopdrop 69

    Stemmen: 1 2,0%

  • Totaal aantal stemmers
    49
Deze foto's heb ik gemaakt in Jerez na de crash van Pedrosa in de training. Volgens mij staat daar HET kabeltje op. Is het kabeltje überhaupt wel te raken?
 
dan had ie met zn voorband ook zn uitlaat er af gereden volgens mij.
als t al gebeurd is is t niet met zn voorband gebeurt.
 
Dan zou marquez's kneepad of laars ook een sleuf moeten hebben van Dani's remschijf lijkt me...
Lijkt me haast onmogelijk om dat kabeltje van achter los te trekken zonder die schijf te raken..

Hoe weten ze zo zeker dat et door Marquez veroorzaakt is en dat kabeltje niet gesloopt is NA de crash?
(Computerdata die ze niet gaan delen hoogstwaarschijnlijk..)
 
Dan zou marquez's kneepad of laars ook een sleuf moeten hebben van Dani's remschijf lijkt me...
Lijkt me haast onmogelijk om dat kabeltje van achter los te trekken zonder die schijf te raken..

Hoe weten ze zo zeker dat et door Marquez veroorzaakt is en dat kabeltje niet gesloopt is NA de crash?
(Computerdata die ze niet gaan delen hoogstwaarschijnlijk..)

Data lieverd, data.
 
(Computerdata die ze niet gaan delen hoogstwaarschijnlijk..)

Ik vermoed inderdaad dat de informatie van de dataloggers van beide fietsen als enige het antwoord kan geven. Wat ze op een motorfiets allemaal loggen weet ik niet maar g-krachten zal er vast een van zijn. En daarmee registreer je een tikkie van achteren makkelijk.
Daarnaast is het zeer waarschijnlijk dat alle sensorpunten over een canbus lopen en die signalen zijn heel makkelijk te loggen en kunnen exact zeggen op welk moment die TC kabel kapot ging.
Dus ik denk dat via Pedrosa's logger de werkelijke oorzaak te achterhalen is.
Maar goed, onder voorbehoud dat die machines de elektronica aan boord hebben zoals ik het hier stel.
 
MM zei al direct in parc-fermee hoe hij die kabel dan geraakt zou moeten hebben met het contact wat ze gehad hadden...ik geloof er ook helemaal geen fuck van dat het op die manier gebeurt is.
 
Laatst bewerkt:
mm weet iig dat ie dp licht ge toucheert had, of je dan ook weet dat je het bewuste kabeltje stuk trekt........
 
Het was gewoon allemaal doorgestoken kaart.

Dani heeft voor de race met MM afgesproken dat hij een keer tegen Dani aan moest rijden.

Dani heeft namelijk dat kabeltje losgehaald om zo een voordeel te behalen, vroeger was alles beter zonder TC etc. Maar juist op het moment dat Dani volgas kon gaan omdat de "Botsing" had plaats gevonden werd Dani te enthousiast met een highsider tot gevolg.
 
Ga nagenoeg ieder jaar naar Jerez. Vriend van me woont op steenworp afstand van het circuit. De laatste keer waren we op naam van zijn bedrijf uitgenodigd door Repsol/Estrella Galicia, dus dat was met de neus in de boter. Zodoende vele mooie foto's kunnen maken. Vertrek maandag weer die kant op voor de Superbike over twee weken. Hopen dat van der Mark potten kan breken. Retourtje Ryanair (73 euro), gratis verblijf. Is voor mij goedkoper dan met de auto/motor naar Assen met overnachtingen erbij. Dus dan is het niet moeilijk als liefhebber.
 
Terug
Bovenaan Onderaan