Gran Premio Motul de la República Argentina 06 - 08 April

Bo Bendsneyder pakt in Argentinië...

  • P1-5

    Stemmen: 0 0,0%
  • P6-10

    Stemmen: 8 21,1%
  • P11-15

    Stemmen: 20 52,6%
  • P16-P20

    Stemmen: 7 18,4%
  • P20+

    Stemmen: 3 7,9%
  • DNF

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    38
Race direction ook.

Ik vind dat als hij niet een goede straf krijgt (boven op wat die al gekregen heeft) dat zij wederom steken laten vallen.

Zulk gedrag mag je best bestraffen met een statement. Ik rij zelf ook op het circuit en als ik er zo afgebeukt wordt door een aap zijn de rapen best gaar in de paddock. Zeker na het gehele weekendbeeld van deze rijder gezien te hebben waarbij hij meer dan 1 collega tot last is geweest.
Foutje ken gebeuren (ik rij ook niet foutloos), maar dat is dit allang niet meer.

Is ook niet zo dat die zondag slecht geslapen had en zich daarom zo gedroeg. Zo rijdt hij (youtube staat vol met incidenten) en ik vraag mij af of hij daadwerkelijk eerst iemand zijn been er af moet crashen voordat hij eens goed op zijn plek gezet wordt door de organisatie.

Je mag de snelste zijn en sensationeel die Honda besturen, maar dat kan geen vrijbrief zijn voor gevaarlijk rijgedrag en gevaarlijk rijgedrag is een terugkerend probleem van hem.

Ik ben verbaast dat er nog niets over gezegd is verder. Aan de andere kant zou het mij niet verbazen dat de organisatie wederom steken zal laten vallen.
 
Laatst bewerkt:
Er is juist wel al vanalles gezegd:

Carmelo Ezpeleta heeft een persco gedaan, race direction heeft haar penalties uitgedeeld, en er is gezegd dat men het hoofdstuk Argentinië bespreekt in de riders safety commission in Austin.
 
Race direction ook.

Ik vind dat als hij niet een goede straf krijgt (boven op wat die al gekregen heeft) dat zij wederom steken laten vallen.

Zulk gedrag mag je best bestraffen met een statement. Ik rij zelf ook op het circuit en als ik er zo afgebeukt wordt door een aap zijn de rapen best gaar in de paddock. Zeker na het gehele weekendbeeld van deze rijder gezien te hebben waarbij hij meer dan 1 collega tot last is geweest.
Foutje ken gebeuren (ik rij ook niet foutloos), maar dat is dit allang niet meer.

Is ook niet zo dat die zondag slecht geslapen had en zich daarom zo gedroeg. Zo rijdt hij (youtube staat vol met incidenten) en ik vraag mij af of hij daadwerkelijk eerst iemand zijn been er af moet crashen voordat hij eens goed op zijn plek gezet wordt door de organisatie.

Je mag de snelste zijn en sensationeel die Honda besturen, maar dat kan geen vrijbrief zijn voor gevaarlijk rijgedrag en gevaarlijk rijgedrag is een terugkerend probleem van hem.

Ik ben verbaast dat er nog niets over gezegd is verder. Aan de andere kant zou het mij niet verbazen dat de organisatie wederom steken zal laten vallen.


Wie niet ;)
Dat is toch totaal niet te vergelijken :N ,ben eens reeel :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie race voor het podium :t

En Marquez moet zich een bril aan laten meten :+
Ken je deze reclame niet dan. :?

full
 
Dat hoop ik ook.
Het eerste wat ik dacht: "Here we go again"
Wat mij het meest verbaasd dat Dorna/MotoGP niet ingrijpt.
Escalatie levert niets meer op als voetbal-hooligan achtige taferelen waar niemand op zit te wachten. (Ik weet ook wel dat dit meer kijkers/geld opleverd)
Escalatie levert heel veel op. Publiciteit. Media vol met oorlogsverhalen en analyses van uitgerangeerde oud-rijders.

Wat wil je als Dorna zijnde? Aandacht. Publiciteit. Reclame. Meer mensen die een abonnementje nemen omdat ze willen zien wie er het raceweekend zonder breuken doorkomt.

Lichtelijk idioot? Zeker. Maar zo zit de mens in elkaar. Die wil actie en sensatie. Game of Thrones is niet zo populair omdat ze nooit bloed of bizarre shit laten zien he.
 
Er is juist wel al vanalles gezegd:

Carmelo Ezpeleta heeft een persco gedaan, race direction heeft haar penalties uitgedeeld, en er is gezegd dat men het hoofdstuk Argentinië bespreekt in de riders safety commission in Austin.
Er is veel gezegd maar er is ook heel weinig gezegd.

Ik heb met verbazing zitten kijken dat Marquez maar door bleef gaan met mensen van de baan duwen (Aleix en Rossi waren niet de enige he) zonder een zwarte vlag te krijgen. Heel vreemd.
 
Er is veel gezegd maar er is ook heel weinig gezegd.

Ik heb met verbazing zitten kijken dat Marquez maar door bleef gaan met mensen van de baan duwen (Aleix en Rossi waren niet de enige he) zonder een zwarte vlag te krijgen. Heel vreemd.

:^
 
Er is juist wel al vanalles gezegd:

Carmelo Ezpeleta heeft een persco gedaan, race direction heeft haar penalties uitgedeeld, en er is gezegd dat men het hoofdstuk Argentinië bespreekt in de riders safety commission in Austin.

Dat heb ik gelezen en dat vind ik maar slap. Dan ben je al in Austin.

Ik vind dan wel weer dat een Marquez vóór de aanvang van een volgende race het volgende race weekend moet weten waar hij aan toe is.

Zoals aangegeven, wat een slechte zooi die race direction. Lijkt wel een amateur club.
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn de verwachtingen ? Gaan ze MM achteraan laten starten in Austin ? zie ik hem alsnog top 5 rijden en weer veel mensen beuken..

Er is nu verkeerd gestraft , laat hem dan nu duidelijk worden dat hij de volgende keer zo gigantisch hard aan de beurt is.
 
Dat heb ik gelezen en dat vind ik maar slap. Dan ben je al in Austin.

Ik vind dan wel weer dat een Marquez vóór de aanvang van een volgende race het volgende race weekend moet weten waar hij aan toe is.

Zoals aangegeven, wat een slechte zooi die race direction. Lijkt wel een amateur club.

Ze hebben hem toch al straf gegeven? Voor Espargaro een drop position, voor Rossi een 30s tijdstraf. Strafpuntensysteem is afgeschaft, dus waarom dan nog eens een straf op een straf gaan geven? Omdat toevallig de best verkopende merchandiser in het gras lag?
 
Ze hebben hem toch al straf gegeven? Voor Espargaro een drop position, voor Rossi een 30s tijdstraf. Strafpuntensysteem is afgeschaft, dus waarom dan nog eens een straf op een straf gaan geven? Omdat toevallig de best verkopende merchandiser in het gras lag?

Nee, het gaat niet enkel om Rossi. Vervang het poppetje Rossi door Morbidelli of Miller of maakt helemaal niets uit.

Vooral omdat hij wederom gevaarlijk gedrag heeft vertoond.
Let daarbij op het woord, wederom.

Los van dit hele weekend (want niet alleen zondag ging hij over de schreef, ook tijdens de trainingen) is dit geen incident. Sinds ik Marquez zie ik rijden in de Moto2 rijdt hij als een dolle stier. De baan is van Marquez en de rest mag daar óók gebruik van maken.

Waarom zou hij zich ook anders gaan gedragen als de straffen niet in verhouding staan?

Dat is niet aan hem, maar aan de organisatie vind ik.


Zoals NR34 het in het Rossi topic verwoord.
Wanneer een scheidsrechter te veel toe laat gaat het mis.

Wanneer jij 6 keer over de schreef bent gegaan en je staat daar bij de OVJ dan kijkt hij niet alleen naar die laatste keer waarvoor je bent gepakt. Logisch niet?

Als je 5 keer daarvoor ook al over de schreef bent gegaan dan heb je schijnbaar een pittigere straf nodig, want anders zat je daar niet voor de 6e keer.

Zo'n gedachte houd ik er aan over.
Aanpakken die gast zodat hij eens normaal doet. En ik denk eerlijk gezegd dat als hij dat doet, normaal rijden, dat hij gewoon nog steeds de snelste en de beste is. Dat crashen van 25 motoren in een seizoen en het rijden op de randje is zo overbodig gezien zijn talent.

Het is een beetje alsof Rea vanaf de volgende WSBK race ook als een debiel gaat rijden terwijl hij al by far de beste is.
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn de verwachtingen ? Gaan ze MM achteraan laten starten in Austin ? zie ik hem alsnog top 5 rijden en weer veel mensen beuken..

Er is nu verkeerd gestraft , laat hem dan nu duidelijk worden dat hij de volgende keer zo gigantisch hard aan de beurt is.
Dat lijkt me inderdaad niet zo'n goede straf, Marquez achteraan laten starten. De kat op het spek binden noemt men dat dacht ik. :+
 
Dat bedoel ik dus Tarwetijger ;)

Straf is nu mild uitgepakt, geloof niet dat er nog een staartje aan komt en waarschijnlijk wint MM in Austin gewoon de wedstrijd.

Voor een volgende keer zie ik dit soort dingen graag wat zwaarder gestraft, vooral al de herhaling op blijft treden.
 
Nee, het gaat niet enkel om Rossi. Vervang het poppetje Rossi door Morbidelli of Miller of maakt helemaal niets uit.

Vooral omdat hij wederom gevaarlijk gedrag heeft vertoond.
Let daarbij op het woord, wederom.

Los van dit hele weekend (want niet alleen zondag ging hij over de schreef, ook tijdens de trainingen) is dit geen incident. Sinds ik Marquez zie ik rijden in de Moto2 rijdt hij als een dolle stier. De baan is van Marquez en de rest mag daar óók gebruik van maken.

Waarom zou hij zich ook anders gaan gedragen als de straffen niet in verhouding staan?

Dat is niet aan hem, maar aan de organisatie vind ik.


Zoals NR34 het in het Rossi topic verwoord.
Wanneer een scheidsrechter te veel toe laat gaat het mis.

Wanneer jij 6 keer over de schreef bent gegaan en je staat daar bij de OVJ dan kijkt hij niet alleen naar die laatste keer waarvoor je bent gepakt. Logisch niet?

Als je 5 keer daarvoor ook al over de schreef bent gegaan dan heb je schijnbaar een pittigere straf nodig, want anders zat je daar niet voor de 6e keer.

Zo'n gedachte houd ik er aan over.
Aanpakken die gast zodat hij eens normaal doet. En ik denk eerlijk gezegd dat als hij dat doet, normaal rijden, dat hij gewoon nog steeds de snelste en de beste is. Dat crashen van 25 motoren in een seizoen en het rijden op de randje is zo overbodig gezien zijn talent.

Het is een beetje alsof Rea vanaf de volgende WSBK race ook als een debiel gaat rijden terwijl hij al by far de beste is.

Misschien even een verzoekje indienen of ze met z'n allen netjes 2s afstand kunnen houden? Ik vind het gruwelijk gaaf hoe Marc rijdt, brengt er een beetje spanning in. Ik heb niet de luxe om alle trainingen te kijken, maar de problemen in de voorlaatste bocht waren ook voornamelijk omdat die bocht grotendeels nog nat was, de ideale lijn is om een gat open te houden, dus dan is er een mooie inhaalmogelijkheid naar mijn mening.

Eigenlijk hadden ze die eerste ride-trough niet moeten geven, dan was er niks aan de hand geweest :+
 
Ik vind het wel vreemd dat Marquez geen DSQ heeft gekregen na zoveel incidenten.
Gaaf om te zien hoe hard hij gaat en hoe gedreven hij is. Maar als een steward je van de baan stuurt dan moet je ook respect hebben voor je tegenstanders en opzouten van het startgrid. En dan daarna in frustratie ook nog eens wat mensen (bijna) van de baan kegelen... Net té ver over het randje.

full
 
Laatst bewerkt:
Misschien even een verzoekje indienen of ze met z'n allen netjes 2s afstand kunnen houden? Ik vind het gruwelijk gaaf hoe Marc rijdt, brengt er een beetje spanning in. Ik heb niet de luxe om alle trainingen te kijken, maar de problemen in de voorlaatste bocht waren ook voornamelijk omdat die bocht grotendeels nog nat was, de ideale lijn is om een gat open te houden, dus dan is er een mooie inhaalmogelijkheid naar mijn mening.

Eigenlijk hadden ze die eerste ride-trough niet moeten geven, dan was er niks aan de hand geweest :+
Met zulke wijsheid zijn wij wel gauw uitgepraat.
 
Misschien even een verzoekje indienen of ze met z'n allen netjes 2s afstand kunnen houden? Ik vind het gruwelijk gaaf hoe Marc rijdt, brengt er een beetje spanning in. Ik heb niet de luxe om alle trainingen te kijken, maar de problemen in de voorlaatste bocht waren ook voornamelijk omdat die bocht grotendeels nog nat was, de ideale lijn is om een gat open te houden, dus dan is er een mooie inhaalmogelijkheid naar mijn mening.

Eigenlijk hadden ze die eerste ride-trough niet moeten geven, dan was er niks aan de hand geweest :+

De grens tussen gevaarlijk en spectaculair is heel erg vaag, ik wil ook niet dat we de actie die Marquez brengt moeten missen, wat je zegt over die ride-through is zo gek nog niet... zo'n snelle rijder terug laten zakken tot achter de langzamere rijders is gewoon vragen om problemen op een baan waar moeilijk in te halen is, misschien beter alleen tijdstraffen toepassen? Maar in principe moet Marquez maar zorgen dat hij op een veilige manier inhaald of anders erachter blijven.

Baal ervan dat Marquez nog in de uitslag staat, de concurrentie van Rossi is nu in principe beloont met een extra punt dankzij de straf die Marquez is opgelegd terwijl hij zelf nog achter Marquez moet staa nin de statistieken... maakt voor kampioenschap niets uit, maar voelt onrechtvaardig, het is niet anders. Op naar volgende race
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig neemt JordiK de moeite om het op een nette manier te verwoorden. :)
 
Inderdaad, dat is niet te vergelijken.

Veiligheid is immers overal anders. :?

Sorry hoor,het gepruts dat jij en ik op een circuit doen,is totaal niet te vergelijken met de topsport wat deze gasten aan de dag leggen.Dit zijn PROF'S !!
Die rijden op het scherpst van de snede op letterlijk centimeters van elkaar,een beetje trekken en duwen hoort daar bij.
Jij en ik zouden onze broek al na een halve ronde vol hebben gescheten :+ ,vrije/subjectieve visie op "veiligheid"
Tel daar de enorme belangen bij op en je krijgt gevechten op het scherps van de snede en de situatie van zondag was een cocktail van vreemde omstandigheden en,mede daardoor, een te losgeslagen Marquez :')

"Jij rijdt ook niet foutloos" , in de ogen van deze gasten sta je gewoon "stil" :+

Kortom heel je vergelijk gaat mank :')
 
Laatst bewerkt:
Ben ik het niet mee eens.

Het feit dat het pro's zijn en de belangen een beetje hoger dan bij de gemiddelde circuitdag, geeft nog geen vrijbrief om er als een ongeleid projectiel, andere coureurs af te kegelen.

Ja, bij de pro's hoort een beetje trekken en duwen, maar dat is wat anders dan "motorbowlen".


Bij elke topsport wordt op het scherpst van de snede gevochten, maar ook daar wordt bv een doodschop zwaar bestraft. Ook al was het per ongeluk.
En terecht.


Op elk nivo moet je respect hebben voor andermans ledematen en gezondheid.
Zeker bij gevaarlijke sporten, zoals motorische sporten.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik het niet mee eens.

Het feit dat het pro's zijn en de belangen een beetje hoger dan bij de gemiddelde circuitdag, geeft nog geen vrijbrief om er als een ongeleid projectiel, andere coureurs af te kegelen.

Ja, bij de pro's hoort een beetje trekken en duwen, maar dat is wat anders dan "motorbowlen".


Bij elke topsport wordt op het scherpst van de snede gevochten, maar ook daar wordt bv een doodschop zwaar bestraft. Ook al was het per ongeluk.
En terecht.


Op elk nivo moet je respect hebben voor andermans ledematen en gezondheid.
Zeker bij gevaarlijke sporten, zoals motorische sporten.

Schrijf ik dat dan? :)

Ik schrijf dan ook "te losgeslagen Marquez"
Lijkt me duidelijk genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan