Gran Premio Motul de la República Argentina 06 - 08 April

Bo Bendsneyder pakt in Argentinië...

  • P1-5

    Stemmen: 0 0,0%
  • P6-10

    Stemmen: 8 21,1%
  • P11-15

    Stemmen: 20 52,6%
  • P16-P20

    Stemmen: 7 18,4%
  • P20+

    Stemmen: 3 7,9%
  • DNF

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    38

twonha

Yods be silent!
2 apr 2007
8.104
2.541
Nijmegen
Recap Qatar
De openingsrace van het MotoGP-seizoen was werkelijk zinderend. Johann Zarco nam, net als vorig jaar, de leiding terwijl de gebruikelijke topcoureurs achter hem hun stellingen innamen. Andrea Dovizioso was de laatste om aan te pikken bij de kopgroep. Hij was de favoriet voor de overwinning, maar maakte het samen met Marc Marquez (2e) nog bijzonder spannend. Valentino Rossi vergezelde de kampioenskandidaten op het podium.

In de Moto2 diende zich een nieuwe garde aan. Francesco Bagnaia was vorig jaar nog Rookie of the Year, maar een overwinning had hij nog niet op naam weten te zetten. Nu Morbidelli, Luthi, Nakagami en Simeon naar de koningsklasse zijn overgestapt, was de weg vrij voor de jonge gezichten. Bagnaia won in Qatar, terwijl Lorenzo Baldassarri de winst op een tiende na misliep. Alex Marquez werd ondanks remproblemen derde. Voor KTM werd duidelijk dat de concurrentie in de winter hard gewerkt heeft: Oliveira kwam als eerste KTM-rijder over de streep, tien seconden nadat de vlag al gezwaaid had.

De spannendste finish was voor de Moto3, waar Jorge Martin aan 0,023 seconde genoeg had om Aron Canet te verslaan. Saillant detail: het totale verschil tussen de winnaar en de nummers 2 in de Moto3, Moto2 en MotoGP bij elkaar opgeteld bedroeg 0,162 seconde. Als je één keer knippert met je ogen (3 à 4 tienden), mis je alles..!

2018-01-gp-qatar-00508.gallery_full_top_fullscreen.jpg


Preview Argentinië
Wat gaan we zien in Argentinië? Kampioenskandidaten Marquez en Dovizioso zullen hopen op een betere race dan vorig jaar: toen eindigden beide coureurs op de grond. Rossi en Viñales zullen hopen competitief te zijn, net als wéér een stuk of acht andere coureurs. Het is meer dan ooit onvoorspelbaar spannend, en zelfs de kwalificaties zullen weinig inschatting kunnen geven van wat we in de races mogen verwachten. Eén iemand zal misschien nog wel het meest gebrand zijn op een goed resultaat. Na een remprobleem in Qatar (Brembo heeft sorry gezegd), en een crash in de openingsronde in 2017, zal Lorenzo zich willen bewijzen voor Ducati.

Moto2 of Moto3-voorspellingen? Ik begin er niet eens aan!

Poll Bendsneyder
Bo Bendsneyder had een onzichtbare doch solide start in de Moto2. Na twee seizoenen in de Moto3 stapt de enige Nederlandse GP-rijder over naar het Tech3-team met Mistral chassis. Eenmaal bijgekomen van de schrik van het Moto2-geweld kon Bo goed meekomen in Qatar, hij finishte uiteindelijk twee seconden achter zijn ervaren teamgenoot. Die twee seconden zijn wel het verschil tussen p12 en p18, waardoor Bo zijn eerste puntenfinish in de Moto2 uitbleef. De poll is daar dan ook op ingericht: wat zijn onze verwachtingen voor de Grand Prix van Argentinië?

Eurosport, MotoGP.com, een onbetrouwbare stream of een download achteraf: hoe je het ook kijkt, zorg dat je het ziet!

Racesport.nl OP TV: de wekelijkse motorsportprogrammering
17:15-18:15 Moto3 race
18:15-19:45 Moto2 race
19:45-20:55 MotoGP race
 
Laatst bewerkt:
Fun fact van dat knipperen, leuk gedaan! :P

Als ik het goed heb gelezen na de GP van Qatar, dan was dit ook een race waarin de top 15 (dus alle puntenklasseringen) het dichtst op elkaar finishten, in de hele geschiedenis van de MotoGP. 't Kampioenschap zit echt goed in elkaar de laatste paar seizoenen. :Y

De regenkans komt dit weekend niet beneden de 55% zoals het er nu naar uitziet. Ergens dicht ik Bendsneijder dan grotere kansen toe, zelfs al is het nog maar zijn tweede race in de Moto2.
 
Mooie OP! :t

Benieuwd wat het weekend gaat brengen, beetje proberen te volgen vanuit Thialf :P
 
Laatst bewerkt:
Top OP !

Maakt me niet uit wie er wint zolang de spanning maar aanwezig is en er lekker gestreden word in alle klasses
 
Nou het kwam mij dus ook al heel bekend voor maar dan uit een reclame oid ?! Iets dat zo snel gebeurde dat het sneller was dan het knipperen met je oog

Volgens mij over de geweldige Audi Drive tronic automaat die zo geweldig snel schakelt en natuurlijk heel goed is voor het vebruik en heerlijk comfortabel rijd.. ( ze kunnen mij volgende keer beter vragen :P )
 
Fun fact van dat knipperen, leuk gedaan! :P

Als ik het goed heb gelezen na de GP van Qatar, dan was dit ook een race waarin de top 15 (dus alle puntenklasseringen) het dichtst op elkaar finishten, in de hele geschiedenis van de MotoGP. 't Kampioenschap zit echt goed in elkaar de laatste paar seizoenen. :Y

De regenkans komt dit weekend niet beneden de 55% zoals het er nu naar uitziet. Ergens dicht ik Bendsneijder dan grotere kansen toe, zelfs al is het nog maar zijn tweede race in de Moto2.

Blijf het altijd gek vinden dat Bo meer kans krijgt in de regen. In de jeugd waren dit de races waar ze kans maakten tegen Bo. In de eerste regenrace in de redbullrookies op Assen leek het echter gedaan met zijn angst voor een natte baan, van p1 naar p14 en toen terug naar p4 met een paar tienden van podium.

Bo haalt deze race zijn eerste punt
 
20:00 is bij onze kleine van 5 maanden juist net de tijd om lekker te drammen tor aan de fles van 20:30. Ben bang dat ik weinig meekrijg van de race op dat tijdstip :/

Ik zou zeggen, kind in de kast, deur op slot en volume harder O-)
(nu ben ik dan ook weer geen kinder vriend :+ )
Heb zelf vrouwlief dusdanig afgericht dat ze heel zachtjes mag ademen :P
 
Hahaha nou ze is bijna 9 en kijkt al heel haar leven alle GP's mee, maar moet bekennen dat ik het zelf ook niet altijd vind kunnen dat iedereen z'n muil moet houden als papa 3gp's achter elkaar zit te kijken. Dus dan kies ik er liever zelf voor gewoon wat leuks te gaan doen en 's avonds kijk ik dan op m'n gemak alle gp's terug. Ik kijk dan altijd de GP, dan de Moto3 en tijdens de Moto2 val ik tegenwoordig wel eens een beetje weg haha.
 
Hahaha nou ze is bijna 9 en kijkt al heel haar leven alle GP's mee, maar moet bekennen dat ik het zelf ook niet altijd vind kunnen dat iedereen z'n muil moet houden als papa 3gp's achter elkaar zit te kijken. Dus dan kies ik er liever zelf voor gewoon wat leuks te gaan doen en 's avonds kijk ik dan op m'n gemak alle gp's terug. Ik kijk dan altijd de GP, dan de Moto3 en tijdens de Moto2 val ik tegenwoordig wel eens een beetje weg haha.
Same: MotoGP kijk ik live, de andere twee races naargelang de dag loopt.
 
Valt mij nu op dat de Moto2 haar vrije trainingen voor de MotoGP rijdt, dat was in Qatar ook al het geval maar toen dacht ik dat dat omwille van Qatar speciaal zo was. Is dit nu het hele seizoen zo?
 
Was er ook niet iets met de rubber compounds van Dunlop en Michelin die elkaar niet lagen? Waardoor het logischer zou zijn om de MotoGP eerder te doen?

Staat me vaag iets van bij.
 
Sodeju, MM in de pitstraat, die lag bijna zeg :D

Maar over die banden... Kan zomaar lang geleden zijn dat ze dat zeiden bij BT Sport.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan