Grand Prix de France

Wie wint de GP van Le Mans

  • Rossi

    Stemmen: 28 51,9%
  • Pedrosa

    Stemmen: 8 14,8%
  • Stoner

    Stemmen: 13 24,1%
  • Lorenzo

    Stemmen: 4 7,4%
  • Capirossi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Hayden

    Stemmen: 1 1,9%
  • Elias

    Stemmen: 0 0,0%
  • De Puniet

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dovisiozo

    Stemmen: 0 0,0%
  • Edwards

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    54

[J]ori[S]

MF veteraan
30 sep 2005
16.184
452
In het weekend van 17 mei is het weer zover: de MotoGP vertrekt naar het land van de wijn, de stokbroden en de lichtstad Parijs! Parijs kunnen de heren overslaan, om enkele kilometers zuidelijker af te reisen naar het beroemde endurance circuit van Le Mans.

Hier zal de vierde ronde van het MotoGP wereldkampioenschap verreden worden. Met de MotoGP van Spanje vers in het geheugen rijden de teams noordwaarts richting het Franse landschap. Valentino Rossi leidt de dans met 11 punten verschil op tweede man Casey Stoner, die in Spanje eindelijk een podium wist te pakken op het voor hem en zijn Ducati zo moeilijke circuit.

Pedrosa lijkt steeds minder last te hebben van zijn blessures en rijdt ouderwets in de rondte, en Lorenzo zal zichzelf willen wreken nadat hij zo heimelijk onderuit is gegaan tijdens de race in zijn thuisland.

Hoe zal de Fransman Randy de Puniet, dé crashkoning van het veld, zich weten te profileren in zijn thuiswedstrijd? Zeker is dat hij een herhaling óf verbetering wil van zijn sterke vierde positie tijdens de GP van Jerez, Spanje.

Maar er zijn meer kapers op de kust. Zal Capirossi zijn eerste podium van het seizoen binnenslepen, gaat Melandri voor een top-5 klassering met zijn Hayate Kawaski en zal Nicky Hayden eindelijk dé sleutel tot succes met zijn Ducati vinden?

We zullen het zien, in het weekend van 15, 16 en 17 mei!

frenchlemans.jpg
 
Grrrr, je bent me voor!

Rossi ofcourse :Y
Excuse me. :+ Laten we een lijstje maken van wie welke draad mag openen. :P

Denk dat Rossi een sterke kans maakt op de overwinning. Vorig jaar een Yamaha 1, 2 en 3. Dát zie ik nu niet zo gauw gebeuren, maar de heren Rossi en Lorenzo zullen zeker te weten weer vooraan te vinden zijn. Een dergelijk feestje als vorig jaar met Angel Nieto zou mooi zijn! *D
 
Rossi natuurlijk :Y

Kan hij mooi op Mugello zijn 100ste overwinning pakken, dat lijkt me wel wat *O*
 
uitslag vorig jaar

1 46 Valentino Rossi Yamaha 28 44:30.799 4 25
2 48 Jorge Lorenzo Yamaha 28 +4.997 5 20
3 5 Colin Edwards Yamaha 28 +6.805 2 16
4 2 Dani Pedrosa Honda 28 +10.157 1 13
5 7 Chris Vermeulen Suzuki 28 +21.762 8 11
6 4 Andrea Dovizioso Honda 28 +22.395 10 10
7 65 Loris Capirossi Suzuki 28 +27.806 11 9
8 69 Nicky Hayden Honda 28 +27.995 6 8
9 14 Randy de Puniet Honda 28 +29.344 12 7
10 56 Shinya Nakano Honda 28 +30.822 13 6
11 24 Toni Elias Ducati 28 +35.154 14 5
12 15 Alex de Angelis Honda 28 +36.216 15 4
13 50 Sylvain Guintoli Ducati 28 +52.038 16 3
14 13 Anthony West Kawasaki 28 +1:29.307 18 2
15 33 Marco Melandri Ducati 27 +1 Lap 17 1
16 1 Casey Stoner Ducati 26 +2 Laps 3
Ret 21 John Hopkins Kawasaki 16 Retirement 9
Ret 52 James Toseland Yamaha 2 Accident 7
 
Och ja, dat was de race waarin de ketting brak van Hopkins' Kawasaki, iets wat we al in geen jaren gezien hebben en de tevens de race waarin Stoners Ducati ermee ophield. Die zal zeker revenche willen. Ik ben benieuwd hoe dat 'ie het gaat doen.
 
Ik wacht wel even de vrije trainingen e.d. af... Er zijn maar weinig mensen die met hetzelfde materiaal naar Le Mans gaan als vorig jaar!
 
Waarom zou het niet mogen.
Maar voor Marco zal het mooi zijn en voor Kawa een verschrikkelijke domper dat zij zich terug getrokken hebben.
Een beetje vergelijkbaar met Honda en de F1 _O-

kawa loopt zich sowieso wel een beetje op te vreten denk ik :P

marco mag ook op het pdium maar dovi is eerst ;) marco heeft al iets meer pdiums gezien in de GP
 
Voorspellingen m.b.t. het weer is bagger :(

Er schijnt een hoop regen te gaan vallen het weekend................
 
Voorspellingen m.b.t. het weer is bagger :(

Er schijnt een hoop regen te gaan vallen het weekend................

Dat maakt het alleen maar interessanter, in dat geval maakt iemand als Vermeulen ook een kans op de overwinning. Vermeulen??? ja die man die alleen snel is als het regent en voor de rest zie je hem niet!
 
En wat dachten we allemaal van Lorenzo?? :Y ,ik zie Dovi en Melandri nog niet zo snel op het podium eindigen. :N

Dat is geen Italiaan, die hoort niet op het podium in Mugello :+

Maar nu eerst Le Mans. Ook in de regen denk ik dat Rossi, Pedrosa en Stoner een goede kans gaan maken. Die zijn in alle omstandigheden snel. En een uitschieter van Melandri zou ook heel mooi zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen Italiaan, die hoort niet op het podium in Mugello :+

Maar nu eerst Le Mans. Ook in de regen denk ik dat Rossi, Pedrosa en Stoner een goede kans gaan maken. Die zijn in alle omstandigheden snel. En een uitschieter van Melandri zou ook heel mooi zijn.


Ik bedoel in het algemeen en Le Mans in het bijzonder B|
 
Waarom is regen een straf? Ik ben gek op regen races *O*

Hahaha, ik vind het ook wel leuk om te kijken. Vaak zitten er weer andere mensen vooraan en dat vind ik wel voor een keer verfrissend. De verschillen tussen de rijders zijn dan ook vaak groter. Maar veel mensen vinden het minder interessant en minder kijkers = minder inkomsten om het maar ff in heel jip en janneke taal te verklaren.
 
Dat maakt het alleen maar interessanter, in dat geval maakt iemand als Vermeulen ook een kans op de overwinning. Vermeulen??? ja die man die alleen snel is als het regent en voor de rest zie je hem niet!

Geloof dat hij inderdaad z'n enige GP overwinning in de regen op Le Mans gepakt heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan