Gran Premio Red Bull de España - Circuito de Jerez

Wie wint de Moto GP race

  • Andrea Dovizioso

    Stemmen: 4 10,5%
  • Marc Marquez

    Stemmen: 13 34,2%
  • Maverick Viñales

    Stemmen: 2 5,3%
  • Cal Crutchlow

    Stemmen: 1 2,6%
  • Johann Zarco

    Stemmen: 4 10,5%
  • Andrea Ianonne

    Stemmen: 1 2,6%
  • Valentino Rossi

    Stemmen: 10 26,3%
  • Jack Miller

    Stemmen: 1 2,6%
  • Tito Rabat

    Stemmen: 1 2,6%
  • Danilo Petrucci

    Stemmen: 1 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    38

V Rossi 46

MF veteraan
29 mrt 2012
12.107
11.179
Tavullia
Moto 3
Is er iemand die Jorge Martin tegen kan houden?
De Spaanse rijder zit in de vorm van z'n leven, en laat dit seizoen zien de te kloppen man te zijn.
Canet laat ook goede vorm zien met een 2e plaats in het kampioenschap, gevolgd door de 2 Italianen Bezzechi en Di Giannantonoi.

Moto 2
Aegerter en Gardner hebben zichzelf uitgeschakeld tijdens trainen.
Domi Aegerter heeft zijn heup gebroken en Remy Garner beide benen en een enkel.
Aegerter wordt vervangen door de 17 jarige Duitser Lukas Tulovic.
Tulovic rijdt sinds 2016 CEV Moto 2, en eindigde 2e overall in 2017.
Gardner wordt vervangen door de Spanjaard Hector Garzó.
Garzó rijdt ook in het CEV Moto2 op een Mistral 610.
Bagnania heeft dit jaar 2 races gewonnen en staat bovenaan in het kampioenschap met 57 punten.
Op 2e & 3e plaats staan Mattia Passini en Alex Marquez beiden met 47 punten.
Op de 4e plaats staat Oliviera met de KTM gevolgd door Baldassarri op de 5e plaats.

MotoGP
Na een spannende race in Qatar, bizarre race in Argentinië en een saaie race in Austin staat Dovizioso bovenaan in de tussenstand.
Dovi heeft 1 punt voorsprong op de getergde Marquez, 5 punten op Viñales en 8 punten Crutchlow en Zarco.
Hafizh Syahrin heeft tijdens een val met wielrennen een paar flinke schafwonden opgelopen, maar zal wel gewoon starten.
Hopelijk krijgen we een spannende en sportieve races voorgeschoteld zonder controversie.

Circuit informatie
Circuito Permanente de Jerez is een nabij Jerez de la Frontera gelegen circuit, gebruikt voor onder andere de Formule 1, MotoGP en World Superbike. Het circuit van Jerez de la Frontera heeft ligt diep in het Sherry gebied van de zuidelijke Spaanse vlakten
Het circuit zag tevens het einde van de carrière van Mick Doohan als motorcoureur toen hij tijdens een trainingssessie een ongeluk kreeg, en zijn benen ernstig beschadigde.
Het circuit is vandaag de dag het meestgebruikte testcircuit van veel Formule 1 teams. De teams bezoeken het circuit in de winterperiode vanwege het gunstige klimaat. Op 2 mei 2013 werd bekend dat de laatste bocht van het circuit de naam kreeg van de Spaanse motorcoureur Jorge Lorenzo
full
 
Ik had er meer op staan...
Maar genoteerd :t
Tja, uit het oog, uit het hart. _O- ;)
Bedankt voor het starten van het topic. :t
We kunnen weer vooruit praten en genieten. :9~
Ik wil op Schwantz stemmen.
Resultaten van Jorge vorig jaar op de Ducati: derde plek.
Resultaten de voorgaande jaren op Yamaha: 2,1,4,3,2,1,1.
Redelijke statistieken voor Jerez dus. ;)

Maar Schwantz lijkt me ook wel interessant. :+

full
 
Laatst bewerkt:
Tja, uit het oog, uit het hart. _O- ;)
Bedankt voor het starten van het topic. :t
We kunnen weer vooruit praten en genieten. :9~Resultaten van Jorge vorig jaar op de Ducati: derde plek.
Resultaten de voorgaande jaren op Yamaha: 2,1,4,3,2,1,1.
Redelijke statistieken voor Jerez dus. ;)

Maar Schwantz lijkt me ook wel interessant. :+

[afbeelding]

:t Those were the days! *O*
 
Tja, uit het oog, uit het hart. _O- ;)
Bedankt voor het starten van het topic. :t
We kunnen weer vooruit praten en genieten. :9~Resultaten van Jorge vorig jaar op de Ducati: derde plek.
Resultaten de voorgaande jaren op Yamaha: 2,1,4,3,2,1,1.
Redelijke statistieken voor Jerez dus. ;)

Maar Schwantz lijkt me ook wel interessant. :+

[afbeelding]

Ondanks dat het een fantastisch era was met de tweetakten, kijk eens naar de verschillen, doe me dan maar een kopgroep van 6 rijders hoor, al was het op driewielers.

Overigens gewoon net als vorig jaar op Bo gestemd!
 
Jorge speelt verstoppertje.. hij is op de hoogte van dit topic. :+ :+
0.718 achter in FP1 is overigens netjes. ( Voor alle eerste 18 :Y :} )
 
Laatst bewerkt:
Kampioenschapsleider Andrea Dovizioso (Ducati Team) trok aan het korste eind op de Gran Premio Red Bull de España, met Marc Marquez (Repsol Honda Team), slechts 0,007 seconden achter op de Italiaan in P2.

dovi_2.jpg


Met een nieuwe KTM-deal op zak, was Pol Espargaro (Red Bull KTM Factory Racing) super indrukwekkend in de ochtend sessie, waarmee FP1 eindigde in slechts 0,043 seconden(!) van Dovizioso's snelste tijd.

Danilo Petrucci (Alma Pramac Racing) werd vierde op zijn Ducati-machine, met teamgenoot Jack Miller die de top vijf afrondde.
Negen voudig Jerez-racewinnaar Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) kende een positief begin van zijn weekend in zesde, 0.220 op P1, terwijl Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3) zijn snelste tijd neerzette in zijn laatste run en de sessie eindigde in de zevende ronde.

motogp-zarco-isnt-your-normal-rookie-in-more-ways-than-one2.jpg


Met slechts een seconde tussen de top 18 rijders, is de Spaanse GP nu al een belofte om een rasechte thriller te worden.

De MotoGP coureurs zullen om 14:05 lokale tijd (GMT +2) weer op de baan zijn.

Bron
 
Laatst bewerkt:
Zouden overzeese GP'S dan toch niet zijn ding zijn ...hoop dat hij nog stappen kan maken van het weekend.
1e puntjes zou positieve werking kunnen geven.

Mag toch hopen voor iedere coureur dat overzeese GP's geen issue zijn. Anders heb je echt een uitdaging voor je verdere carrière. Die races horen er ook bij.
 
Die races horen erbij, maar als rookie heb je daar geen ervaring, en op de Europese Grand Prix circuits juist heel veel. Jerez is één van de testcircuits, dan hoef je op dag één niet eerst te gaan zoeken welke kant de baan op gaat. Ik stel me voor dat dat, met name voor de rookies, wel een verschilletje maakt...

Meanwhile, Marquez op de grond en dus niet top in sessies 1 of 2 vandaag!
 
Toch mooi een LCR Honda voor de fabrieks Honda's en een Tech 3 weer voor de fabrieks Yamaha's.

Iannone ook weer lekker er bij.

Hopelijk een stuk boeiender weekend dan de vorige. In sportief opzicht uiteraard :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan