grappig en zijspanrijders

Drei

Die hard MF'er
27 feb 2002
357
0
Wieringerwerf
even een berichtje vanuit het Hoge Noorden.
Verbazingwekkend wat motorrijders slap kunnen ouweh..
Ik volg dit forum al een tijdje en heb besloten om ook eens wat te schrijven/zeggen.
Zijn er nog zijspanrijders onder de bezoekers van dit forum? Dan wel mensen met liefde voor dit soort van motorrijden. :r
 
even een berichtje vanuit het Hoge Noorden.
Verbazingwekkend wat motorrijders slap kunnen ouweh..
Ik volg dit forum al een tijdje en heb besloten om ook eens wat te schrijven/zeggen.
Zijn er nog zijspanrijders onder de bezoekers van dit forum? Dan wel mensen met liefde voor dit soort van motorrijden. :r

Na mijn derde verjaardag gestopt met meer dan 2 wielen :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
 
Verbazingwekkend wat motorrijders slap kunnen ouweh..

Slap genoeg blijkbaar, dat jij toch ook maar eens post. })

Welkom

Ik geloof 1 zijspanner onder ons...

En dat kotsende koppie moet je toch ff uitleggen geloof ik...Jij kotst ervan dat je zijspan heb of wat???
 
Zeg als je zijspanrijden on te :r vindt, dan denk ik dat je beter ergens anders kan gaan posten. Ook met een zijspan kan je lekker :] . Ik houd zelf niet van trikes, maar da's meer jaloezie, lekker met wind door je haar :] ...
 
Ja hier een "zijspanrijder"

niet in hart en nieren of wat dan ook maar ik cross wel eens met onze suzuki gn400 met zijspanneke

komt door mijn vader die een langere zijspan geschiedenis heeft omdat hij toch met alle kinders op pad wou.
de eerste was een GL1000 met velorxje. Die werd al gauw te klein dus werd dat ding dwars door midden geslepen en verbeed en ook maar direct de hele combinatie een nieuw tintje gegeven. Alles ingerolen op een GL1200 aspencade zonder bakkie, dat begon em al gauw te vervelen dus toch maar weer ingerolen tegen een gl1000 met eml combinatie ( ben ff het type vergeten )
deze was al gauw weer te klein ( anderhalf persoons is te weinig voor 2 ;) )
dus weer de slijptol erin en direct maar een leuker neusje eraan gefabriceert. intussen de motor ook ingerolen voor een gl1200 ( interstate helaas :( )
nu zjin we in het bezit van een gl1500 met een volledig zelfbouw zijspan
foto's volgen nog ( ben ze aan het uploaden nu ;) )
geupload -> sorry voor het grote formaat maar html code's om ze te shrinken mag hier niet :(
suz-gn250-90-bikepics-21440.jpg

hon-goldwing-89-bikepics-03210.jpg

hon-goldwing-89-bikepics-03212.jpg
 
Laatst bewerkt:
is dat poppetje een kotssende gezicht?
ik dacht dat ie wat zei.
Is dus niet zo bedoeld, ik ben gek met zijspanrijden. :}
 
Ehhhmmmm je moet tegenwoordig een helm op op de trike.........enne....ik hèb helemaal geen haar !!! ;)
Petophetnet is ook zijspanner, alleen hoopt hij niet al te lang meer, want het span is te koop ( CX500 ).
Is dat zo? Laat me raden! Neteltje zeker geregeld?
Geen wind door haar?! Dan hoeft een trike voor mij dus ook niet meer... ;)
 
Ik ben op al een tijd op zoek naar mensen met zijspannen die houden van doorrijden.
Zelf hou ik daar van, maar heb nog nooit een ander ontmoet die dat ook doet of wil of kan.
Zelf bezit ik een EML CBR 1100 XX SuperBlackbird
En kan er redelijk mee overweg. Ben ik een uitzondering????? :?
 
Ik ben op al een tijd op zoek naar mensen met zijspannen die houden van doorrijden.
Zelf hou ik daar van, maar heb nog nooit een ander ontmoet die dat ook doet of wil of kan.
Zelf bezit ik een EML CBR 1100 XX SuperBlackbird
En kan er redelijk mee overweg. Ben ik een uitzondering????? :?

BB met zijspan :}
 
Je wist toch al dat zijspanrijders in de minder
heid waren, dus logisch dat dat hier ook zo is...
toch :?

Maar goed, welkom nog!

Een paar zijspanrijders maakt ons forum wat
diverser.

Maar goed, misschien dat jij antwoord op
mijn vraag hebt; waarom kiezen zijspanrijders.....
voor een zijspan :? en geen echte 2 wieler ??

Ik snap de gedachte niet zo, maar ja.
 
Twisted Paul, mag ik je uitnodigen om eens mee te rijden? Ik rageerde een aantal jaren geleden net zo als jou, dat kan toch niets zijn is de eerste gedachte, maar oordeel niet voor jezelf ermee heb gereden. Ook de ontwikkeling op het gebied van zijspanrijden staat niet stil. Vergeet het oudbollig karakter van de jaren 50 en 60. De hedendaagse topcombinaties kan je daar niet mee vergelijken, en ik ben gaan zijspanrijden omdat ik en mijn vrouw twee kinderen hebben.
 
Zoals ik al zei in het geval van mijn vader was het om toch de kids mee te kunnen nemen.
en als je het aan 100 zijspanrijders vraagt denk dat 90 ervan dit antwoordt zullen geven.
Ook zijn zijspanrijders een bepaald slag volluk onder de motorrijders net als de mensen die op klassiekers of op harley's rijden. Ook ken ik een aantal mensen die dankzij het fenomeen zijspan nog steeds motor kunnen rijden ondanks hun handicap.

Kom maar eens met pinksteren naar de bambirit in weert dat is een toer rit voor motoren met zijspan waarin dan 1 of 2 gehandicapte mensen uit een dar in de buurt gelegen "opvangtehuis" (kweet ff geen andere naam ervoor excuse me) waardoor ook deze mensen een gezellige leuke dag uit hebben. niet iedereen kan nl zeggen dat ze met een zijspan mee hebben gereden en voor (geestelijk of zwaar lichamelijk) gehandicapte mensen is het anders onmogelijk om met een motor een toer rit mee te maken. Maar bij de bambirit rijden dus ook zeer veel solo motoren mee wat alles bij elkaar een heel gezellige en leuke dag maakt. Ik ben dit jaar helaas voor het eerst in 12 jaar niet aanwezig bij deze rit want ga met pinksteren eens kijken hoe de zeelandia run in zeeland is.
 
Twisted Paul, mag ik je uitnodigen om eens mee te rijden? Ik rageerde een aantal jaren geleden net zo als jou, dat kan toch niets zijn is de eerste gedachte, maar oordeel niet voor jezelf ermee heb gereden. Ook de ontwikkeling op het gebied van zijspanrijden staat niet stil. Vergeet het oudbollig karakter van de jaren 50 en 60. De hedendaagse topcombinaties kan je daar niet mee vergelijken, en ik ben gaan zijspanrijden omdat ik en mijn vrouw twee kinderen hebben.

Heeeeeeeeeeel misschien (als ik mijn motor optijd
opgelapt krijg) ben ik 23mrt bij het mf-feestje. :)

Als je ook komt, ben ik wel "in the mood" om ff
een blokje te jagen met het apparaat. :]

Heb op 'blik op de weg' een keer een aflevering
gezien van een zijspanrijder die er ook geinige
dingen mee kon. Ik geloof best dat je er dingen
mee kan doen die op een gewone motor niet kunnen,
maar je moet er ook dingen voor laten...net die
mooie dingen in mijn ogen..
 
Heeeeeeeeeeel misschien (als ik mijn motor optijd
opgelapt krijg) ben ik 23mrt bij het mf-feestje. :)

Als je ook komt, ben ik wel "in the mood" om ff
een blokje te jagen met het apparaat. :]

Heb op 'blik op de weg' een keer een aflevering
gezien van een zijspanrijder die er ook geinige
dingen mee kon. Ik geloof best dat je er dingen
mee kan doen die op een gewone motor niet kunnen,
maar je moet er ook dingen voor laten...net die
mooie dingen in mijn ogen..

Je moet er inderdaad het allerleukste voor laten
het betere bochtenwerk
maar het leuke is dat je inderdaad in de bochten dan weer andere dingen kan he ;)

en het leuke van mijn vader zijn zijspan is dat ie nogal ruim bemeten is (volgens meerdere bronnen de breedste van nederland de wereld is niet 100% zeker maar zal nooit veel schelen :D )
dat ik al mijn kampeerspullen bij hem erin mieter en zo zelf lekker nergens mee hoef te sjouwen :D

en dan nog een aanhanger erachter hangen omdat mijn broertje en nog iemand zijn kampeerspullen mee moeten en hijzelf natuurlijk ook wat luxe wil.
1 nadeel spap heeft door zijn zelf verworven luxe het afgeleerd om zonder luxe te gaan dus er gaat altijd een tafel stoelletjes een gas bbq en een normaal 4 seizoenen dekbed mee, niemand heeft zoveel luxe als hem :j maarja dat is niet de motor rijders houding natuurlijk ;)
 
Ik wil nog steeds een zijspan maar ben nog steeds even blut. Lijkt mij echt gaaf vooral omdat ik dan eens fatsoenlijk met mijn neefje naar de schapen kan gaan kijken, en de eendjes voeren. *D
Dus ik ga eerst ff de lotto winnen en dan schaf ik er een aan :)
 
Jahoor, hier nog zo'n mafkees. Wil sporadisch wel eens het span van m'n pa lenen. Het is heel anders dan solorijden maar is toch wel kicken. Was 3 maanden oud, toen m'n vader zijn eerste zijspan kocht. Weet dus niet beter.

fjr1300gt2001_1.jpg


fjr1300gt2001_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zijspannen zijn echt super :}

Kameraad van mij werkt zo nu en dan bij Wout Broer in Hengelo en ik heb een keer in bij hem in de bak van een Sidebike Mega Comete gezeten dat is echt wreed, echt niet lullig toeren ofzo :9~

(plaatje)
gtsmegafront.jpg



En een BB met EML span (uit Neede : }) is ook geweldig

damn...
eml_p6v.jpg
 
Op dinsdag 19 maart 2002 21:16 schreef twisted Paul het volgende:Als je ook komt, ben ik wel "in the mood" om ff
een blokje te jagen met het apparaat. :]

Ik denk niet dat je de eerste keer op een zijspan meteen kunt gaan jagen. Schijnt nog vies tegen te vallen. Het lijkt me wel leuk om een keer te doen trouwens...
 
Ik ken iemand die rijdt een Norton met zijspan. Echt heel mooi om te zien. Ik heb er wel ergens een fotootje van, zal het eens laten zien.

Vind alleen die autobanden onder een motor met zijspan geen gezicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan