Grand Prix de France

Wie wint de GP van Le Mans

  • Rossi

    Stemmen: 28 51,9%
  • Pedrosa

    Stemmen: 8 14,8%
  • Stoner

    Stemmen: 13 24,1%
  • Lorenzo

    Stemmen: 4 7,4%
  • Capirossi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Hayden

    Stemmen: 1 1,9%
  • Elias

    Stemmen: 0 0,0%
  • De Puniet

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dovisiozo

    Stemmen: 0 0,0%
  • Edwards

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    54
De race was niet echt super spannend maar hij was verre van saai.
Er gebeurde echt een heleboel op de baan.
respect voor melandri.
Het mooiste nu is dat het kampioenschap weer helemaal open staat.
Zo hoort het, in de laatste race van het seizoen moet het kampioenschap tusse 4 rijders beslist worden.
 
beetje rare race wel
Lolierenzo netjes gedaan
Melandri *O* :} :} :} super gedaan
dovi B| geeft em op de meet nog eff wag aan die pedropi
Rossi -O- nou jah je kan niet altijd winnen


wat wel weer opvalt dat als die kwal van een boner niet op het eerste plaatsje staat er geen enkele fan te bekennen is hierzo :P

Wat een domme opmerking.

Ik mag Rossi en zijn rijstijl :} Maar somige fans van die beste jonge :r
 
Sommige fans zeggen ook dat Rossi nooit fouten maakt... :+
Het tegendeel is weer bewezen dit weekend!

En ik ben best wel fan van boner eigenlijk! Al is het alleen maar om al die gezichten te zien zoals vorig jaar met de kwalificatie op assen! Ik stond daar als enige op de GT-tribune te zwaaien met m'n stukgatie-hoedje omdat boner op pole stond! Kostelijk... -O_ -O_ -O_

Verder is het leuk dat de 4 groten weer dicht bij elkaar zitten! :)
 
vraagje

waneer weten ze in de pits waneer een rijder binnen komt om van regenbanden/motor te wisselen?
zoals lorenzo door ronde na ronde doorging.
het is toch de rijder die beslist of die binnen komt.
die banden hebben toch ijskoud als je wisseld.

of hoe gaat dit?doen zij mss teken als rijder,ik kom volgende ronde in,
 
vraagje

waneer weten ze in de pits waneer een rijder binnen komt om van regenbanden/motor te wisselen?
zoals lorenzo door ronde na ronde doorging.
het is toch de rijder die beslist of die binnen komt.
die banden hebben toch ijskoud als je wisseld.

of hoe gaat dit?doen zij mss teken als rijder,ik kom volgende ronde in,

Dat vroeg ik me ookal af :)
Ik speculeer dat de rijder en het team alleen via tekens kunnen communiceren..
 
vraagje

waneer weten ze in de pits waneer een rijder binnen komt om van regenbanden/motor te wisselen?
zoals lorenzo door ronde na ronde doorging.
het is toch de rijder die beslist of die binnen komt.
die banden hebben toch ijskoud als je wisseld.

of hoe gaat dit?doen zij mss teken als rijder,ik kom volgende ronde in,
Vanuit de pits wordt aangegeven dat er een reserve motor startklaar staat, het is aan de rijder zelf te bepalen wanneer hij daadwerkelijk naar binnenkomt. ondertussen zit het team klaar bij de reserve motor. zodra de rijder de pitsafslag neemt trekken ze snel de bandenwarmers eraf. Als je goed opgelet had zag je dat op de achtergrond bij andere teams in de pits gebeuren.
 
Volgens mij komt het ook wel voor dat het team dmv het pitbord aangeeft dat de rijder de volgende ronde naar binnen 'moet' komen.
 
Vanuit de pits wordt aangegeven dat er een reserve motor startklaar staat, het is aan de rijder zelf te bepalen wanneer hij daadwerkelijk naar binnenkomt. ondertussen zit het team klaar bij de reserve motor. zodra de rijder de pitsafslag neemt trekken ze snel de bandenwarmers eraf. Als je goed opgelet had zag je dat op de achtergrond bij andere teams in de pits gebeuren.

Hoe wordt het aangegeven dan vanuit de pits?

Ik moet er echt even het fijne van weten ;)
 
laatste foto's dan van Le Mans...

1.jpg

4.jpg

8.jpg
 
Jaah, zover was ik al.. ;) Dacht misschien nog een andere manier die ik over het hoofd had gezien.

Volgens mij heeft een paar jaar geleden een team (weet niet meer welk) in de 500 eens ge-experimenteerd met spraak-via-radio contact zoals in de F1.
Kennelijk was dat geen succes want dat is helemaal niet meer.
 
Volgens mij heeft een paar jaar geleden een team (weet niet meer welk) in de 500 eens ge-experimenteerd met spraak-via-radio contact zoals in de F1.
Kennelijk was dat geen succes want dat is helemaal niet meer.

Van zoiets was ik ook op de hoogte, maar wist niet of het doorgezet was. Blijkbaar niet, dus moeten ze het maar met tekens doen :)
 
Volgens mij heeft een paar jaar geleden een team (weet niet meer welk) in de 500 eens ge-experimenteerd met spraak-via-radio contact zoals in de F1.
Kennelijk was dat geen succes want dat is helemaal niet meer.
Snap ik. Je wilt niet dat je rijder schrikt van een plotselinge stem in z'n gehoor, of afgeleid raakt als hij met 250+ op een bocht afstevend. Dan is een pitboard een stuk 'veiliger' omdat je weet dat het rechte eind een kort moment van rust voor de rijder is.
 
Snap ik. Je wilt niet dat je rijder schrikt van een plotselinge stem in z'n gehoor, of afgeleid raakt als hij met 250+ op een bocht afstevend. Dan is een pitboard een stuk 'veiliger' omdat je weet dat het rechte eind een kort moment van rust voor de rijder is.

Dat zou inderdaad nogal afleidend zijn ja, dan zijn de borden een stuk 'veiliger' :Y
 
Als iemand nog een high-res foto wil hebben van een bepaald coureur laat het me weten, heb erg mooi foto's van LeMans in 1920x1200.

Voorbeeld :)

diapo_060.jpg


of

diapo_065.jpg


Helaas wel met een vervelend watermerk, maar er zijn er genoeg zonder ;)
 
Laatst bewerkt:
Eerste 2 van Jerez 2 van LeMans en de laatste is uit Japan...........

0246-diapob_054.jpg


0247-diapob_055.jpg


diapo_014.jpg


diapo_046.jpg


0057-diapo_0571.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan