Gran Premio Red Bull de España - Circuito de Jerez

Wie wint de Moto GP race

  • Andrea Dovizioso

    Stemmen: 4 10,5%
  • Marc Marquez

    Stemmen: 13 34,2%
  • Maverick Viñales

    Stemmen: 2 5,3%
  • Cal Crutchlow

    Stemmen: 1 2,6%
  • Johann Zarco

    Stemmen: 4 10,5%
  • Andrea Ianonne

    Stemmen: 1 2,6%
  • Valentino Rossi

    Stemmen: 10 26,3%
  • Jack Miller

    Stemmen: 1 2,6%
  • Tito Rabat

    Stemmen: 1 2,6%
  • Danilo Petrucci

    Stemmen: 1 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    38
Net de MotoGP gekeken: Ja het is een race incident. Maar vond wel dat beide Duc's een paar bochten achter elkaar aan het prutsen waren. Als je ziet dat Dani daar de Apex haalt terwijl de 2 Duc's hem missen door het verdedigen van lijnen, dan heb ik er vraagtekens bij. En man man man wat sneu voor Dani weer zeg! Op BT sports vroeg men al af of Dani eigenlijk wel zacht kan vallen. Ben bang van niet. En de kampioen is wel weer bekend voor dit jaar.
 
In Le Mans zitten de yamaha's er gewoon weer bij. Met uitzondering van argentinie verloopt het seizoen heel vergelijkbaar als vorig jaar.

Mijns inziens deed lorenzo iets te hard de deur dicht voor pedrosa, maar goed, Voor alledrie klote....
 
In Le Mans zitten de yamaha's er gewoon weer bij. Met uitzondering van argentinie verloopt het seizoen heel vergelijkbaar als vorig jaar.

Mijns inziens deed lorenzo iets te hard de deur dicht voor pedrosa, maar goed, Voor alledrie klote....

Mijns inziens wou lorenzo de aanval van dovi pareren en had helemaal niet in de gaten dat dani een hogere bochten snelheid had en in de bocht naast hem kwam.
Van,kwade, opzet was geen sprake :N
 
Laatst bewerkt:

Dat zijn zijn woorden he,als ik elke keer zijn interviews aan hoor,niet de mijne.
Hij is er zelfs 2x bij gaan liggen,had anders iedereen op ronde gezet,tenminste dat verwacht ik te horen uit zijn mond.
 
Laatst bewerkt:
Mijns inziens wou lorenzo de aanval van dovi pareren en had helemaal niet in de gaten dat dani een hogere bochten snelheid had en in de bocht naast hem kwam.
Van,kwade, opzet was geen sprake :N

Nee kwade opzet is het zeker niet. Maar het zag er een paar bochten achter elkaar ook niet heel snel uit wat ze beiden deden. Je kon aan zien komen dat er iets zou gebeuren.
 
Nee kwade opzet is het zeker niet. Maar het zag er een paar bochten achter elkaar ook niet heel snel uit wat ze beiden deden. Je kon aan zien komen dat er iets zou gebeuren.

Ja ik denk dat beiden vol adrenaline zaten: Dovi wou Marquez niet laten gaan,Lorenzo zat er eindelijk goed bij en was bereid te knokken voor zijn positie.

Dovi had net niet genoeg snelheid voor een cleane inhaal poging.
ik had ook de indruk dat Lorenzo al aardig begon te glijden met zijn zachte voorband,met iets meer geduld had Dovi hem,later, toch wel ingehaald
 
Laatst bewerkt:
Mijns inziens wou lorenzo de aanval van dovi pareren en had helemaal niet in de gaten dat dani een hogere bochten snelheid had en in de bocht naast hem kwam.
Van,kwade, opzet was geen sprake :N

Hij had Dovi daar niet eens verwacht, ze geven uiteindelijk niemand de schuld van de crash, maar volgens de Ducati mannen had Pedrosa maar op ze moeten wachten ofzo:
Lorenzo: "So it's the one behind who has to be responsible"
Dovi:"Dani was the third rider so when you are behind you can manage better the situation in front of you"

Valt me beetje tegen van Dovi, Dani deed daar imho niets fout, zij waren van de lijn afgegaan en hadden in een ideale situatie moeten kijken voor ze daar naar terugkeerden en een wijdere lijn moeten nemen om verder te gaan, maar denk niet dat Lorenzo die optie uberhaupt had met deze snelheid/chaos, gewoon raceincident.
Chain Reaction: Lorenzo, Pedrosa, Dovizioso skittled in Spain
 
Dat valt inderdaad vies tegen van de Ducati mannen. Dovi wist allang dat Dani vlak achter hem zat. Dat ze na hun knulligheid dan samen vinden dat Dani niet de normale racelijn had mogen rijden vind ik wel erg zwak van ze.

En Dani is als altijd weer net te correct. Hij was netjes in de bocht en hing aan de rechterkant van zijn fiets. De persoon die wijd gaat kan pas terug als er plek is ipv vol erin zonder te kijken.
 
In Le Mans zitten de yamaha's er gewoon weer bij. Met uitzondering van argentinie verloopt het seizoen heel vergelijkbaar als vorig jaar.

Mijns inziens deed lorenzo iets te hard de deur dicht voor pedrosa, maar goed, Voor alledrie klote....
Ja redelijk vergelijkbaar ja. Le mans is het doorgaans niet zo warm en de asfaltlaag is prima. Maar het kan er ook nat zijn...
 
Dat valt inderdaad vies tegen van de Ducati mannen. Dovi wist allang dat Dani vlak achter hem zat. Dat ze na hun knulligheid dan samen vinden dat Dani niet de normale racelijn had mogen rijden vind ik wel erg zwak van ze.

En Dani is als altijd weer net te correct. Hij was netjes in de bocht en hing aan de rechterkant van zijn fiets. De persoon die wijd gaat kan pas terug als er plek is ipv vol erin zonder te kijken.

Precies !!! en zo is het maar net.
Die Duc mannen verkloten de boel en om dan Dani de schuld te geven :(
 
_O-

Zijn reactie is nu al leuk. :}
Vast wel met enig maagzuur. O-)

full
Ik geef de schuld aan JLo.
Elke rijder zou op deze manier binnendoor proberen te slippen denk ik als hij ingehaald wordt.
Beetje standaard race reactie..

En ze zitten er niet zo relaxt voor als wij op de bank. ;)
 
Laatst bewerkt:
Even een "(hypothetische) vraag; Wat nou als Dovi met de verkeerde machine verdergaat en in de punten eindigt? Telt dat?
 
Even een "(hypothetische) vraag; Wat nou als Dovi met de verkeerde machine verdergaat en in de punten eindigt? Telt dat?
Nee.
Dan zou in het hypothetische geval een teammaat zijn machine kunnen afstaan na een crash bijvoorbeeld, lijkt me niet oke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan