grand prix 600 w op kenteken !!! circuit motor of niet ?

Agrusto_SRAD

Rookie
18 jun 2011
9
0
Grootebroek
hallo mf érs

Ik heb vorige week een suzuki gsx 600 r SRAD gekocht bij een suzuki dealer.
de motor komt uit 2000 en heeft 10000 km op de teller, niet verkeerd dacht ik.
Nu kom ik bij een andere dealer die ziet ziet op mijn kenteken bij de handelsbenaming grand prix 600 w staan en vraagt aan mij of het een circuit motor is geweest.
Het schijnt namelijk dat als de motor eerst op het circuit heb gereden en daarna op kenteken gaat dat ze die benaming er aan geven.
Een vriend van me heb namelijk een gsx 750 r en die heeft dat ook gewoon op het kenteken staan.
Ik heb al met suzuki nederland gebeld en die konden mij geen uitsluitsel geven over de motor.
nu heb ik nog een aantal dealers gebeld en zeggen allemaal het zelfde maar kunnen dit niet met 100 % zekerheid zeggen.
De verkoper heeft mij dit namelijk niet gemeld en als het wel het geval is is die 10.000 km eigenlijk 100.000 km en heb ik een motor gekocht die eigenlijk zijn mooiste tijd heeft gehad.

Nu is mijn vraag kan iemand mij vertellen of dit een circuit motor is geweest of niet,
of waar ik er achter kan komen wat dat grand prix op het kenteken betekent.

groeten daan
 
Ben benieuwd wat er bij eerste toelating op je kenteken staat ?

Als dat vrij recent is kreeg de dealert em mooi terug van me 8-)

Kan ook nog zijn dat ie al die tijd geschorst is geweest,maar 10 K in 11 jaar O-)

Groeten Magnamannetje.
 
bij de toelating staat 15-03-2000 en bij afgifte nederland staat 22 mei 2001 dat is dat stempeltje

misschien een motor uit de gsxr 600 cup, is een kampioenschap dat van 1997 tot 2000 is georganiseerd door suzuki nl.

zou de importeur moeten weten lijkt me, plaats is een foto van de motor ,ben benieuwd of ie wel model 2000 is
 
Laatst bewerkt:
hoi

De importeur zei zoiets maar wist dat ook niet zeker heb niet veel gehad aan dat telefoontje met suzuki maar die motor is gemaakt voor de race vertelde ze me dan neem ik aan voor op het circuit?
 
hoi

De importeur zei zoiets maar wist dat ook niet zeker heb niet veel gehad aan dat telefoontje met suzuki maar die motor is gemaakt voor de race vertelde ze me dan neem ik aan voor op het circuit?

plaats maar is een foto , ik heb toendertijd gesleuteld aan die 600 cup suzuki's,

misschien kan je zien of er nog ergens borggaten zitten bij bv carter of remklauwen,al denk ik dat de dealer die wel vervangen heeft
 
Laatst bewerkt:
11w4ju9.jpg
 
er zitten wel stuur aanslag verkleiners op deze motor heeft een draaicircel van een vrachtwagen


is wel een model 2000, kan het voor de rest zo ook niet zien, wat zegt de suzuki dealer waar je de motor gekocht heb er dan van?

hij is volgens jou kenteken in 2001 voor het eerst op de weg toegelaten dus die 10K heeft ie niet op het circuit gereden maar waarschijnlijk het merendeel gewoon op de straat,
misschien 1500 ciruit km ,

als hij toegeeft dat het een racemotor is geweest en dat jou bij aankoop niet gemeld heeft dan zou je kunnen voorstellen dat hij hem terug koopt van je, maar zo'n 600 blok kan een hoop hebben dus hij zal echt niet kapot gaan denk,
als ie goed rijd en de aanschafprijs was ok dat zou ik er niet zo'n pobleem van maken,
je zou ook wat geld terug kunnen vragen als het een racemotor is geweest
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog niet met hun gesproken,
een dag nadat ik de motor heb gekocht heb ik een ongeluk gehad met dat ding omdat de achterrem is blijfen hangen het eerste wat er gezecht werdt door de dealer dat het mijn schult is heb best wat schade op de motor en met me zelf.
dus dat wordt nog een best gesprek.
Dinsdag komt de expert erbij en wordt er naar de rem gekeken.
en daarna ga ik met de dealer praten.

een mooi begin van mijn motor carriere of niet dit is me eerste motor.
 
Ik heb nog niet met hun gesproken,
een dag nadat ik de motor heb gekocht heb ik een ongeluk gehad met dat ding omdat de achterrem is blijfen hangen het eerste wat er gezecht werdt door de dealer dat het mijn schult is heb best wat schade op de motor en met me zelf.
dus dat wordt nog een best gesprek.
Dinsdag komt de expert erbij en wordt er naar de rem gekeken.
en daarna ga ik met de dealer praten.

een mooi begin van mijn motor carriere of niet dit is me eerste motor.

pff dat schiet niet op,had je achterrem gebruikt met remmen of sleepte de achterrem zodat je weg gegleden bent ofzo?

ik gebruik m'n achterrem eigenlijk nooit
 
Laatst bewerkt:
de achterrem is na het remmen niet meer terug gekomen (geblokkeerd) en in de bocht zwaar onderuit gegaan kan al een week niet lopen me voet is zwaar gekneust en me enkelbanden gescheurt.
 
de achterrem is na het remmen niet meer terug gekomen (geblokkeerd) en in de bocht zwaar onderuit gegaan kan al een week niet lopen me voet is zwaar gekneust en me enkelbanden gescheurt.

Dat is inderdaad geen mooi begin man. Ook een beste streep op het asfalt achter gelaten dan denk ik?

Succes met de schade etc. :)
 
wie gebruikt dan ook zijn achterrem :? Dat ding moet je zo afstellen dat die niet werkt, wen je er gelijk aan. Maar mooie fiets hoor, sturen geweldig, heb er hier nog 1 staan in racetrim van wijlen een kampioen de KV1 fiets.
 
de achterrem is na het remmen niet meer terug gekomen (geblokkeerd) en in de bocht zwaar onderuit gegaan kan al een week niet lopen me voet is zwaar gekneust en me enkelbanden gescheurt.

Tjee wat n verhaal,balen man...

In ieder geval beterschap en succes met het schadeverhaal,als de achterrem nog vastzit laat dit dan goed vastleggen door de expert :Y
Zal wel n hoop getouwtrek worden,maar vindt dat de dealer hier toch iets aan zal moeten doen.

Groeten Magnamannetje.
 
wie gebruikt dan ook zijn achterrem :? Dat ding moet je zo afstellen dat die niet werkt, wen je er gelijk aan. Maar mooie fiets hoor, sturen geweldig, heb er hier nog 1 staan in racetrim van wijlen een kampioen de KV1 fiets.
Tot je een keer op een weg rijdt met heel veel grind, dan ben je als een kind zo blij dat je een werkende achterrem hebt.
 
tja ging gelukkig niet met hele hoge snelheden 100 meter voor me huis de eerste bocht die ik tegen kwam.
vandaar dat ik er ook achter kwam van die racer.
maar dat weet ik nog niet zeker mischien dat iemand hier me daar iets meer over kan vertellen.
ik gebruik me achterrem ook niet veel maar ja als je hem wel een keer gebruikt moet ie zeker niet blijven hangen.
 
Ik heb ook een suzuki gsx 600 r SRAD met grand prix 600 w op het kenteken. MY-75-TY. Dat was overgens geen circuit fiets. Ik zou me niet te druk maken.

Wel over die achter rem.
 
wie gebruikt dan ook zijn achterrem :? Dat ding moet je zo afstellen dat die niet werkt, wen je er gelijk aan. Maar mooie fiets hoor, sturen geweldig, heb er hier nog 1 staan in racetrim van wijlen een kampioen de KV1 fiets.
Soms, heel soms, vind je nog mensen die gewoon op de openbare weg rijden, en niet alleen op het circuit. Daar is een achterrem toch echt wel fijn hoor. Ik noem een paar dingen: zoals eerder genoemd, grind, straatje keren en haarspelden in de bergen :] En ook met duopassagier kan het fijner zijn. Anders krijg je hele tijd dat helm gebots :+
 
Soms, heel soms, vind je nog mensen die gewoon op de openbare weg rijden, en niet alleen op het circuit. Daar is een achterrem toch echt wel fijn hoor. Ik noem een paar dingen: zoals eerder genoemd, grind, straatje keren en haarspelden in de bergen :] En ook met duopassagier kan het fijner zijn. Anders krijg je hele tijd dat helm gebots :+

In de stromende regen, bij een noodstop, bochtje achteruit (laten rollen) op een helling, met een aanhangert achter de motor... :+

Ik gebruikte `m eerst ook niet, maar moet zeggen dat ik daarop teruggekomen ben... Met de achterrem bijremmen is toch zeker wel prettig! :Y
 
Ik gebruikte hem ook nooit omdat ik genoeg had aan het afremmen op de motor.
Soms gebeurde het dat ik afremde in zijn vrij.
Dan kom je er pas achter dat het heel erg fijn is zo'n achterrem, en ben hem sindsdien ook gewoon gaan gebruiken
 
wie gebruikt dan ook zijn achterrem :? Dat ding moet je zo afstellen dat die niet werkt, wen je er gelijk aan. Maar mooie fiets hoor, sturen geweldig, heb er hier nog 1 staan in racetrim van wijlen een kampioen de KV1 fiets.

Sowieso iedereen die les heeft (tegenwoordig) :Y

Ik ken mensen die gezakt zijn met als reden dat ze niet beide remmen gebruikten als ze moesten afremmen :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan