Grand Prix of the americas

Wie wat waar waarom

  • Marquez.

    Stemmen: 40 47,6%
  • Rossi.

    Stemmen: 31 36,9%
  • Dovi.

    Stemmen: 2 2,4%
  • Iannone.

    Stemmen: 4 4,8%
  • Lorenzo..

    Stemmen: 3 3,6%
  • Pedrosa

    Stemmen: 2 2,4%
  • Of toch Vinales.

    Stemmen: 2 2,4%

  • Totaal aantal stemmers
    84

Qken

: pretty good at bad decisions
10 jul 2011
50.250
20.621
bijna bij het midde punt
Wat een knots gekke races hebben we gezien opgelopen weekend.
Moto 3 genoten van de nieuwkomer die maar bleef gaan :}
Moto 2 was ook spannend.
En dan de moto gp met een verrassend eind.
En een grote teleurstelling voor Ducati .
Maar nu naar deze race.
Veel kijk plezier .
En hou het netjes hier. ;)


Dit was vorig jaar.
Hoe denken jullie dat het dit jaar gaat lopen?

Superieure Marquez voltooit hattrick in Austin

Uitslag van de race: MotoGP Grand Prix van Amerika 2015
1. M. Marquez 43:47.150
2. A. Dovizioso +2.354
3. V. Rossi +3.120
MotoGP Grand Prix van Amerika 2015: vrijdag

12 april 2015 – Ook de derde MotoGP-race op het Circuit of the Americas in Austin is een prooi geworden voor Marc Marquez. De regerend wereldkampioen begon vanaf pole-position en kwam, hoewel hij bij de start nog wel werd gepasseerd door Andrea Dovizioso, met een ruime voorsprong op de concurrentie over de streep. Dovizioso bleef winnaar van de seizoensopener in Qatar Valentino Rossi voor in de strijd om de tweede plaats.

Dat Marquez vanaf de eerste plaats mocht vertrekken, was het gevolg van een ijzersterke kwalificatie van de Spanjaard. Zaterdag viel de machine van de coureur van Repsol Honda met nog drie minuten te gaan - terwijl hij op dat moment op de zevende plaats stond - stil op het rechte stuk van start-finish. Uiteindelijk was Marquez na een motorwissel maar nét op tijd om nog een snelle ronde neer te mogen zetten. Daarin legde hij veel risico, maar het bracht hem wel de pole.

Die wist Marquez bij de start, die 37 minuten later dan gepland plaatsvond vanwege een waterplas op de baan, niet te verzilveren. De vanaf P2 vertrokken Dovizioso ging hem voorbij en de Ducati-rijder trok meteen een klein gaatje naar de Spanjaard. Marquez had echter weinig tijd nodig om in zijn ritme te komen en greep in de vijfde ronde van 21 de koppositie terug en zou deze ook niet meer afstaan.

Dovizioso moest Marquez direct laten gaan en zich verdedigen ten opzichte van Rossi voor de tweede plek. De Italiaan wist eerst nog enkele pogingen van zijn landgenoot af te slaan, maar moest er in de achtste ronde dan toch aan geloven. Het bood Rossi de gelegenheid om de jacht op Marquez te openen, al werd hij nog bijna van de baan geramd door Dovizioso in diens poging de tweede plaats te heroveren.

Terwijl Rossi klem zat achter Dovizioso, bouwde Marquez een marge van 1,6 seconde op en dat verschil wist de achtervolgende Yamaha-coureur niet meer te overbruggen. Sterker nog, het gat tussen de twee werd alleen maar groter en dus kon Rossi zich beter richten op het behouden van de tweede plaats. Dat lukte hem niet. Aanvankelijk liep hij nog uit op Dovizioso, maar die haakte in het tweede deel van de race weer aan en stak Rossi met nog zes ronden te rijden voorbij.

Rossi leek ook de andere Ducati, met daarop Andrea Iannone, aan zich voorbij te gaan krijgen, maar verdere schade bleef hem bespaard. Iannone werd in de eindfase zelfs nog van de vierde positie gestoten door Jorge Lorenzo. Bradley Smith, die na de start nog even vierde lag en de koplopers scherp in beeld had, finishte als zesde. Cal Crutchlow, Aleix Espargaro, Maverick Vinales en Danilo Petrucci completeerden de top-tien. Hiroshi Aoyama, de vervanger van de geblesseerde Dani Pedrosa, werd elfde. De laatste punten gingen naar Hector Barbera, Nicky Hayden, Jack Miller en Alvaro Bautista.


Grand Prix of The Americas
vrijdag 8 april 2016
Eind datum en tijd: zondag 10 april 2016
Categorie:
MotoGP
Vrijdag 08-04-2016
Moto3 FP1 16:00 16:40 Uitslag »
Moto2 FP1 16:55 17:40 Uitslag »
MotoGP FP1 17:55 18:40 Uitslag »
Moto3 FP2 20:10 20:50 Uitslag » Combi FP1 + FP2 »
MotoGP FP2 21:05 21:50 Uitslag » Combi FP1 + FP2 »
Moto2 FP2 22:05 22:55 Uitslag » Combi FP1 + FP2 »

Zaterdag 09-04-2016
Moto3 FP3 16:00 16:40 Uitslag » Combi FP1 + FP2 + FP3 »
MotoGP FP3 16:55 17:40 Uitslag » Combi FP1 + FP2 + FP3 »
Moto2 FP3 17:55 18:40 Uitslag » Combi FP1 + FP2 + FP3 »
Moto3 QP 19:35 20:15 Uitslag »
MotoGP FP4 20:30 21:00 Uitslag »
MotoGP QP1 21:10 21:25 Uitslag »
MotoGP QP2 21:35 21:50 Uitslag »
Moto2 QP 22:05 22:50 Uitslag »

Zondag 10-04-2016
Moto3 WUP 15:40 16:00 Uitslag »
Moto2 WUP 16:10 16:30 Uitslag »
MotoGP WUP 16:40 17:00 Uitslag »
Moto3 Race 18:00 Uitslag » Stand »
Moto2 Race 19:20 Uitslag » Stand »
MotoGP Race 21:00 Uitslag » Stand »
 
Marquez is dominant op dit circuit dus zie hem winnen.

Dovizioso ook een goede kans op de tweede plaats als Ianonne hem er niet weer afknikkert. Rossi of Iannone voor P3.
 
:W

Wat een kut commentaar zeg! Zo, hebben we dat vast gehad :X
 
Als Marquez er niet af pleurt zal hij wel winnen tenzij Lorenzo het in zijn bovenkamer op orde heeft en het niet regent, want dan kan het er om spannen.

Is bovenstaande niet het geval (en die kans is altijd reëel) dan zie ik Rossi "gewoon" winnen.
 
Laatst bewerkt:
Marquez zal wel winnen...
Maar ik hoop dat Rossi wint of in ieder geval een beter weekend heeft dan Qatar en Rio Termas de Hondo...
Ik hoop dat Ianonne er achter dat hij op motor racen zit ipv motor kegelen.
 
ik hoop gewoon dat Bo op COTA hetzelfde kan laten zien als dat debutantje van vorig jaar daar, Max Verstappen!

wie de MotoGP gaat winnen? Ik hoop wij als toeschouwer, wie de beker pakt maakt me niet uit, als ze maar van begin tot eind met 5 man bij elkaar zitten!!

en wat ES betreft, ik hoop dat ze Samantha weer die kant op sturen, kijk ik liever tegenaan dan tegen Patrick ;)
 
Er staat niet echt een vraag bij de poll.
Mijn antwoord: Iannone
De bijhorende vraag: Wie gaat het MM moeilijk maken?

@Qken, thanks voor de (t)OP *O*
 
Laatst bewerkt:
Yeahh weer een raceweekend op komst! *O*
Marquez heer en meester hier. :Y
Maar iedere ronde weer nieuwe kansen.. :9~
 
Rossi zn eerste winst van 2016 !! Word gewoon weer ouderwets banden managen en daar is die toch wel heel goed in ;)

Jl en MM op 2 en 3

Vinales is gewoon te ver over de grens aan het aan met de soes, net als Ianone met de duc
 
Meer stemmen voor Rossi dan voor Marquez... LOL.
Maar de vraag is dan ook niet erg duidelijk gesteld. Gaat het over 'hopen' of over 'denken' wie er wint? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan