Grandprix Sachsenring Topic

Enige wat ik wil zeggen over de GP op de sachsenring is het commentaar
van eurosport. Zo slecht!! :r . Niet te geloven, die prutsers zijn al erg,
nu was een van die clinicclownen afwezig hebben ze een of andere boer
van zijn tractor getrokken en hem een microfoon gegeven, erg verustrerend.

Waar zijn die tijden gebleven dat we ook engels commentaar hadden op eurosport...




Wie is het hier mee eens/oneens en waarom?

KingCarl
 
Ik ben GODDANK gezegend met wel de taalkeuze, zelfs al ik het opgenomen heb!!! 8-)

Dus na een halve minuut van die brabbelende autist die ze erbij gesleept hebben bein ik geswitched naar Moody en Mamola! :}
 
Leken vraag

Dom van Rossi dat ie zijn banden te snel heeft afgeragd of goed van Rossi dat ie hem nog heeft uitgereden met die bandjes :?

Volgens mij heeft Biaggi het gewoon het slimste aangepakt, Rossi en Barros hebben een paar rondjes wat extra gepushed en daarmee hun banden teveel verprutst om Biaggi van P1 af te houden (leuk even 3-5 rondjes veel sneller zijn maar als je daarna weer langzamer bent..)... maja ik ben leek he ;)

Was in ieder geval mooie race om te zien :} :}
 
Dom van Rossi dat ie zijn banden te snel heeft afgeragd of goed van Rossi dat ie hem nog heeft uitgereden met die bandjes :?
Moeilijk te zeggen vanaf de zijlijn. Het heeft alles te maken met bandenkeuze en slijtage. Mischien was er een technisch probleem met de banden waardoor hij tempo moest minderen. Misschien sleten ze harder dan verwacht en had Rossi een verkeerde bandenkeuze gemaakt. Het leek erop alsof Rossi nu geplaagd werd door dezelfde problemen die de M1 vanaf het begin heeft. Dat, wanneer de grip afneemt, de motor haast niet meer te rijden is. Dat kon je ook duidelijk zien aan de tankslapper met omleggen.

Dus concluderend:
Ik denk dat Rossi het onderste uit de kan heeft weten te halen. Hij ging voor de overwinning, maar toen de grip afnam en hij het tempo moest laten zakken is hij wijselijk voor een eindklassering gegaan i.p.v. strijdend ten onder te gaan.
 
Enige wat ik wil zeggen over de GP op de sachsenring is het commentaar
van eurosport. Zo slecht!! :r . Niet te geloven, die prutsers zijn al erg,
nu was een van die clinicclownen afwezig hebben ze een of andere boer
van zijn tractor getrokken en hem een microfoon gegeven, erg verustrerend.
Waar zijn die tijden gebleven dat we ook engels commentaar hadden op eurosport...
Wie is het hier mee eens/oneens en waarom?
KingCarl
Ik ben het helemaal met je eens. Ik moest inderdaad ook aan zo'n boer denken. Waren eindelijk van die Jaap Timmer af.
 
Ja ik verlangde ook naar Jaap terug. Jaap wist in ieder geval waar ie het over had, alleen hij bracht op een niet erg spannende wijze.

We hebben heimwee naar Jaap! Ach, zoals Brederode zei: "het kan verkeren"


:+
 
Er wordt hier op het forum regelmatig gezeikt over de verslaggevers van Europsort en andere motorsporten maar wat zouden die mannen of vrouwen dan moeten kunnen wat de mannen reporters van nu niet kunnen. Dat eeuwige gezeik daar wordt ik doodziek van. Kom dan ook met alternatieven anders staat het zo dom. Alleen maar zeiken en geen tegenargumenten hebben....................... is iets wat het niveua van een kleuter niet ontstijgt.
 
Er wordt hier op het forum regelmatig gezeikt over de verslaggevers van Europsort en andere motorsporten maar wat zouden die mannen of vrouwen dan moeten kunnen wat de mannen reporters van nu niet kunnen. Dat eeuwige gezeik daar wordt ik doodziek van. Kom dan ook met alternatieven anders staat het zo dom. Alleen maar zeiken en geen tegenargumenten hebben....................... is iets wat het niveua van een kleuter niet ontstijgt.
ik heb al vaker aangegeven (zoek het maar op) dat wat de nederlandse verslaggevers missen is betrokkenheid bij de wedstrijd. Men doet verslag alsof het om een damwedstrijd gaat i.p.v. een motorrace. Nu valt het zeer zeker niet altijd mee om een wedstrijd vol te praten, maar je zou al eens kunnen beginnen met:
a)de namen van de coureurs en teams goed uit te spreken.
b)de juiste naam bij de juiste coureur te noemen. En ook dit is niet altijd gemakkelijk met de steeds onleesbaardere startnummers, maar als je dan de mist in gaat, geef dan ook ruitelijk je fouten toe. Daarbij geven ze met twee man verslag, dus zou de ene de andere moeten corrigeren.
c)goed opletten en zeggen wat je ziet. Dus gaat iemand inhalen, daar meteen op inhaken, dit met stemverhef zeggen waardoor je als kijker op het puntje van je stoel gaat zitten.
d)niet een wedstrijd saai praten. Als een wedstrijd saai is, dan zie ik dan ook. Het laatste wat ik dan wil is een verslaggever die zit te vertellen hoe saai het wel niet is. Grijp die spaarzame dingen die op de baan gebeuren aan om de wedstrijd toch spannend te maken.
e)als er geen inhaalacties zijn, dan wil het nog niet zeggen dat er niets op de baan gebeurd. Zo zat Rossi rondenlang achter Biaggi en je zag gewoon dat hij een gaatje aan het zoeken was om zijn M1 erlangs te kunnen sturen. Zeg dat dan ook.
 
maar wat zouden die mannen of vrouwen dan moeten kunnen wat de mannen reporters van nu niet kunnen.
Het minste wat je van een verslaggever mag verwachten is dat ze de regels kennen. En niet dat ze een compleet foutieve voorstelling van zaken geven als een race vanwege de regen in 2 gedeeltes wordt verreden!
 
Mugello en Barcelona waren Honda circuit's toch? En Le Mans en Sachsenring Yamaha circuit's. Ma het lijkt een beetje omgekeerd dit seizoen.
 
Tja, maar Yamaha heeft steeds gezegd (en Rossi ook) dat ze dit jaar NIET verwachten zo goed te presteren als ze tot nu toe doen, dus dat het nu ff wat minder gaat is ze vergeven met een motor die vorig jaar slechts 7e werd overall met 234 punten achterstand op de nr. 1..........

Ik ben geen Biaggi fan maar hij reed netjes hoor, geen foutjes en vastberaden naar plaats 1.
 
Ja, ik ben ook helemaal gelukkig met de overwinning van Max. Ik hoop dan ook dat het tot het eind zo spannend blijft en dat max er met de titel vandoor gaat :) :} :) :} :) :}
 
ik heb al vaker aangegeven (zoek het maar op) dat wat de nederlandse verslaggevers missen is betrokkenheid bij de wedstrijd. Men doet verslag alsof het om een damwedstrijd gaat i.p.v. een motorrace. Nu valt het zeer zeker niet altijd mee om een wedstrijd vol te praten, maar je zou al eens kunnen beginnen met:
a)de namen van de coureurs en teams goed uit te spreken.
b)de juiste naam bij de juiste coureur te noemen. En ook dit is niet altijd gemakkelijk met de steeds onleesbaardere startnummers, maar als je dan de mist in gaat, geef dan ook ruitelijk je fouten toe. Daarbij geven ze met twee man verslag, dus zou de ene de andere moeten corrigeren.
c)goed opletten en zeggen wat je ziet. Dus gaat iemand inhalen, daar meteen op inhaken, dit met stemverhef zeggen waardoor je als kijker op het puntje van je stoel gaat zitten.
d)niet een wedstrijd saai praten. Als een wedstrijd saai is, dan zie ik dan ook. Het laatste wat ik dan wil is een verslaggever die zit te vertellen hoe saai het wel niet is. Grijp die spaarzame dingen die op de baan gebeuren aan om de wedstrijd toch spannend te maken.
e)als er geen inhaalacties zijn, dan wil het nog niet zeggen dat er niets op de baan gebeurd. Zo zat Rossi rondenlang achter Biaggi en je zag gewoon dat hij een gaatje aan het zoeken was om zijn M1 erlangs te kunnen sturen. Zeg dat dan ook.

:^

Hier wil ik nog aan toegvoegen: Commentatoren (in het bijzonder die TT-speaker) die allerlei onbelangrijke achtergrondinfo gaan geven terwijl er een spannende race bezig is. En dan gewoon belangrijke inhaalacties missen! Ik herinner me van een keer dat hij iets aan het oprakelen was over die en die z'n moeder dr tante ofzo en tussendoor zei hij: Oh....en intussen is de 250cc race gefinishd |( |( |(

[me]Odie snapt echt niet dat er geen betere verslaggevers zijn[/me]
 
misschien omdat he rossi niet was maar die knul op die wcm ( rossi reed op dat moment net de pitbox in ;) )
 
Ik ben bewonderaar van Rossi EN Biaggi! Echt waar hoor, het bestaat!




:Z

Ocampa wordt moe van al dat Biaggi/Rossi-gezeik

on topic: de grootste giller vond ik toch afgelopen weekend dat die Jan minuten lang volhield dat Ayoama derde was geworden terwijl in beeld was dat die 4e was. En maar doorratelen dat ie zo goed gereden had! Totdat De Angelis op het podium verscheen...
 
Races waren erg leuk, vooral natuurlijk de MotoGP 8-) Erg mooi dat Biaggi weer eens won en Barros 2e is ook weer eens leuk. Jammer dat Schouten eraf ging, hij deed het best aardig dit weekend. Maar gelukkig liep ie al snel weer zelf.

Sfeer was daar weer einfach super, volgend jaar wil ik weer :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan